Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 11027
Jeg er bort i mot 100 prosent sikker på at jeg blir avlyttet på min iPhone 4.
Avlytterene er en korrupt politiorganisasjon i øst-europa (Baltikum).

De har hatt fysisk kontakt med min telefon i løpet av de siste 3 mnd. Det har vært lekket telefonsamtaler til media i løpet av de siste månedene.

Spørsmålet mitt er enkelt og greit: Hva kan jeg gjøre?

Hjelper det å reinstallere operativsystemet?
Noen andre forslag?

-EnGel
Er du kjendis eller noe, siden du sier det har lekket ut i media?
Har de noen grunn for å avlytte deg?
Skru opp telefonen din, med hjelp av guider på ifixit som referanse. Deretter sammenligner du komponentene på din mobil med de som vises der. Er det noe som er unormalt, så vet du hva du skal gjøre, hvis ikke så skroter du denne mobilen og skaffer nytt nummer.
Er du kjendis eller noe, siden du sier det har lekket ut i media?
Har de noen grunn for å avlytte deg?
Vis hele sitatet...
Urelevant.

Skru opp telefonen din, med hjelp av guider på ifixit som referanse. Deretter sammenligner du komponentene på din mobil med de som vises der. Er det noe som er unormalt, så vet du hva du skal gjøre, hvis ikke så skroter du denne mobilen og skaffer nytt nummer.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er gjort hardwareforandringer på telefonen min. Software, derimot, er mye trolig.

Går telefonavlytting på imei eller telefonnummer? Jeg er forresten fullt opplyst om reglene for avlytting i Norge, uten at jeg tror at vedkommende bryr seg noe særlig om det.
Hvis det er så jævla farlig og bli avlytta, og det er såppas viktig at det havner i media. Kjøp en ny telefon da vell.
Absurd hele tråden. Er det rart vi spør hvorfor du tror det? Kjøp deg en ny telefon som ikke er låst til en opperetør i Latvia.
Sitat av locking123 Vis innlegg
Hvis det er så jævla farlig og bli avlytta, og det er såppas viktig at det havner i media. Kjøp en ny telefon da vell.
Vis hele sitatet...
Vel. Absolutt en mulighet. Men det ligger en del verdier i telefonnummeret jeg har nå. Det er knyttet til meg som person på en annen måte enn det f.eks. min sønns telefonnummer ér. Jeg vil helst unngå dette, og dersom noen av dere har noen veldig gode løsninger, så hadde jeg satt pris på det.
det er mobilen som er overvåket, ikke sim kortet ditt
Bestill ny mobile og nytt simkort. Da beholder du ditt nummer og vil ikke bli avlyttet.
det hjelper nok å ta en reset til fabrikkinstillinger. det er nok bare noe software som er installert.
kan være noe alle flexispy som er installert:
http://www.flexispy.com/
Sitat av locking123 Vis innlegg
Hvis det er så jævla farlig og bli avlytta, og det er såppas viktig at det havner i media. Kjøp en ny telefon da vell.
Vis hele sitatet...
Du liker altså at folk kan ha muligheten til å avlytte private samtaler som du har?
Sitat av EnGeL Vis innlegg
Jeg er bort i mot 100 prosent sikker på at jeg blir avlyttet på min iPhone 4.
Avlytterene er en korrupt politiorganisasjon i øst-europa (Baltikum).

De har hatt fysisk kontakt med min telefon i løpet av de siste 3 mnd. Det har vært lekket telefonsamtaler til media i løpet av de siste månedene.

Spørsmålet mitt er enkelt og greit: Hva kan jeg gjøre?

Hjelper det å reinstallere operativsystemet?
Noen andre forslag?

-EnGel
Vis hele sitatet...
Dersom det er blitt brukt programvare vil det med stor sannsynlighet bli borte med en reinstallasjon. Det er vanskelig å vite hva slags utstyr denne politiorganisasjonen i baltikum har tilgang på, men i utgangspunktet er avlytting av et telefonnummer meget vanskelig og uvanlig. Avlytting er som regel linket til telefonen og ikke SIM-kort. Politiet i Norge kan enkelt avlytte telefonnummer dersom det foreligger en rettskraftig dom e.l. men da må de være fysisk tilstede hos operatøren, noe jeg tviler på at denne korrupte politiorganisasjonen i baltikum har mulighet til å komme seg rundt.

Er du usikker på om en reinstallasjon/gjenoppretting til fabrikkinstillinger har fikset problemet burde du anskaffe ny mobiltelefon og sørge for at ingen har tilgang til denne. Dersom du har hemmelige samtaler med en eller flere faste personer ville jeg også benyttet meg av et krypteringsprogram som installeres på alle involverte telefoner. (Dette vil ikke fungere optimalt dersom din telefon er avlyttet med programvare fra før, derfor må du først renske telefonen, så installere kryptering) Med kryptering vil samtaler og meldinger ikke benytte det vanlige GSM-nettet, men bruker istedet datatrafikk som lettere kan krypteres. Bytte av nummer er nok ikke nødvendig, iaf så lenge telefonen er ren for programvare og du benytter deg av kryptering. Dette kan være absolutt siste utvei dersom dine samtaler og meldinger fortsatt blir lekket, men da ville jeg kanskje sett på andre overvåkningsmetoder enn telefonavlytting.
Sist endret av burka_m_bart; 5. november 2011 kl. 23:58.
Sitat av smudman Vis innlegg
Politiet i Norge kan enkelt avlytte telefonnummer dersom det foreligger en rettskraftig dom e.l.
Vis hele sitatet...
NIKS!!!!!

De kan ikke avlytte telefonen. Da må de installere programvare på telefonen eller koble utstyr til telefonen.
Dersom du bruker en mobiloperatør i samme land som denne korrupte politiorganisasjonen så er sannsynligheten for at de har tilgang til nummer-avlytting litt større. Da ville jeg definitivt benytte kryptering under disse hemmelige samtalene.

Sitat av KRS93 Vis innlegg
NIKS!!!!!

De kan ikke avlytte telefonen. Da må de installere programvare på telefonen eller koble utstyr til telefonen.
Vis hele sitatet...
Feil.

Politiet har egne tilpassede rom hos både Telenor og Netcom for avlytting med rettskraftig dom. Da benytter de ingen form for utstyr, de kobler seg rett opp til linjen din.
Sist endret av burka_m_bart; 6. november 2011 kl. 00:08.
Jeg lukter noe.. jeg lukter... jeg lukter bullshit!
Kjøp deg en BlackBerry. Skal visstnok være overvåking- og avlyttings sikre.
Sitat av Poison Vis innlegg
Kjøp deg en BlackBerry. Skal visstnok være overvåking- og avlyttings sikre.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv avlyttet en blackberry, så det stemmer nok ikke. Da benyttet jeg programvare, og det krever tilgang på telefonen i ca 3 minutter. Dersom de har gjort noe som hindrer installasjon av programmer på sine telefoner kan det selvfølgelig hende, men hvem vil ha en telefon det ikke kan installeres noe på?
bare et kjapt spm her. er det mulig og vite at man blir avlyttet? en rar lyd ellerno
Sitat av smudman Vis innlegg
Jeg har selv avlyttet en blackberry, så det stemmer nok ikke. Da benyttet jeg programvare, og det krever tilgang på telefonen i ca 3 minutter. Dersom de har gjort noe som hindrer installasjon av programmer på sine telefoner kan det selvfølgelig hende, men hvem vil ha en telefon det ikke kan installeres noe på?
Vis hele sitatet...
Skal ikke tvile på det, men har du ikke fysisk kontakt med enheten, er det vel mulig at den er helt sikker mot overvåking og avlytting?

Link, Link
Sitat av kukktryne Vis innlegg
bare et kjapt spm her. er det mulig og vite at man blir avlyttet? en rar lyd ellerno
Vis hele sitatet...
Nei Kukktryne , det er det ikke
Sitat av kukktryne Vis innlegg
bare et kjapt spm her. er det mulig og vite at man blir avlyttet? en rar lyd ellerno
Vis hele sitatet...
Det spørs litt hva slags telefon du har og hva slags program som evt blir benyttet, og om visse funksjoner av programmet er aktivert. Kjenner ikke til noen lydsignaler e.l. ved politi-overvåking.

Det kan komme lyder ved bruk av "vanlig" overvåkingsprogramvare, ofte i form av et lite pip idet man kobler seg opp til samtalen. Avhenger av telefon og program/programinnstillinger. Noen telefoner avgir mye lyd og lys-signaler ved vanlig bruk, og ikke alle programmer klarer å "lure" telefonene til å stoppe disse lyd og lyssignalene i alle situasjoner, men de kan begrenses til et ikke-mistenkelig nivå.
Vent nå litt her, du er 19år og har en sønn med ett mobilnr?
Sitat av Vitex Vis innlegg
Jeg lukter noe.. jeg lukter... jeg lukter bullshit!
Vis hele sitatet...
Jeg var litt usikker på om du faktisk henviser til mitt innlegg om politiets overvåkingsmuligheter. Isf kan jeg fortelle at dette startet opp i 1999 for å forhindre alvorlig kriminalitet rettet mot rikets sikkerhet og narkotikasaker. Politiet hadde da i lang tid uttrykt misnøye pga de vanskelige avlyttingsmulighetene på GSM-nettet og Justisdepartementet ga pålegg til mobiloperatørene å installere utstyr som gjorde det mulig å overvåke alle mobiltelefoner i norge, slik som med fasttelefoner.

For å hindre at dette går utover privatlivet til vanlige lovlydige borgere trenger politiet en rettlig kjennelse for hvilket telefonnummer som skal avlyttes og må fremlegge dette til Telenor som stiller sitt utstyr til disposisjon.

Sitat av Poison Vis innlegg
Skal ikke tvile på det, men har du ikke fysisk kontakt med enheten, er det vel mulig at den er helt sikker mot overvåking og avlytting?

Link, Link
Vis hele sitatet...
Artig lesning! Her er det i grunn snakk om et krypteringsprogram som blackberry benytter i telefonene sine. Datakommunikasjonen er kryptert, men ikke vanlige samtaler. Dersom man kan føre samtaler via dette programmet går ikke det heller over vanlig GSM-nett og forhindrer myndighetene i å overvåke på vanlig måte. Er man terrorist så vil man selvfølgelig heller sende en kryptert melding.

Det er tilsvarende program som jeg snakket om over hvor man kan føre samtaler via kryptert datakommunikasjon og da er man ganske trygg.

Problemet er bare hvis noen får installert ett overvåkningsprogram på telefonen så vil programmet avlytte høytaler og mikrofon. Det forbigår all kryptering ettersom det allerede er dekryptert før det kommer ut av høytaleren osv.
Sist endret av burka_m_bart; 6. november 2011 kl. 01:07.
Sitat av danseku Vis innlegg
Vent nå litt her, du er 19år og har en sønn med ett mobilnr?
Vis hele sitatet...
Han skrev f.eks, men lukter muffins i mosen jeg også.
Sist endret av googlyeyes; 6. november 2011 kl. 01:30.
Siterer ts fra en annen tråd: Jeg har personlig en iphone 4 som fortsatt er låst til en latvisk operatør

Noe av forklaringen kan ligge der. Småparanoid, eller trolling tror jeg mest sannsynlig vi kan si det er. Så lenge ts ikke kommer med noen forklaring til at han tror han blir avlyttet. Så får han bare akseptere at folk er tvilsomme til han.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
bare et kjapt spm her. er det mulig og vite at man blir avlyttet? en rar lyd ellerno
Vis hele sitatet...
man kan i visse tilfeller høre høre summing og ekko under samtaler, hvis tlf din er avlyttet
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Nei Vis innlegg
man kan i visse tilfeller høre høre summing og ekko under samtaler, hvis tlf din er avlyttet
Vis hele sitatet...
Ja, hvis man i visse tilfeller var bosatt i Sovjetunionen mellom 60-80 tallet.
Sitat av Nei Vis innlegg
man kan i visse tilfeller høre høre summing og ekko under samtaler, hvis tlf din er avlyttet
Vis hele sitatet...
Dette gjelder ikke i særlig grad lenger. GSM-nettet er digitalt, og man trenger ikke lenger koble seg på kabelen for å tappe samtalen.

@TS: Du blir avlyttet av en politiorganisasjon som lekker dine private samtaler til media, men synes ikke det er verdt å gi opp det latviske telefonnummeret ditt?
Det høres strengt tatt ut som du har forlest deg litt på diverse trillere, men foreslår følgende:
1. Kontakt PST.
2. Forsøk å gjøre en full gjenoppretting av telefonen din, uten å legge tilbake sikkerhetskopi. Slett også alle nedlastede programmer fra iTunes og hent dem på nytt. Aller helst bruk en datamaskin som ikke tidligere har vært brukt mot denne telefonen.
3. Hvis det fortsatt forekommer avlytting og lekkasjer; skru opp telefonen og undersøk om det er satt inn komponenter i telefonen som videresender samtalene dine.
4. Skaff en ny telefon.
5. Skaff deg nytt telefonnummer - ikke fra Latvia, men fra Norge.
TS har ikke svart på flere dager. Tror vi kan konkludere med at han ble avlyttet av latviske gangstere, og har blitt funnet.
Ta deg litt sammen, hvis du virkelig hadde vært avlyttet fra politiet i Øst-Europa og du vet de har hatt kløra i din telefon hadde du bytta tlf hvis du virkelig hadde noe å frykte.
Sitat av EnGeL Vis innlegg
Jeg er bort i mot 100 prosent sikker på at jeg blir avlyttet på min iPhone 4.
Avlytterene er en korrupt politiorganisasjon i øst-europa (Baltikum).

De har hatt fysisk kontakt med min telefon i løpet av de siste 3 mnd. Det har vært lekket telefonsamtaler til media i løpet av de siste månedene.

Spørsmålet mitt er enkelt og greit: Hva kan jeg gjøre?

Hjelper det å reinstallere operativsystemet?
Noen andre forslag?

-EnGel
Vis hele sitatet...
Lukter paranoid lang vei. Men for all del.. Selv om du er paranoid betyr det ikke at du ikke blir etterfulgt!
Ja, øst europeisk politi er jeg veldig kjent for sånne ting. Meg bekjent har ikke E-tjenesten noe på g der nå uansett. Litt jihad rekruttering blir prioritert, men en paranoid nordmann hjelper de nok ikke.
PST KAN i samarbeid m E-TJ finne ut av det OM du ikke tidenes mest paranoide eller tidenes troll. Om du er en så mektig person som driver med ting som er undratt offentligheten ved paragraf, ja da har du også ett internt støtteapparat å henvende deg til.
Troll, infofisketråd eller paranoia tipper jeg.
Sitat av Vitex Vis innlegg
Jeg lukter noe.. jeg lukter... jeg lukter bullshit!
Vis hele sitatet...


God bless! kjenner lukta opp hit sjæl as..
Skal love deg at hvis dette TS skriver er tilfelle, er du involvert i no heeeeeeavy shitt kompis. Da hjelper det lite og bytte mob & sim-kort for det virker som du er pult uansett
"er jo veldig kjent" skulle det stå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har 2 forskjellige toner på sumetonen, på min iphone 4s. Hva kan det komme av ? hadde tidliger en en sony ericson w995 der fikk jeg noen ganger en beskjed opp i displayet når jeg skulle ringe ut "usikker overføring, kryptering støttes ikke av opperatøren" har hatt 2 politi razziaer de siste 5 årå også, Er jeg avlyttet ???
Sitat av phranke Vis innlegg
jeg har 2 forskjellige toner på sumetonen, på min iphone 4s. Hva kan det komme av ? hadde tidliger en en sony ericson w995 der fikk jeg noen ganger en beskjed opp i displayet når jeg skulle ringe ut "usikker overføring, kryptering støttes ikke av opperatøren" har hatt 2 politi razziaer de siste 5 årå også, Er jeg avlyttet ???
Vis hele sitatet...
tror nok du bare kan ta det helt med ro
med mindre du driver med noe REALY HEAVY shit.
Skal litt til for å bli avlyttet, likevell ikke allverden. Om du blir dømt i en narkotikasak går politiet så langt de klarer for å skjule kommunikasjonskontrollen de har hatt mot deg.

At man hører ekko,klikk,toner,whatever er rimelig utelukket dog. Om du har en god mistanke om at du har vært avlyttet kan du søke politiet etter en viss tid for å finne ut om du faktisk var det.
Folkens, spiller det NOEN som helst rolle om tråden er sann eller om den er bare piss? Jeg aner ikke om det han skriver har sammenheng med virkeligheten eller ikke, men det spiller da for faen ingen rolle. Spørsmålet er helt kurant, og jeg kunne godt tenkt meg å sett noen saklige svar selv, selv om jeg (forhåpentligvis) ikke er under overvåkning av østeuropeisk etterretning!
Sitat av EnGeL Vis innlegg
Jeg er bort i mot 100 prosent sikker på at jeg blir avlyttet på min iPhone 4.
Avlytterene er en korrupt politiorganisasjon i øst-europa (Baltikum).

De har hatt fysisk kontakt med min telefon i løpet av de siste 3 mnd. Det har vært lekket telefonsamtaler til media i løpet av de siste månedene.

Spørsmålet mitt er enkelt og greit: Hva kan jeg gjøre?

Hjelper det å reinstallere operativsystemet?
Noen andre forslag?

-EnGel
Vis hele sitatet...
Kjøp deg ny telefon, lever inn den gamle til noen som kan analysere den.
En telefon er ikke avlyttet. Er ikke sånn at du kan ta ut simkortet ditt fra en iphone 4 og sette det inn i en nokia og du mirakeløst ikke er avlyttet lenger. Installasjon lokalt på mobilen for overvåkning tviler jeg på har skjedd i moderne Norge noensinne, om det skulle være tilfellet er det ved bruk av paragrafer -ingen- her trenger å bekymre seg for hvertfall.

Alle dem her virusene som kan sendest til smarttelefoner er

Alle dem her virusene som kan sendest til smarttelefoner er ikke noe politiet har hjemmel i loven for å gjennomføre... *
Er ikke en dritt du får gjort med det! Men siden du er 100% sikker på at du blir avlytta,så er det bare og la være og snakke om ( ting ) på tlf..
Bruk huet du har fått!!!!!
Ser for meg et makkahue som er våken på andre uken, paranoid som faen. Lekket til media via et korrupt "baltikum politi"? Pffffff.
Skaff deg nytt telefon nummer i et annet land enn Latvia. Eller, kjøp deg en mobiltelefon i Lativia hos en annen operatør. (Om Latvia er viktig)

Men som de andre sier, så burde du vurdere et telefon nummer i Norge i stedet. Det er kanskje lurt å vipe hele telefonen og skaffe nytt SIM-kort. Eller kanskje helst ny mobil, siden jeg har mine anelser om at iPhone ikke er det beste alternativet for å unngå avlytting. Kan ikke komme med noen gode forslag, men kanskje en gammel telefon av et slag. Vet ikke om Doro har noe informasjon/policy på dette?