Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 704
Er veldig i tvil om det er no vits å gå til innkjøp av trådløst nettverk nå! vi har behov for det, og kan helst ikke vente, men hvis det ikke funker med mindre du sitter oppå basestasjonen så er det ikke no vits å bruke penger på det...

specsen er:
AIR-AP352E2C 350 Series AP w/Captured Diversity Antenna and 128 WEP
AIR-PCM352 350 Series PC Card w/Integrated Diversity Antenna, 128 WEP

Er det noen som har noen tips/erfaringer/innspill??? evt andre leverandører og anbefale?
hvor mye koster det? cisco er vel ikke markedets billigste på slike ting. jeg pusher d-link på jobben selv, og det funker bra. rekkevidden er 500 meter i fri luft, langt mindre innendørs. men det er ikke noe stress å sende fra en etasje til en annen.
Trådstarter
får det ganske billig, så... vurderte sterkt om vi skal vente til 54MBit kommer, men hvis det funker like dårlig som når 11MBit kom, så er det nesten ikke no vits!
Kan man kjøpe cisco stasj, kjøper man cisco stasj. Grei regel.
Cisco trådløst nettverk som jeg vet så er det utrolig bra. Cisco er som regel stabilt i følge andre folk
Trådstarter
ja de er jo kjent for kvalitet! men har jo hørt diverse historier om trådløst nettverk! bl.a. at man av og til måtte sette pc'en i en bestemt vinkel for å få opp hastigheta selv om man oppholt seg ganske nært basestasjonen.. :/
lol!
/me tror ikke på det.
Miracelix: tro hva du vil...det stemmer lissom.

Bangar: vent på 54Mbit du, kommer om ikke så alt for lenge.
Trådstarter
noen som vet når 54MBit blir tilgjengelig? og hvordan priser det blir i forhold til dagens 11MBit?
prisene kommer til å være som 802.11b var når det kom, dvs rundt 5k for et ap, og 2k for et kort.

tenker det kommer for fullt til høsten jeg