Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1135
Jeg har lest noen poster her på forumet om at man kan endre på en fil som blir lastet ned til ruteren hver gang den starter, som igjen gjør at man får større hastighet på nettet sitt. Er dette mulig hos alle internettleverandører / modemer, og man det bli merket?

Kan ta dette modemet som eksempel:

Residential Gateway RG 1340 Allied Telesyn

Leverandøren er en lokal leverandør, Trollfjord.

Eller er det bare meg som har misforstått helt her?

Takker for alle svar.
-Stensland
Det er ikke ALLE steder speed limit som sitter i modemet, en pekke finger er ofte : får du brukernavn/password til box'en fra isp så ligger ikke speed limit der. Hvis du ikke får det er det ofte slik at speed limit ligger der.
dem fleste kabel tv modem ligger speed limit i selve modemet, flere fiber levrandører har og speed limit i hjemme sentralen.

adsl står i 99% av alle filfelere speed limit i adsl sentralen.

husk ting kan endre seg fra isp til isp.

jeg kan heller ikke finne produkte du skrive om, finn den som er nermest her :
http://www.alliedtelesis.com/products/list.aspx

eller up-loade bilde.
Jeg sjekket under modemet (alså på stativet der den sitter fast), og der sto det

Model: AT-RG001
Vis hele sitatet...
Edit: jeg tror ikke vi fikk noe passord med ruteren vår.
Edit2: skal ta et par bilder og laste dem opp
Sist endret av Stensland; 4. januar 2010 kl. 23:56.
Vet noen om det er mulig å øke hastigheten på Arris kabelmodem fra Get?
kan ikke folk lære seg skrive værtfall model nr på box'ene.
HVIS du kan endre tftp server er det kansje mulig å endre speed , men uten å vite/teste er det ingen som kan si konkret hvis dem ikke jobber i get.