Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 825
Hei. Jeg skal på en liten ferie til Finland om noen dager, og siden jeg er under 20 så tenkte jeg å ta med en flaske 40%. Noen som vet hva som vil skje dersom jeg blir stoppet i tollen med dette ?

Tusen takk på forhånd
Hvis du googler "alcohol to Finland" får du opp tollkvotene inn i Finland.

Du kan ta med 1 liter sprit over 22%, hvis du er over 20 år. Straffen er vel sikkert også omtrent det samme som i Norge.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Hvis du googler "alcohol to Finland" får du opp tollkvotene inn i Finland.

Du kan ta med 1 liter sprit over 22%, hvis du er over 20 år. Straffen er vel sikkert også omtrent det samme som i Norge.
Vis hele sitatet...
Hvordan er loven i norge da ?
Av ren nysgjerrighet: Hvorfor i alle dager skal du ta med brennevin fra Norge til Finland? Et av de landene som er kjent for brennevin all over the place
Sitat av Obster Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet: Hvorfor i alle dager skal du ta med brennevin fra Norge til Finland? Et av de landene som er kjent for brennevin all over the place
Vis hele sitatet...
Det er for at jeg er under 20 år å får dermed ikke kjøpt bennevin i Finland
Obster: Har du noen gang prøvd å finne brennevin på nettsidene til Finland sitt vinmonopol (alko)?
Alt over 22% dukker ikke en gang opp når du eksplisitt søker etter en vare du vet de har på lager, så at finner er kjent for å drikke mye hjelper fint lite når lovverket der er enda strengere enn i Norge (vinmonopolet.no kan ikke vise bilde av flasker etc, men de har iallefall et indeksert og åpent sortiment)..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Obster: Har du noen gang prøvd å finne brennevin på nettsidene til Finland sitt vinmonopol (alko)?
Vis hele sitatet...
Nei, det har jeg ikke. Og jeg fikk svaret på hvorfor fra TS