Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1889
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg har brukt opiater en god stund. Først subutex siden nyttår deretter trappet jeg ned på morfin og malfin og nå tramadol. Jeg har skutt hele veien utenom nå de siste dagene når jeg bare har tatt tramadol. Jeg tar bare 2-300 mg om dagen nå. Jeg kjenner at jeg har smerter i kroppen som jeg ellers ikke har og at det kribler i kroppen om natta og det er vanskelig og få i seg mat. Hvor lenge må jeg regne med at dette varer? Blir det enda værre når jeg blir tom for tramadol?
Setter utrolig stor pris for alle svar å alle erfaringer å tips som kan hjelpe
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må innrømme at jeg føler meg desperat. Jeg er så lei av rus og sprøyter og vil bort fra alt det der og føler at jeg er på god. Vei egentlig men det ubehaget jeg kjenner nå er virkelig kjipt. Så om noen her har noen erfaringer om hvor lenge det varer og hva som kanskje kan hjelpe så hadde jeg satt sinnsykt stor pris på det
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
4 - 5 dager så er det verste over, og etter 10 - 11 dager så er stort sett de fysiske symptomene over. De psykiske, som søvnløshet, depresjon og russug varer derimot lengre.

Etter min erfaring hjelper Neurontin og Lyrica godt på abstinenser. Klonidin kan også hjelpe noe. Ellers så hjelper det å være i aktivitet, spise skikkelig mat og sove mye. Varme og kulde kan hjelpe på kriblingen. Sifrol er veldig effektivt for kriblingen. Kanskje du kan skaffe litt av det.

Lykke til.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tuuuusen takk for svar! Det er liksom greit og ha et mål om typ en uke at da er det mye bedre…. Får ikke tak på andre medikamenter enn Paracet og i ut da men
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte noen ting.

Tar du Tramadolen tett opp mot leggetid, så demper det kriblingen, men når du slutter helt kommer abstinensene for fullt. Har du mulighet for å trappe ned på Paralgin forte, så er det lettere enn Tramadol. Bytte over går som regel greit.

Det aller beste hadde nok vært et Norspan plaster. Det er buprenorfin i små doser, og er veldig greit for å slippe abstinenser. En annen mulighet er Subutex i små doser, og så sjelden som du klarer å holde ut.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
C-vitaminer i store doser er bevist å dempe abstinenssymptomer fra opioider, men det er snakk om ganske høye doser, og flere ganger til dagen. Du kan kanskje prøve?

Å være i aktivitet er svært viktig. Jeg vet det er veldig vanskelig å finne motivasjon, men prøv så godt du kan.
Har du mulighet til å få tak i antidepressiva, (ISSR eller no i den duren), så hjelper det veldig når du slutter med Tramadol. Slipper blink/lyn opplevelsen i hodet og en takler stress litt bedre. Brukte det selv når jeg er tom, men de fysiske abstinensene slipper en ikke unna, som tett nese, utmattelse og vansker med å regulere kroppstemperatur. Når har jeg kun brukt Tramadol da.
Men om engst brukt store doser over lengre tid, så kan det å falle i søvn bli vanskelig. Jeg hadde lydhalliser, dvs hadde en dur av en foss i hodet, men det gikk heldigvis over etter par dager. Du er utrolig tøff! Heier på deg!
Sist endret av StoreHumla; 27. oktober 2022 kl. 21:59. Grunn: Tillegg til teksten
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!

Jeg har no antidepressiva liggendes. Kan prøve det når jeg er tom for tramadol. Eller burde jeg begynne med en gang kanskje?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange (de fleste?) antidepressiva kan utløse og opprettholde restless legs.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Efexor også?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lurte på en tin til
Hjelper det og drikke litt alkohol i denne perioden?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol er muskelavslappende og kan hjelpe mot uro, så det kan nok hjelpe noe, men her må en være forsiktig så en ikke bytter en avhengighet ut med en annen. Fokuser på aktivitet og god, sunn mat.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Clonodin er en lifesaver om du får tak i der. Noen som vet en måte å få tak i det? Kjøpte over disk i utlandet for ikke lenge siden Men i Norge får jeg ikke tak i der. Tar 80 av symptomene mine, unntatt slapphet og trøtthet. Speed funker greit, men da erstatter du et stoff med noe annet. Hold ut, som nevnt over er de 3-4 første dagene verst. Så dabber det fort av på det fysiske. Psykiske tar noen uker…kanskje 3-4. veldig individuelt. Kommer du deg, og da mener jeg ikke en mnd eller ro mnd…mener halvt år. Ett år. I noen få tilfeller ett pr. Og da må du si «å holde på med dette er idioti. Jeg vil være nykter.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå har jeg vært uten opiater i snart en uke. Eller snart 5 dager. Det går overraskende greit kanskje takkdt være at jeg trappet litt ned før jeg slutta. Men det har blitt maks to timer søvn om nettene og det gjør meg gal. Kjenner at det er intenst inni meg.
Er clonodin og catapresan det samma? Jeg fant catapresan i skapet som var igjen etter forrige avrusing. Tar litt av det
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Pulsen har også gått til hælvete. Nå har jeg omtrent ikke målt under 110 i puls på en uke. Vanligvis så ligger den på 55-80. Veit noen hvor lang tid det tar før dette roer seg noe og søvnen kommer tilbake?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg vært uten opiater i snart en uke. Eller snart 5 dager. Det går overraskende greit kanskje takkdt være at jeg trappet litt ned før jeg slutta. Men det har blitt maks to timer søvn om nettene og det gjør meg gal. Kjenner at det er intenst inni meg.
Er clonodin og catapresan det samma? Jeg fant catapresan i skapet som var igjen etter forrige avrusing. Tar litt av det
Vis hele sitatet...
Klonidin er det samme som Catapresan. Pass på at du ikke bråstopper på større doser. Les pakningsvedlegget.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Pulsen har også gått til hælvete. Nå har jeg omtrent ikke målt under 110 i puls på en uke. Vanligvis så ligger den på 55-80. Veit noen hvor lang tid det tar før dette roer seg noe og søvnen kommer tilbake?
Vis hele sitatet...
Catapresan regulerer ned pulsen din.

Det kan ta noen uker før søvnen bedres, men du merker fremgang etter ett par - tre uker.

Etabler gode søvnrutiner, dropp kaffe og annen koffeinholdig drikke eller mat etter klokken 12, ikke telefonbruk ett par timer før leggetid, sunn mat og aktivitet.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg vært uten opiater i snart en uke. Eller snart 5 dager. Det går overraskende greit kanskje takkdt være at jeg trappet litt ned før jeg slutta. Men det har blitt maks to timer søvn om nettene og det gjør meg gal. Kjenner at det er intenst inni meg.
Er clonodin og catapresan det samma? Jeg fant catapresan i skapet som var igjen etter forrige avrusing. Tar litt av det
Vis hele sitatet...
Søvn ja.,,veldig vanlig. Da var du heldigere enn meg, jeg fikk nøyaktig o.

Vel for å være ærlig så er det litt i seneste laget med catapresan nå på dag 5…de synes jeg er best den første til fjerde dagen, npr det fysiske er som verst. Etter dette er det ikke så mye den gjør lenger synes jeg…da er det bare å ta tiden til hjelp. Etter ca 3 uker pleier jeg å være i fin form. Rolig med catapresan’en, kan vel få litt lavt trykk på den. Ikke ta mer enn anbefalt dagsdose, og blir du svimmel eller besvimer så stopp med den.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for råd!
Jeg er veldig forsiktig med catapresan og måler blodtrykket før jeg tar en. Da får jeg bare ta tiden til hjelp og håpe at det blir bedre snart. Har hatt opiat-abstinenser før som var mye verre enn dette så jeg skal holde ut
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men ikke på den typen opiater jeg har slutta på nå vel og merke. Men jeg overlever
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brant gjennom 3grm minus fra onsdag til søndag forigge uke ,etter og vært clean i 1.5år.. er på dag 4 uten nå og må si at abstinensene er rimelig ille enda,tho dem var værst på dag 1. Dag 2 så greide jeg å drite igjen og få i meg lit næring,komme meg i dusjen osv. Nå på dag 3 så er det klassisk influensa symptomer og frysing som gjelder.. aldri blit så syk av en så liten periode med minus.. er det sånn at man blir sykere for vær gang? Husker back in the days ble jeg ikke dårlig engang.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brant gjennom 3grm minus fra onsdag til søndag forigge uke ,etter og vært clean i 1.5år.. er på dag 4 uten nå og må si at abstinensene er rimelig ille enda,tho dem var værst på dag 1. Dag 2 så greide jeg å drite igjen og få i meg lit næring,komme meg i dusjen osv. Nå på dag 3 så er det klassisk influensa symptomer og frysing som gjelder.. aldri blit så syk av en så liten periode med minus.. er det sånn at man blir sykere for vær gang? Husker back in the days ble jeg ikke dårlig engang.
Vis hele sitatet...
Kjent fenomen at abstinensene kommer raskere, er verre og varer lengre. Legger liksom litt på seg hver gang man slutter.

Dette vet jeg godt av dårlige erfaringer. Likevel tosker jeg meg til og bruker opiater gang på gang.