Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1455
Apple har i kveld holdt en invite-only konferanse i San Jose med hovedvekt på medie-oppdateringer. Ny iPod og iMac-endringer er blant godsakene.

av Tor Magnus Hånde

Den nye iMac G5-revisjonen kommer nå med innebygd iSight (kamera), raskere prosessor og større harddisk. Toppmodellen på 20" kommer nå med 2,1 GHz G5 prosessor, altså 100MHz raskere enn den forrige versjonen.

iPod kommer nå i ny versjon med mulighet for videoavspilling, med harddisk på 30- og 60 GB. Modellene er 31% tynnere enn de forrige, slik at den blir enda lettere å ha liggende i lommen.

På programvarefronten er det lansert to nye programmer. FrontRow er et program som kommer med nye iMacs, hvor du kan betjene video, musikk og bilder via en iPod-lignende fjernkontroll direkte fra sofaen. Photobooth, et slags slideshow-program er også lansert. Apple starter å selge over 2000 forskjellige musikkvideoer til $1,99 pr stykk. Musikkvideoene har innebygd DRM, og kan kun spilles av på opp til fem maskiner. Utvalgte TV-programmer (blant annet Lost) blir også tilgjengelig til $1,99 pr episode via iTunes, hvor versjon 6 nå er lansert.

Se Apple's websider for nærmere spesifikasjoner og gjeldene priser.
Sist endret av Octavarium; 12. oktober 2005 kl. 20:29.
Trodde det ble ansett som bankers at de skulle komme med Powerbook og Power Mac oppdatering og jeg...

Tenkte kanskje det var derfor det var en måned leveringstid på PB min, men de er visst bare syyyykt trege likevel...

Skuffa
Det kommer antagelig neste uke. Siden det er proff-maskiner som folk ofte kjøper uansett, er det ikke så viktig å introdusere sånt på store konferanser.
Spørs om det ikke blir enten iMac eller ny iPod på meg nå...
Men jeg er så glad i knappene på min 3G iPod at jeg ikke er helt sikker på det. Men iMacen så jo ganske digg ut da.
Arg, jeg som kjøpte ny iPod for en uka sida da jeg herpa den gamle.
Har en standalone isight selv. De webcamene ligger så evig mye lenger foran enn andre webcams. Kanskje fordi den koster godt over tusenlappen, men det er iallefall et bra kamera for pengene.
Sitat av Dionysos
Arg, jeg som kjøpte ny iPod for en uka sida da jeg herpa den gamle.
Vis hele sitatet...
Du har vel angrefrist der vel?
Ikke for å være kritisk, men jeg synes godt at de kunne ha ventet med å lansere iPod Video. iPod Nano kom jo ut for ikke så lenge siden og mange som har bestillt den angrer nå fordi iPod video kom. Den nye Mac'en ser fin ut og jeg liker prinsippet med Front Row og at den har innebygd kamera.

Var det ikke i kveld Apple skulle vise ny PB og PM'er?
Ryktene sier så...

Nye produkter for profesjonelle brukere, ihvertfall. Det blir vel omtrent PM og PB det.
Er ny "Media Event" i kveld.
De kjører hardt på nå for tiden ja.
(iPod Flea, mongeland *ler*)

http://www.macrumors.com/pages/2005/...18220111.shtml
http://www.macrumors.com/pages/2005/...13194830.shtml
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet litt mer om video-avspillinga... Hva hvis man ønsker å spille av en helaftens spillefilm a la 700 MB på iPod-en... funker dette? Føler det er lite informasjon rundt dette - DEN SPILLER VIDEO!!! ok...