Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1033
spankingguru
Worner's Avatar
Er det noen som vet om denne planten planten er ulovlig i Norge?
Er det mulig å ekstrakte ephedra fra denne planten og er det noe vits? eller er det såpass lite i den?


Edit: http://www.erowid.org/plants/ephedra/ephedra.shtml
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ulovlig, inneholder efedrin
Frøene derimot, er ikke ulovlige. Siden efedrin "bare" er klassifisert som reseptpliktig
legemiddel, og ikke som narkotika, faller ikke disse frøene under paragrafen som
sier at alle frø som blir til en plante som inneholder narkotika er forbudt.

Jeg selv har to ephedra virdis (?) stående i drivhuset i hagen. Tørket eller på annen
måte bearbeidet urt vil imidlertid regnes som et efedrinpreparat.

Du kan koke te på urten og oppnå en effekt ikke ulik kaffe eller te. Det er også
fullt mulig å ekstrahere efedrinen, men det vil nok være enklere å bestille piller
på nettet (ulovlig!) eller gå til legen å få det på resept.
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Kansje jeg skal bestille meg noen av disse frøene da...
De er vel ikke veldig vanskelig å få til å gro? Leste litt på erowind og der virket det temmelig enkelt
Jeg har bare erfaring med ephedra virdis, men den er ikke det enkleste jeg har
vært borti. Helt umulig var den nå heller ikke...
spankingguru
Worner's Avatar
Trådstarter
Bestilte noen jeg. Leste at Ephedra nevadensis skulle være mye enklere å gro enn ephedra virdis
Det er fullt mulig, da virdis altså var middels vanskelig. Lykke til med dyrkingen!