Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4514
Hello!

Det har seg nå slik at et par måker har funnet ut at rett utenfor mitt soveroms vindu er den beste plassen å være i hele verden. Grunnen til dette er at en dag, såg jeg at det låg brødbiter utenfor vinduet, dette vil da si at det er en åndsvak idiot som faktisk ligger å mater disse jævlene. Altså, HVA FAEN? Jeg bor i et svært borettslag som jeg har hørt har problemer med måker, og måker er vel noe jeg kan slå fast at de aller fleste misliker, har også lest at disse fuglene går også under skadedyr?! Uansett, mitt poeng er at disse fuglene her har ikke døgnrytme, de skriker døgnet rundt og når du våkner midt på natta eller alt for tidlig på morgningen av en måke som skriker av full hals er det rett før du finner hagla.

Er det noen som har noen tips til hvordan få disse jævlene bort herifra?

Hva vil skje om jeg skyter et par måker? Ettersom jeg bare er deleier i denne leiligheten, så eier jeg ikke tomta, og da må jeg først spør om tilatelse fra grunneier om å skyte måker, å dette er det vel jaktsesong på også?

http://jaktidiot.no/wp-content/uploads/2010/06/make.jpg
Sist endret av agsel; 18. juni 2014 kl. 01:06.
Gummislanger har jeg hørt skal være meget effektivt.
Sitat av etse Vis innlegg
Gummislanger har jeg hørt skal være meget effektivt.
Vis hele sitatet...
Yup: http://www.tv2.no/a/1936159
agsel's Avatar
Trådstarter
Hahaha fantastisk! Dette må prøves ut!
Sist endret av agsel; 18. juni 2014 kl. 01:11.
Sitat av agsel Vis innlegg
Som type lekeslange du får kjøpt i leketøysbutikk?
Vis hele sitatet...
ja. spre noen stykker utover området du ikke ønsker dem.
agsel's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Se litt her også du: http://freak.no/forum/showthread.php?t=189402
Sist endret av aeon_illuminate; 18. juni 2014 kl. 01:19.
Gråmåker og svartbak kan du skyte fra 21. august til 28. februar, ifølge Forskrift om jakt- og fansttider. Alle andre måketyper er faktisk fredet! Det er omtrent like logisk som å frede rotter og kakerlakker, men slik er det nå engang. Jakt i tettbebygd strøk er også forbudt de de fleste kommunale politiforskrifter. Du kan jo alltids prøve å lokke dem ut i skogen, og knerte dem der. Mitt forslag er å ta på findressen, da slipper de deg ikke av syne før du er full av måkedritt.

En annen løsning er jo å få han knølen som mater dem til å kutte det ut. Forklar at matrestene tiltrekker rotter, og at siden måker er luftens nazister kommer de uansett til å overleve på mat de stjeler fra søte småspurver.
agsel's Avatar
Trådstarter
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Aiii.. se her ja!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sett opp fugleskremsel.