Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7082
Hei, kunne ikke finne noen tråder om dette så jeg tenkte jeg skulle lage en. Dette er selvfølgelig hypotetisk. Selv har jeg tenkt at man kunne ha tatt toget fra Køben til et sted i Sverige, Man har to sekker, en med dine vanlige ting, og en med stashet i, og legger det på forskjellige steder på toget. Blir det bikkjesjekk har man nye klær på seg, og kan da nekte for å ha noe med saken å gjøre. Sørg for å legge bagen diskrè på plass så ingen ser det. Når man ankommer et sted i Sverige, blir jeg plukket opp av en kompis med bil, og kjører over grensa ved en mindre bemannet tollstasjon. I bilen må man nok bare satse på at det ikke er kontroll eller å ha med en ekstra bil for å kjøre først å sjekke om det er kontroll eller ikke.

Jeg er intressert i å høre hva freaks har tenkt ut!
Hvordan ville du smuglet weed eller hasj fra christiania/amster? (Som sagt er det bare hyptotetisk altså). :P
Sist endret av Haawee; 6. mars 2012 kl. 00:07.
Ville valgt og bare slenge en sekk på buss som går fra danmark til oslo for å så bare betale enn for å plukke opp denne sekken. Ofte er det toll på bussene, men det har gått før.
Hasj eller weed? Ville vel gått for hasjen, weed lukter jo mye mer, selvom man pakker det godt, spess om du tenker på litt mye. Aldri gjort noe sånt selv, bare en tanke, men om det kommer bikjer på toget merker de det jo uansett.
Er jo heller ikke bare rett etter grensa det kan komme på tollere, det kan skje fra Danmark å fram til der du eventuelt går av i sverige. Men ville nok hatt en bil til å kjøre tom først, selvom dette heller ikke utgjør noen sikkerhet, tollere har jo fulgt etter folk til de står der de skal lesse av.
lefsespiser
lefze's Avatar
Har selv tatt akkurat denne turen

Var med på reisen med en bekjent som gjør dette ganske ofte.

Trikset hans er å gå på toalettet (helst etpar vogner bak) med en gang du kommer på toget, deretter tar du ut ca halve papirbeholderen (den ved siden av vasken som du drar ut papir for å tørke deg på hendene med) og pakker stasjet oppi (han brydde seg ikke om at budsa ble knust, sålenge det var godt gjemt oppi beholderen).

Deretter gikk han stille og rolig og satte seg ved siden av meg inni vogna igjen.

Han nevnte også at sjangsen var mye større for at tollerne kom på toget til stockholm ,enn om du f.eks. tar toget til gøteborg, og han påpekte også at hvis det skulle være tollere så kom de til å inspisere toget før første stopp i sverige (Første stopp i sverige kommer du til relativt kjapt, slik at du kan roe nervene etter ca en halvtime)

glemte såklart å nevne at han setter tilbake papiret i beholderen :P
Ikke tro det med at de kun kommer på så tidlig, har selv tatt toget der de kom på et sted mellom Malmø og Gøteborg, hva stasjonen heter husker jeg ikke, men tror nok ikke det hadde hatt noe og si uansett. Hadde ikke noe på meg, men liker sjelden møte tollere med bikjer når jeg nesten er sikker på at det oser cannabis lukt fra klæra mine, selvom jeg ikke har noe på meg.
På akkurat samme måte som Terje Vigen.
Hva hvis man har en seilbåt, lasten dras etter under vann med en nødløsning som kutter tauet i tilfelle tollere som dykker (ganske liten risk).
Lasten er selfølgelig pakket vantett med eventuelt ballast for at det ikke skal flyte. Tauet er selfølgelig festet godt under vannet.
Ser ikke for meg at dette kan slå feil med mindre politiet har mistanke fra før av.
Hehe det er nok ikke enkelt å være smugler. Tollerne er effektive og til stor del lite forutsigbare.
De kan dukke opp på grensen, endestasjon eller en helt random stasjon - det vet du ingenting om.

Når du krysser en grenseovergang - betjent eller ubetjent er det ikke kun der risikoen ligger. Tollerne kan befinne seg inntil 30 km inn i landet fra grenseovergangen og stoppe deg lenge etter at du tror du er trygg.

Å gjemme stashet på dass på toget er nok heller ingen sikker metode da tollerne sender hunder gjennom hele toget når de først er ombord.

Selv profesjonelle smuglere som skjærer en halv bil istykker for å stappe greier i alle hulrom blir tatt.

@cheese
Om du plutselig har en hurtigående bot med politi eller tollere på siden av seilbåten er det for sent å kappe tauet.
Lovens lange arm vil se på ekkoloddet at det plutselig er noe som synker til bunns.

Sagt veldig enkelt så er det ingen risikofri smugling. Og hvorfor er det så stor oppgang i hjemmedyrking også i større skala? Er jo nettopp på grunn av tollerne og alle slu metoder de bruker. Dessuten som mange smuglere har oppdaget så er det ofte tips som ligger til grunn for beslag. Og du tror kanskje ikke at de du kjøpte stoff av vil tipse men det skjer oftere enn du tror - det er jo ikke noe tap for dem, tvert imot så forsvinner dopet fra markedet og da må det kjøpes nytt så da øker etterspørsel.
Sist endret av random67489; 6. mars 2012 kl. 13:38.