Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1130
Jeg selger mye ting på QXL for tiden og lurte på om noen vet om det er lett og slippe unna skatt? Visst du tjener mer en 50k i året må du jo skatte av det, men la oss si jeg tjener 150k i året fra QXL, penga går rett inn på privat konto, hva vil skje med skatt om jeg ikke gjør noe med saken?
Det er ikke sikkert at noen vil merke noe - det er litt tilfeldig om du blir tatt. Skattemyndighetene tar tilfeldige stikkprøver - ser de at du med jevne mellomrom får inne beløper som samler seg opp til å bli 150.000 kr, vil de nok sette et spørsmålstegn ved dette.
Straffegebyrene her er oppimot 60% straffeskatt.

Lykke til
Sist endret av Life Goes On; 23. februar 2012 kl. 12:38.
Dersom du blir tatt, noe som sikkert ikke er så veldig sannsynlig blir det ganske heftig straff.
jaja for se om jeg skatter av det alikevell da, har ikke mye lyst da jeg ikke en gang bor i Norge mer, får fikse det til neste år om ikke jorda går under...
Sitat av Litago1 Vis innlegg
jaja for se om jeg skatter av det alikevell da, har ikke mye lyst da jeg ikke en gang bor i Norge mer, får fikse det til neste år om ikke jorda går under...
Vis hele sitatet...
Er dette din eneste inntekt?
Isåfall 2 620 kr i skatt pr. mnd., om du ikke har noe lån du kan få fratrekk for.
det var jo ikke mye :=) da blir det skatting via enkeltsmann foretak alikevell!

Jeg har en annen inntekt også men den har ikke noe med Norge å gjøre da den ikke kommer fra Norge og ikke går inn på noen Norsk konto.
Sist endret av Litago1; 23. februar 2012 kl. 12:51.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
det var jo ikke mye :=) da blir det skatting via enkeltsmann foretak alikevell!

Jeg har en annen inntekt også men den har ikke noe med Norge å gjøre da den ikke kommer fra Norge og ikke går inn på noen Norsk konto.
Vis hele sitatet...
Er du villig til å skatte - noe du burde - er jo saken ganske enkel.
Skatt er jo helt klart veldig sure penger, men det er enda surere å få baksmell med 60% straffeskatt!
Det kommer an på om det er ting du har eid selv, f.eks sofa, musikkanlegg o.l. Det regnes ikke som inntekt hvis du selger dine brukte eiendeler.
Sitat av Orph Vis innlegg
Det kommer an på om det er ting du har eid selv, f.eks sofa, musikkanlegg o.l. Det regnes ikke som inntekt hvis du selger dine brukte eiendeler.
Vis hele sitatet...
Jeg drømmer om å være han som selger "sofa, musikkanlegg o.l." for 150.000 i året Så deilig det hadde vært, a!
Våkn opp!
Tjener du faktisk 150k eller er det inntekt?
vell har ikke holdt på et år enda bare 5 måneder men visst jeg forsetter og selge som nå vil jeg sitte igjen med 150k innen 12 månder.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg drømmer om å være han som selger "sofa, musikkanlegg o.l." for 150.000 i året Så deilig det hadde vært, a!
Våkn opp!
Vis hele sitatet...
Unødvendig å ta den tonen. Jeg oppfattet det slik at han kunne ende opp med å tjene 150k på ett år, leste feil. Ærlig sak.