Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  195 29075
Heisann

Jeg har som mange andre studenter en deltidsjobb. Er nysgjerrig på hvor mye folk tjener, og hvor jeg ligger i skalaen.
Er også klar for å få bedre betalt, og vil ha noe å slå i bordet med.

Ser potensiale til å bli en listetråd, MEN, jeg tror dette kan være en interessant listetråd som folk kan ha bruk for i jobbsammenheng.

JEG:
Er kundebehandler, dvs, tar telefoner, ringer ut, osv, sitter å gaper foran en datamaskin.
Får betalt 120 pr. time, og 140 fredager etter 16 og lørdager.
40% overtid etter 9 timer arbeid.

Hva TJENER du, og hva GJØR du?
Jobber som altmuligperson på et verksted som lager båt-kontrollere. Pusser, filer, sliper, glassblåser og alt annet som kan gjøres uten alt for mye kompetanse.

Tjener 105 kr timen uansett.
Jeg tjener usle 244 dagen Det blir 40,66667 kr timen...

Jobber via nav da, men klarer meg fint siden jeg bor hjemmen n'stuff enda.

Jeg gjør absolutt ingeting, jeg er den typen som sitter å surfer hele dagen lang på kontoret. Men om folk rundt i bygget trenger hjelp med noe så spør de meg, om det så er å flytte noen mapper til et skap..
Sist endret av Pagliacci; 5. april 2008 kl. 12:09.
Vasker er lokal badehall! Møter opp 2 stykker klokka 0700, vasker alt som er (altså plukker opp digge hår fra sluk, spyler med slangen og spiser is i kantina.
Hele prossesen tar 4 timer. En helt grei helgejobb. 150kr pr.time
Har deltidsjobb i Kiwi, jobber fra 15-23, har 112,48kr i timen, pluss tillegg etter 20.00, som øker enda mer etter 21.00, og etter 22.30? Vet dessverre ikke helt hvor mye UB er:P
er dere med i OL? jeg jobber på free recordshop å har 95 kr timen. jobber deltids her.
Jobber sesongarbeid. 125 kr/t, men me mange overtidstimer 50 og 100 %. Har ikke noe problem med å få inn 40k i løpet av en månegs tid. Sesongen står derimot bare på i en god måned. (fisk)

Scr0tum: Da får du mer en jeg fikk der. Aetat som det vel het da ga meg 180 kr/dag.
Sist endret av eXpergefacio; 5. april 2008 kl. 12:11.
Jeg har 158kr på en timabasert jobb, få 50% etter 7.5 time og 100% etter 10.
Kanke si det er så dårligt. Jeg har ikke noen faste tider og jobbe på, så jeg jobber når det passer meg, og hvor lenge det passer meg.
jeg har sommerjobb hvert år på Hansa. Der tjener jeg 112kr i timen pluss tilleg, hvilket gjør at på dagskift tjener jeg 125kr/t og kveldskift 130kr/t. Alle timer utover vanlig arbeidstid er overtidsbetalt, på dagskift er det 50% de to første timene, deretter 100% og kvedsskift er det 100% med en gang. jeg er 22 og studerer resten av året.

tror kansje det ville vert relevant for en lønns statistik å vite hvor gammel hver person er og ansinitet om de har steget i lønnen.
Deltidsjobb som telefonintervjuer, 90kr timen.

Sommerjobb som altmulig-mann, 140,11kr timen
jobber som rørlegger lærling, 53.50kr i timen, øker i mai måned, tror jeg øker med 10kr. en helt grei lønn for meg som bor hjemme, får 50% mer etter kl 15.00
Dere må huske at gjennom NAV så er det litt forskjellig lønn, og det varierer hvor mange timer dagen man jobber gjennom NAV. Kjenner folk som jobber bare 4t dagen, får 'full' lønn fra nav (195 her, under 19)

Andre, som 'MÅ' jobbe 7.5t, å får akkurat samme lønn.
Sist endret av Volch0k; 5. april 2008 kl. 12:20.
Jeg tjener 21 kr timen. Får ukelønn på 1180..

Med andre ord, jeg jobber ikke..
110,- + nattillegg 76,- (03.00 til 06.00 tror jeg)

Jobber fra 03.00 til 08.20, så skole fra 08.30 til 16.00

Pakker (brødvarer, boller etc) i et bakeri

er 18 og min første jobb
Sist endret av esl; 5. april 2008 kl. 12:24.
Deltidsjobb på kontor = 200,- timen, uten noe tillegg da lønnen dekker overtid og kjedelige arbeidstider.

Sommerjobb da jeg jobber som altmuligmann for en entreprenør er rundt 130kr, dette da ifjor når jeg var under 18, jobbe samme sted iår og håper på lønnstillegg, tung jobb og jobber opptil 12timer daglig 6dager i uken, men når man først har sommerjobb er det deilig å sitte igjen med mye når sommern er over så jobber så mye som mulig når jeg først har fri.
jeg har litt forskjellige jobber siden jeg går skole, er Dj, Lys og lydteknikker.

i ferier jobber jeg på en transformatorfabrikk å har da ca. 120kr. timen, mens litt ekstra på overtid.
så har jeg Dj jobbinga hvor jeg får alt fra 500 til 5000 per. jobb.
når jeg er lyd/lystekniker får jeg alt fra 500 til 20.000 for en jobb, alt etter hvor stor den er å hvor lenge den varer, for eksempel en Revý i høst fikk jeg 20.000 for en uke.

denne helgen styrer jeg lys under en lokal "rock festival", der får jeg 2000 kr og gratis Øl fra krana hele helgen, noe som ikke er ille siden dette ikke er noe stort med 10.000 tilskuere, kanskje 100-200 stk.
Tjener 70 kr timen for å jobbe på burger king
Jobber som billakkerer med fagbrev, grunnlønna er 150 pr time. helt grei 8-4 jobb
Jeg har to jobber.
Kundeservice: har 130 kr timen. Er ofte overtid der i helger, da er det 100%. Helt grei jobb, men ganske mye å lære da det er mange forskjellige problemer å støte på.

Selger: har 120 kr i fastlønn + 150 kr i provisjon pr salg. Med andre ord er denne jobben ganske bra betalt da jeg selger et meget attraktivt produkt. (Minst 1 salg i timen, noe som gir en timelønn på 270 kr) Dette er også en fleksibel jobb der jeg kan velge hvilke dager som passer for meg, bare det er en ukedag og etter 4.

Er student og 21 år.
Jeg "jobbet" som servitør da jeg var 10år fram til jeg ble 12, og fikk 100kr skattefrie kroner i timen + minst 500kr tips hver eneste dag. Jobbet 4timer hver dag, la meg sette det opp:

4*100+500 = 900kr, jobbet 4 timer ikke sant ?

900kr : 4 = 225 skattefrie kroner i timen, legg merke til at de fleste gangene var tipsen over 500kr, beste tipsen i karrieren min som servitør ble nok 1255kr Litt av en jobb å være servitør, du får mer tips enn det arbeidsgiveren din gir deg for jobben! Fantastisk, og anbefales. Men jeg har sluttet pga skole.
Sist endret av ...|...; 5. april 2008 kl. 13:02.
Jeg er vaktsoldat, jobber 24 timer i døgnet, skulle det være noe blir jeg dratt ut av senga, jeg tjener 150 kroner dagen. Yay.

Min gamle jobb var bedre, kundebehandler for Tele2. 120 kroner timen før klokka seks, 145 etter. Ca 200 i helga.
133kr om dagen eller noe, som tilsvarer rundt 4000 i måneden. Førstegangstjeneste ftw!
Har 112, jobber på Jack'n Jones (Btw tidenes slavedrivere)
Er makulør for et advokatfirma.
72 kr i timen -.-
Lettmatros på hurtigbåt. 140kr i timen+ kveldstillegg som jeg ikke husker hva er og jeg får sjømannsfradrag på skatten
Sist endret av Per Gunnar; 5. april 2008 kl. 13:28.
Elektriker lærling. 50 kr timen fra 7.30-15.30. Stiger i juli til 67-70 kr timen. Etter 15.30 får jeg hjelpearbeiderlønn som er på 136 kr timen + tillegg ca 200 kr timen, dette er 50 %. Etter 21.00 får jeg 100 %. Greit nok når du bor hjemme
Grunnet min idiotiske kombinasjon av universitetsfag, jobber jeg som vekter, da jeg er drittlei alt som heter lesing:

135,- + nattetilleg på 20,- og helgetillegg på 40,- (jobber annenhver helg 24 timer). Har også noen timer overtidsbetaling. Så jeg tjener 22-25 000 i mnd!

Så skal jo han der jævla skattefuten ha sin del av kaka, så får vel ikke mer enn 16-18 000 utbetalt i mnd.
Sist endret av hyys; 5. april 2008 kl. 13:35.
Sitat av aarst0g
Er makulør for et advokatfirma.
72 kr i timen -.-
Vis hele sitatet...
Makulør? Står du å deler opp papir elektronsik hele dagen?
125kr timen etter skoletid, 250 etter klokken 21:00. Truckfører, ryddegutt, sveiser og produksjon av sikteduk
jobber som bartender\vakt på den lokale baren hvor jeg bor. og tener 120kr timen. detter er i fra kl 20.00 til 03.30. men bruker å få 2-300 kr i tips og!
Til alle dere som tjener under 100kr i timen(bortsett fra lærlinger og sånt) er ikke minstelønn 100kr i timen her i Norge?

skjønner ingenting jeg.

Selv tjener jeg 140kr timen i hverdager, 160kr lørdager og 170kr på søndager, jobber på trav-tippekiosk.
Sist endret av shinobi; 5. april 2008 kl. 13:54.
Det er ikke minstelønn i Norge, heldigvis, men det finnes tarifflønner i de forskjellige bransjene, hvis man er organisert i en fagforening.
Militæret - 200kr dagen uansett øvelse/dag/natt/helligdag
Jeg er heismontør lærling og tjener 150kr i timen + tillegg.
Er halveis ferdig med læretiden, c.a. 1 år igjen.

Får overtid for allt etter 7.5t, og har 50% i 2 timer og resten 100%.
Har 210 kr i 50% overtid og 420 kr i 100%. (går over på hjelpearbeiderlønn)
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Sitat av shinobi
Til alle dere som tjener under 100kr i timen(bortsett fra lærlinger og sånt) er ikke minstelønn 100kr i timen her i Norge?

skjønner ingenting jeg.

Selv tjener jeg 140kr timen i hverdager, 160kr lørdager og 170kr på søndager, jobber på trav-tippekiosk.
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen minstelønn i norge, dog en haug med tariffavtaler og slikt som de fleste bedrifter bruker
Sitat av trulsH
Har deltidsjobb i Kiwi, jobber fra 15-23, har 112,48kr i timen, pluss tillegg etter 20.00, som øker enda mer etter 21.00, og etter 22.30? Vet dessverre ikke helt hvor mye UB er:P
Vis hele sitatet...
Jeg har også lurt på akkuratt hvordan den funker
Men det er i allefall UB tillegg på +20, +40 og +80 kr hvis jeg ikke tar helt feil.
Også får jeg alltids noen timer 100% tillegg jeg ikke er helt 100% sikker på hvor kommer fra bestandig.
jobba som stottekontakt hos en fyr, jeg var der..saa tv med han osv..fikk rundt 110-125 kr timen, jobb 3 timer i uka (vear torsdag)..fikk 1600kr vaer maande pluss stipendet fra skolen var digg. har slutta no pga fotball. ANBEFALES for dere som gaar paa skole
Sommerjobb, servicemedarbeider i OL-anleggene: 130-140kr timen.
Forsvaret: 130kr dagen (gah!).
Diverse freelance design og foto: 200kr timen.
Sitat av exuz
jeg har sommerjobb hvert år på Hansa. Der tjener jeg 112kr i timen pluss tilleg, hvilket gjør at på dagskift tjener jeg 125kr/t og kveldskift 130kr/t. Alle timer utover vanlig arbeidstid er overtidsbetalt, på dagskift er det 50% de to første timene, deretter 100% og kvedsskift er det 100% med en gang. jeg er 22 og studerer resten av året.

tror kansje det ville vert relevant for en lønns statistik å vite hvor gammel hver person er og ansinitet om de har steget i lønnen.
Vis hele sitatet...
Du har vel eget Hansa glass med ubegrenset skjenking? Skulle vel bare mangle
Jeg er assistent i et fag på NTNU. Har 50% stilling som tilsvarer ca 12000kr i mnd, jobber 2 dager i uka + svarer på litt mail utenom. Det skulle vel tilsi en timelønn på ca 200kr/t. Når jeg er på jobb sitter jeg på et kontor og hjelper studenter hvis det kommer noen innom. Stort sett er det ganske få som kommer innom. Trur dette kommer til å bli stående som den fineste jobben i min karriere .
Sist endret av ruuuty; 5. april 2008 kl. 14:55.
Jobber som IT-konsulent og tar kr 720,- +mva i timen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Altmuligmann (mest lys og rigging, men noe service til tider) i konserthus: Basislønn 115 timen, kveldstillegg på 18, helgetillegg på 27, Delt dag 115 tillegg.

Men er jeg lysmann er det 2500,- i teknisk bistand og som regel 500 spenn for rigginga.
Lengre dager legger man selvfølgelig på litt.. kanskje totalpris på 4000 for rigg og teknisk bistand.

Som lysmann sender jeg faktura og betaler skatt selv via enkeltpersonforetak.
Sist endret av Dodecha; 5. april 2008 kl. 15:05.
Har 3 jobber. Norli, 100 kr timen, vaskejobb, 250 kr timen og kontorjobb, der jeg faktisk har eget kontor (jeg er bare 17) og egen pc. Da tjener jeg 150 kr timen. Jobber en del, men trenger lappen.
Har jobba freelance med forskjellig designrelaterte ting mens jeg har studert nå - starta med 250 i timen på første jobben, nå nærmer jeg meg det dobbelte

Dvs, har en "fast freelancejobb" også, der tar jeg mye mindre siden det er på kontoret, deres maskiner, lunsj (og middag hvis det blir sent), helt sikker betaling osv.
IKT-lærling i Forsvaret. Tror jeg har etter mine beregninger 72,66kr/timen.
+ Øvelsestillegg hvis jeg blir dratt med på det.
Men, så har jeg i praksis alle utgifter dekt: hybel, mat o.l. + 90% på tog selv om jeg ikke er vernepliktig lengre. Så skal vel ikke klage
Sitat av Crusoe
Jobber som IT-konsulent og tar kr 720,- +mva i timen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke å interessant, spørsmålet her er hva du tjener. Altså, hvor mange prosent provisjon har du av timeprisen du tar?
Tjener 132,- timen som Telemontørlærling.
228,- ved 50% overtid og 320,- 100% ( etter 20.00 og helger)
Sitat av Jh_
Det er ikke å interessant, spørsmålet her er hva du tjener. Altså, hvor mange prosent provisjon har du av timeprisen du tar?
Vis hele sitatet...
Er personlig næringsdrivende så jeg tjener 720,- pr time, -skatt selvfølgelig.
127,5 i timen, pluss oppmøtetillegg på 200 på lørdager og 250 på søndager=) veldig fornøyd med min lønn jeg
Er student selv og arbeider med telefonundersøkelser eller via kundeservice.

112,48 pr time + tillegg etter 5 samt helgetillegg (hvis jeg arbeider i helgene)