Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3617
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Har ett lite problem som jeg ikke klarer å forstå meg på, har en 16 amp kurs som jeg ikke får strøm i.
Det er et sikringsskap med skrusikringer, jeg har målt at det kommer strøm inn til selve kursen, sikringen er ikke gått, det er kontakt mellom sikring og sikringsholderen, men når jeg skrur inn sikringen så er det null strøm i kursen.
Jeg ser at denne kursen ikke har en bunnskrue, kan det ha noe med saken?


Takk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ser at denne kursen ikke har en bunnskrue, kan det ha noe med saken?
Vis hele sitatet...
Ja, då mangler du jo reint faktisk ein viktig del. Ring elektriker, for om du har slike mangler bør du få sjekka at det ikkje er meir svinsk i skapet ditt.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, då mangler du jo reint faktisk ein viktig del. Ring elektriker, for om du har slike mangler bør du få sjekka at det ikkje er meir svinsk i skapet ditt.
Vis hele sitatet...
En bunnskrue skal jo bare forhindre at det ikke blir satt inn større sikringer, kan det gjøre slik at det ikke blir strøm i kursen?
Ja. Uten den går ikke sikringen til bunns.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En bunnskrue skal jo bare forhindre at det ikke blir satt inn større sikringer, kan det gjøre slik at det ikke blir strøm i kursen?
Vis hele sitatet...
Ring elektriker, du har jo åpenbart ikke peiling. Sikringskapet er absolutt ikke en plass for allmentfolk..
Herregud, lukk sikringsskapet og ring elektriker/få en kompis som er det til og ordne det, tar ikke mange minuttene
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av freebird Vis innlegg
Herregud, lukk sikringsskapet og ring elektriker/få en kompis som er det til og ordne det, tar ikke mange minuttene
Vis hele sitatet...

Tja, det kan være at forrige elektriker/"elektriker" fjerna bunnskrua som en form for "sikring mot innkobling" (en dårlig en isåfall) pga. feil videre ut på kursen som fortsatt står. Jeg ville ihvertfall undersøkt om noe slikt var tilfellet før jeg smekka inn ny bunnskrue og ny sikring. Og mtp. kompetansen det ser ut til at TS har, har jeg mine tvil til at h*n er i stand til å vurdere dette selv.

tldr; Ring elektriker!
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar.

Har forresten gått elektro og to år automasjon, så har koblet en del i litt av hvert, har bare aldri sett de små før i og med at vi drev på med automatsikringer.

Begge kursene fungerer helt fint, alt ble gjort trygt og nøye.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tja, det kan være at forrige elektriker/"elektriker" fjerna bunnskrua som en form for "sikring mot innkobling" (en dårlig en isåfall) pga. feil videre ut på kursen som fortsatt står. Jeg ville ihvertfall undersøkt om noe slikt var tilfellet før jeg smekka inn ny bunnskrue og ny sikring. Og mtp. kompetansen det ser ut til at TS har, har jeg mine tvil til at h*n er i stand til å vurdere dette selv.

tldr; Ring elektriker!
Vis hele sitatet...
Der var noen ekstra kurser som var ubrukt, derfor det ikke var bunnskruer.
Har testet begge kursene og de fungerer fint.