Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2127
Hallois!

Jeg er en hyppig pc spiller og er veldig opptatt av små detaljer som kan gjøre meg bedre. Blant annet et veldig veldig irriterende problem med musen! Dette er noe som har irritert meg over flere år, jeg har enkelte ganger prøvd å løse problemet, men jeg klarer det ikke.

Når jeg spiller csgo så krever dette at jeg reagerer raskt i enkelte tilfeller, veldig raskt. Det er nå problemet oppstår. Hvis jeg må dra musen raskt over musematten så streiker den med å bare stå i ro i stedet for å følge bevelgelsene mine, og da taper jeg ofte dueller om jeg blir stående å se en annen vei.

Dette problemet tror jeg ikke hadde oppstått for spillere med høyere sensitivitet på musen, men ettersom jeg liker å spille med lav sensitivitet og en stor musematte, må jeg i mange situasjoner dra musa veldig raskt fra ene til andre siden. Dette gjør det veldig vanskelig å gjøre nettopp dette.

Jeg har en Razer Deathadder 3.5G(3500dpi)
Jeg har prøvd å friske opp drivere, reinstallere drivere og såkallte mousefix.

Takk for svar!
Oppgradert firmware? Testet på en annen maskin? Renset sensoren? Det kan også være kabelen, noe som var tilfellet når jeg opplevde det samme.
Sist endret av caperno; 2. desember 2014 kl. 18:57.
Sitat av caperno Vis innlegg
Oppgradert firmware? Testet på en annen maskin? Renset sensoren? Det kan også være kabelen, noe som var tilfellet når jeg opplevde det samme.
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg har sjekket alt utenom kabelen.. Men jeg tror kanskje ikke at det er det heller, for det er ikke den eneste musa jeg har hatt problemer med.
Det kan tenkes at det er musematten som er synderen.
Jeg opplever i hvert fall det med min mus, at den oppfører seg forskjellig avhengig av hvilken musematte jeg bruker.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Det kan tenkes at det er musematten som er synderen.
Jeg opplever i hvert fall det med min mus, at den oppfører seg forskjellig avhengig av hvilken musematte jeg bruker.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg satt og tenkte på det selv. Har hørt mange bruke samme musematte, men jeg føler at det er litt vel for blankt filt på matta. Det er absolutt verd et forsøk!
Clas Ohlson har en musematte jeg bruker og er veldig fornøyd med, den er ikke så stor, men den har et slags klister på undersiden som gjør at den blir liggende i ro.
Du kan jo eventuelt forsøke med to ved siden av hverandre.
Hvilken musematte er det?

EDIT; Kan anbefale Razer Sphex! Fungerer utmerket til csgo! Den er dog ikke så stor som mange liker, men for meg er den stor nok.

http://www.elkjop.no/product/data/ov...sphex-musmatte
Sist endret av Creeps; 2. desember 2014 kl. 19:55.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Clas Ohlson har en musematte jeg bruker og er veldig fornøyd med, den er ikke så stor, men den har et slags klister på undersiden som gjør at den blir liggende i ro.
Du kan jo eventuelt forsøke med to ved siden av hverandre.
Vis hele sitatet...
Dette er musematta jeg bruker nå. Den matta du hendviser til der MeTheWall virker å være akkurat like shiny.

Sitat av Creeps Vis innlegg
Hvilken musematte er det?

EDIT; Kan anbefale Razer Sphex! Fungerer utmerket til csgo! Den er dog ikke så stor som mange liker, men for meg er den stor nok.

http://www.elkjop.no/product/data/ov...sphex-musmatte
Vis hele sitatet...
Jeg kommer nok til å kjøpe en ny matte uansett nå ettersom det kan være en faktor samt den er veldig sliten, skal ta det med i betraktningene, hadde vert merkelig om razer musematter ikke var bra til razer mus.
Sitat av agsel Vis innlegg
Dette er musematta jeg bruker nå. Den matta du hendviser til der MeTheWall virker å være akkurat like shiny.

Jeg kommer nok til å kjøpe en ny matte uansett nå ettersom det kan være en faktor samt den er veldig sliten, skal ta det med i betraktningene, hadde vert merkelig om razer musematter ikke var bra til razer mus.
Vis hele sitatet...
Musematta jeg lenker til har ikke et tekstiltrekk slik som den musematten din har, den kan se litt ut som og er omtrent like tykk som fint våt-slipepapir.
Og er til dags dato den beste musematta jeg har brukt.
Overflaten er litt ru og kan se ut som det er noe glitterlignende i overflatebelegget, men musa glir godt og responderer bra.
Sist endret av Veggen; 2. desember 2014 kl. 20:27.
Er det kanskje et tegn? Akkurat samme mus som den jeg sliter med.
Men! Verste er at den er alt forliten! "Approximate Size : 330 mm / 13.00”
Sist endret av agsel; 2. desember 2014 kl. 21:10.
Og du har selvfølgelig prøvet å re innstalere cs go?
Sitat av agsel Vis innlegg
Er det kanskje et tegn? Akkurat samme mus som den jeg sliter med.
Men! Verste er at den er alt forliten! "Approximate Size : 330 mm / 13.00”
Vis hele sitatet...
Er kanskje mulig og sette sammen matter? Muligens dumt forslag da jeg ikke har prøvd det, eller vet om noen som har prøvd det.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Og du har selvfølgelig prøvet å re innstalere cs go?
Vis hele sitatet...
Ikke for å virke spydig, men hva har det med saken å gjøre når jeg har prøvd musen på forskjellige pcer?

Sitat av Creeps Vis innlegg

Er kanskje mulig og sette sammen matter? Muligens dumt forslag da jeg ikke har prøvd det, eller vet om noen som har prøvd det.
Vis hele sitatet...
Hehe nei dæven, det tror jeg ikke blir bra. Den sprikka du får mellom mattene tror jeg bare fjør vondt verre. Men.. Hvem vet
Sist endret av agsel; 2. desember 2014 kl. 23:18.
Sitat av agsel Vis innlegg
Ikke for å virke spydig, men hva har det med saken å gjøre når jeg har prøvd musen på forskjellige pcer?:
Vis hele sitatet...
Beklager fikk ikke det med meg

Kan det være mulig at du må ha ny? Dette kan gå på reklamasjon/garanti Nå har jo også deathadder chroma kommt ut hvis du vil ha mer farger
Sist endret av Sandertn; 3. desember 2014 kl. 06:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Beklager fikk ikke det med meg

Kan det være mulig at du må ha ny? Dette kan gå på reklamasjon/garanti Nå har jo også deathadder chroma kommt ut hvis du vil ha mer farger
Vis hele sitatet...
Joa, rekner med det, men er litt usikker på om jeg har kviteringen. Har ikke orket å lete etter den.

Har sendt in en ticket til razer nå, for å sjekke om de kjenner til problemet og kanskje de har en helt enkel løsning på det. jeg skal komme mer tilbake til det om jeg finner utav noe mer der.
Agsel:

Det er nok ikke noe i veien med sensoren eller musa generelt, tipper det kun er settings i windows + CSGO som gjør at musa skipper eller gir negativ acc når du beveger den fort nok.

Bruker du max DPI sammen med lav sensitivity setting i CSGO samtidig som du ikke bruker rawinput 1 så vil windows forhindre begevelsen om det blir for raskt siden den klarer ikke ta imot all dpi informasjonen raskt nok, da kutter den bare ut

Prøv å sett ned DPI settings på musa og øk sensen i CSGO for å kompansere, det burde løse problemet ditt.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Agsel:

Det er nok ikke noe i veien med sensoren eller musa generelt, tipper det kun er settings i windows + CSGO som gjør at musa skipper eller gir negativ acc når du beveger den fort nok.

Bruker du max DPI sammen med lav sensitivity setting i CSGO samtidig som du ikke bruker rawinput 1 så vil windows forhindre begevelsen om det blir for raskt siden den klarer ikke ta imot all dpi informasjonen raskt nok, da kutter den bare ut

Prøv å sett ned DPI settings på musa og øk sensen i CSGO for å kompansere, det burde løse problemet ditt.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, jeg skal prøve dette! Jeg kjører per nå m_rawinput "1" men skal prøve å skru ned dpien litt.. Nå var det akkurat som du slo på en bryter for meg og det ble lyst i rommet. Første gang jeg opplevde problemet var på cs 1.6 med en mus meg HØY dpi instillinger!

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Agsel:

Det er nok ikke noe i veien med sensoren eller musa generelt, tipper det kun er settings i windows + CSGO som gjør at musa skipper eller gir negativ acc når du beveger den fort nok.

Bruker du max DPI sammen med lav sensitivity setting i CSGO samtidig som du ikke bruker rawinput 1 så vil windows forhindre begevelsen om det blir for raskt siden den klarer ikke ta imot all dpi informasjonen raskt nok, da kutter den bare ut

Prøv å sett ned DPI settings på musa og øk sensen i CSGO for å kompansere, det burde løse problemet ditt.
Vis hele sitatet...
Nope, det gjorde ikke det. Virker logisk da, men nei..

Standard er 500Hz og 1800dpi.
Nå har jeg prøvd alle mulige muligheter..
-125Hz-3500dpi [COLOR="SeaGreen"][COLOR="Red"]værste[/COLOR][/COLOR]
-125Hz-1800dpi
-125Hz-900dpi
-125Hz-450dpi

-500Hz-3500dpi
-500Hz-1800dpi
-500Hz-900dpi
-500Hz-450dpi

-1000Hz-3500dpi
-1000Hz-1800dpi [COLOR="Lime"]beste[/COLOR]
-1000Hz-900dpi
-1000Hz-450dpi

Så konklusjonen min etter å ha testet dette er at den beste instillingen for å unngå at musa streiker hver eneste gang når jeg skal snu meg kjappt er [COLOR="Lime"]1000Hz-1800dpi[/COLOR]! Men, det er jo fortsatt ikke helt borte. Det hender at den streiker fortsatt og når jeg drar musa over en radius på ca. 45cm. så hard jeg bare klarer, så er det nesten som den lagger litt, men den følger nå med til en forandring. Har jeg hatt lavere Hz eller høyere dpi, så streiker den bare, da følger den ikke med min bevegelse. Pusher jeg den for hart kan det til og med være at den ikke bare streiker på første sveipet, men også andre sveipet.

Jeg har ellers nå følgende sensitivitets instillinger.
Razer kontrollpanel: 1,5
Windows: 6/11
Cs-Go: 1,5
Har jo også brukt mousefix som tidligere nevnt.

Prøv å sett ned DPI settings på musa og øk sensen i CSGO for å kompansere, det burde løse problemet ditt.
Vis hele sitatet...
Burde ikke da i teorien den beste instillingen for meg som opplever dette problemet være 1000Hz-450dpi? Jeg opplever at det ikke er det..

EDIT: Nå prøvde jeg en annen mousefix
MarkC_Windows_8.x+7+Vista+XP_MouseFix_Builder_2.3x
denne lar meg personligjøre fiksen og dette gjøres helt uavhangig av sensitivitet i windows, ingame, dpi eller HZ! Det skal vist nok ikke ha noe å si.

Nå er det en drøm å spille! Jeg tror faktisk at jeg har fikset problemet!
Jeg har kanskje noen antydninger til at den har lyst å streike, men det er ikke noe som jeg verken legger noge særlig merke til eller som kommer til å svekke mine prestasjoner.

[COLOR="Lime"]Problem solved![/COLOR]
Jeg takker for alle som har bidratt med forslag og meninger på hva det kan være eller hvordan jeg skal kunne fikse dette!
Sist endret av agsel; 3. desember 2014 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.