Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3533
Er Studen på Teknisk Fagskole, vil jeg da ha stor sjangs for å få fotlenke?
fikk 41 dager og 2 år utsettelse på lappen. 1.2 promille + div andre "narkotiske" stoffer. Er innkalt til retten 11 neste måned.
Vil jeg enkelt å greit få fotlenke? eller må jeg ha lengre dom for å kunne benytte dette?
Har bare småting fra før, litt narkotika og litt vold men det er 5,5 år siden. Ingenting utenom det på rullebladet.
Sist endret av Junglemafia; 13. september 2012 kl. 08:00.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Ser fram til såpeplukkinga.. Ja det er vel fortjent.
Vis hele sitatet...
he he, er bare å ringe kriminalomsorgen og høre om evnt fotlenke, dem vet best
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Er Studen på Teknisk Fagskole, vil jeg da ha stor sjangs for å få fotlenke?
fikk 41 dager og 2 år utsettelse på lappen. 1.2 promille + div andre "narkotiske" stoffer. Er innkalt til retten 11 neste måned.
Vil jeg enkelt å greit få fotlenke? eller må jeg ha lengre dom for å kunne benytte dette?
Har bare småting fra før, litt narkotika og litt vold men det er 5,5 år siden. Ingenting utenom det på rullebladet.
Vis hele sitatet...
Ingenting innenfor kriminalomsorgen som er enkelt og greit.
Du skriver at du fikk 41 dager, hvorfor skal du i retten 11 okt da?

Google "straffegjennomføring med elektronisk kontroll", så får du vite det meste.
Saksbehandling er individuelt, finnes ikke en fasit for hvem som får gjennomføre etter strgjfl. §16.2.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
blir nok fengsel og såpeplukking i dusjen, gled deg og vel fortjent!
Vis hele sitatet...
Det var da strengt tatt ikke denne type svar trådstarter etterspurte?
Men like greit at du tok fatt i det med en gang så vi blir ferdig med det, jeg kan også trå til bare for å få det unnagjort en gang for alle; promillekjøring er så teit!
Sånn.

Vi har en dedikert tråd for soning med fotlenke btw: http://freak.no/forum/showthread.php?t=194045

Her har du en link til Kriminalomsorgens informasjonsside om soning med fotlenke.
Sitat av uxotape Vis innlegg
Ingenting innenfor kriminalomsorgen som er enkelt og greit.
Du skriver at du fikk 41 dager, hvorfor skal du i retten 11 okt da?
Vis hele sitatet...
Påtalemyndighetene har nok i denne saken kommet frem til at de vil be retten om å dømme tiltalte til 41 dagers fengsel. Så må retten ta stilling til dette. Det er dette trådstarter er blitt gjort kjent med.

Uansett kan du vanligvis regne med at en stor del av denne straffen vil bli gjort betinget.

Søknad om fotlenke skjer etter at du har mottatt dommen. Men det er selvsagt ingenting i veien for å kontakte kriminalomsorgen nå for rådgivning.

Og du.. promillekjøring.. Nei glem det, Knask snakker for oss alle.
Sist endret av Fuzzybossen; 13. september 2012 kl. 11:38.
Promillekjørere er generelt lite prioritert for EK-soning. Ikke forvent deg noe, men du kan være heldig med ledige lenker og lite pågang i fylket ditt.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Fotelenker er vel fortsatt veldig vanskelig å få. Stort sett folk med lengere dommer som får sone siste delen av dommen med fotlenke var det jeg hørte engang jeg var på Hoff.
Hadde en kompis som ble tatt for fyllekjøring. Han fikk fotlenke pga han gikk fortsatt på skole. Regner ikke med at de vil fucke opp skolegangen for deg?
Sitat av uzen Vis innlegg
Fotelenker er vel fortsatt veldig vanskelig å få. Stort sett folk med lengere dommer som får sone siste delen av dommen med fotlenke var det jeg hørte engang jeg var på Hoff.
Vis hele sitatet...
Det er stort sett yngre folk med lave straffer som får fotlenke. En av grunnene er at de ikke skal få "livets skole" i fengsel.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er stort sett yngre folk med lave straffer som får fotlenke. En av grunnene er at de ikke skal få "livets skole" i fengsel.
Vis hele sitatet...
Den tanken er bra den. Men det gjaldt ikke meg og de andre unge personene jeg satt inne med + voksene personer med familie og masse ansvar, de fikk heller ikke fotlenke.
Men lykke til uansett
En kompis av meg var heldig og fikk sone med fotlenke, etter en dom for smugling av alkohol over grensa.
Mener å huske dommen var på 1 eller 2 mnder.

Han fikk da jobbe som vanlig, men måtte være inne på kvelden og natten.

Han mente at det er kun i Oslo folk får sone med fotlenke, og han var heldig som har en far som bor i Oslo. Han fikk da bo hos faren med fotlenke, hadde det ikke vært for dette måtte han sonet i fengsel.
En tidligere kollega av meg måtte sone grunnet for høy fart, og fikk bruke fotlenke. Dette var her i Rogaland. Når han skulle på jobb måtte han gå ut etter et visst klokkeslett, og ankomme jobb innen f.eks. en time. Om han av en eller annen grunn kom raskere hjem fra jobb enn normalt gikk han seg en tur e.l. i mellomtiden.

Eneste "problemet" for han var at fotlenken ikke var EX-sikker, noe som medførte at han ikke fikk utført jobben som normalt, men måtte sitte på et kontor utenfor anlegget.