Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2051
Heisann

Som topic sier så har jeg tenkt til å bevege meg inn på "våpenmarkedet". Jeg har lenge vært interesert i både våpen og krig, spesielt 1.-2. verdenskrig. Jeg eier selv en norsk/svensk gassmaske fra forige verdenskrig og en offiser lue fra den første og jeg vil med denne utvide samlingen min innen samlerobjekter innen disse 2 krigene.

Jeg har den siste uken vært innom utallige sider som selger og kjøper plomberte våpen. Siden søket er rimelig trangt og jeg ser etter en spesiell rifle (Mauser K98) blir ikke valgene så alt for mange. Av de jeg har sett på virker denne mest interesant grunnet sin tillstand og tidsepoke (ikke for sen på tanke på tysklands stålproduskjon og kvalitet)

http://finncdn.no/mmo/2012/1/16/1/327/434/51_-2042832566.jpg

http://finncdn.no/mmo/2012/1/16/1/327/434/51_-364059197.jpg
Flere bilder følger på linken jeg sendte.


Spørsmålet blir da: Er det noe jeg skal passe på? Noen som har noen erfaringer de vil dele? Er prisen for høy på det geværet jeg har henvist til?

Jeg er også interesert i en Ak 47 i plombert utgave, selv har jeg sett noen til godt over 5000 kr, noe som blir for mye for en plumbert utgave, på tanke på at du får mye annen godt for de pengene.

Takker for svar!

Crazy Norwegian
Helt grei mauser etter det jeg kan se, gammel plombering = positivt.

Prisen: Tja, sleng inn et bud på 1300,-. Det er mer akseptabel pris, jeg ville ikke gått så veldig mye mer ned da folk fort kan ta seg nær av slikt (dessverre).

Mulig jeg roter nå, men etter det jeg har fått med meg så blir det slutt på fritt salg av plomberte våpen i starten av 2013. Da kan ikke hvem solm helst handle plomberte våpen uten forskjellige papirer. Men de man har kjøpt før dette evnt blir noe av kan man beholde uten noe tull. Derfor flyttes det mye plomberte våpen nå om dagen, samlere som vil kvitte seg med det før de evnt ikke kan selge det like lett.

Men man har også de som samler opp, med tanke på at etter dette evnt blir noe av så mister man den muligheten som tidligere har vært selvfølge.

edit: sorry for evnt skrivefeil, er trøtt som noe annet rart.
Sist endret av Henrik-Vanger; 7. mars 2012 kl. 02:43.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Helt grei mauser etter det jeg kan se, gammel plombering = positivt.

Prisen: Tja, sleng inn et bud på 1300,-. Det er mer akseptabel pris, jeg ville ikke gått så veldig mye mer ned da folk fort kan ta seg nær av slikt (dessverre).

Mulig jeg roter nå, men etter det jeg har fått med meg så blir det slutt på fritt salg av plomberte våpen i starten av 2013. Da kan ikke hvem solm helst handle plomberte våpen uten forskjellige papirer. Men de man har kjøpt før dette evnt blir noe av kan man beholde uten noe tull. Derfor flyttes det mye plomberte våpen nå om dagen, samlere som vil kvitte seg med det før de evnt ikke kan selge det like lett.

Men man har også de som samler opp, med tanke på at etter dette evnt blir noe av så mister man den muligheten som tidligere har vært selvfølge.

edit: sorry for evnt skrivefeil, er trøtt som noe annet rart.
Vis hele sitatet...
Takk for sjapt svar i det hele tatt. Om dette med lovendringer er sant så takker jeg ekstra for det innspillet. Er snakk om at jeg kan hente våpenet selv, så mulig at jeg kan få ned pris på det grunnlaget også