Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 13305
Med inspirasjon fra tråen om Lier/Dikemark, spør jeg om noen vet av (helst nedlagte) mental-sykehus, psykiatri etc i Sør-Trøndelag eller nærheten?

Søker litt spenning, men gidder ikke å dra helt ned til Oslo
Hvorfor er det bare mental-sykehus som er spennende?
Er ikke alle nedlagte bygninger av interesse, eller er det gøy bare fordi du vet det har vært skrullinger der?

Veit ikke om noen i Sør-Trøndelag.
Sfun's Avatar
Trådstarter
Når ble det sagt at bare mental-sykehus er spennende?

For min del foretrekker jeg nedlagte mental-sykehus fremfor nedlagte såpefabrikker og slikt.
hvis du er ute etter ekle steder der det har skjedd ekle ting for ikke saa lenge siden, sjekk ut Falstadskogen paa Frosta i Nord Troendelag. Fengsel med tortur og greier under krigen.

edit: jeg mistenker at det er et museum i bygningene der naa, men uti skogen er det masse graver og saann.
Mye rart i trondheim, nedbrente barnehjem, galehuset i rotvollfjæra eller geitegjerde mental sykehus. men disse er da i drift, så du kan sitte å se på hva galingene driver med=P
Er en fet plass nede ved ila, en stor fabrikk eller noe slikt som er helt forlatt. Kommer du ovenfra ser det ut som et lite hus som er inngjerdet, men huset går sånn 6-7-8 etasjer nedover. Det er det masse saker og ting, dritkul plass egentlig! Er masse maskiner, megastore tanker fulle av mørkt vann (kanskje en mutant hai oppi?) Går du inn fra nedsiden ser du hvor stort det hele er, går en undergang som går helt nede til sjøen og opp i et tårn over sjøen. Bør gå inn fra nedsiden når det er litt mørkt for å få den store feelingen, du følger et jernbanespor til huset dukker opp, som tatt ut av en film. Dette er en syk stor plass, og desto lengre nede du drar i dette huset, jo mørkere og værre blir det. Finnes ikke lys i de nederste etasjene. Alt minner litt om silent hill\house on haunted hill, drittrått
Sitat av Gabsterino
Er en fet plass nede ved ila, en stor fabrikk eller noe slikt som er helt forlatt. Kommer du ovenfra ser det ut som et lite hus som er inngjerdet, men huset går sånn 6-7-8 etasjer nedover. Det er det masse saker og ting, dritkul plass egentlig! Er masse maskiner, megastore tanker fulle av mørkt vann (kanskje en mutant hai oppi?) Går du inn fra nedsiden ser du hvor stort det hele er, går en undergang som går helt nede til sjøen og opp i et tårn over sjøen. Bør gå inn fra nedsiden når det er litt mørkt for å få den store feelingen, du følger et jernbanespor til huset dukker opp, som tatt ut av en film. Dette er en syk stor plass, og desto lengre nede du drar i dette huset, jo mørkere og værre blir det. Finnes ikke lys i de nederste etasjene. Alt minner litt om silent hill\house on haunted hill, drittrått
Vis hele sitatet...
Dette syns jeg det kunne kommet noen bilder av ja...
skal se hva jeg får til i løpet av helgen, kan ikke love noe da jeg skal være full for det meste
Sist endret av Gabsterino; 11. august 2006 kl. 13:17.
Hørest kult ut, men hørest ikke ut som en plass som jeg ville gått alene.
Må du bryte deg inn eller er det ganske åpen inngang?
Hva med å filme i first person-stil når du går bortover langs togskinnene, og bygningen kommer frem, så toure alt det du fortalte om. Lag en lowbudget kortfilm utav det eller noe. Uansett: jeg vil se, for hørtes evig spennende ut. Dog ikke så spennende at jeg ville reist fra Bergen for å se det...
Ilsvikøra FTW, jeg og to kompiser var der sist uke. helt sykt. glemte kamera dog. Kom helt bort (og inn på) Shell området!
hehe får se har kun mobil med kamera og film jeg da men.. men får skikkelig film feelingen når du går bortover jernbanen og huset kommer fram ja! helt sykt bygg.. trenger ikke bryte seg inn nei, er inngjerdet, men nok av hull overalt=) Eller en kan klatre over. Null mennesker i nærheten, så ingenting å være redd for.. Utenom de gamle trøndermummyene som døde og går igjen der inne......... Og ingen der til å høre dine skrik......,... GRRRRRRRRR WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
Sist endret av Gabsterino; 11. august 2006 kl. 14:59.
det bor jo folk rundt omkring da, litt lenger bort ligger det som sagt et steinverk eller noe sånt (jævlig mye grus der iallefall), og der er det en gård eller noe ved siden av. jeg fikk senestrekk i det jeg hoppet over det ene gjerdet, trodde jeg skulle vekke dem fordi jeg bråket noe vanvittig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
er ikke haukåsen flytta neddi byen?
haukåsen er fortsatt der den altid har vært.

Sitat av Grimdoc
Hvorfor er det bare mental-sykehus som er spennende?
Er ikke alle nedlagte bygninger av interesse, eller er det gøy bare fordi du vet det har vært skrullinger der?

Veit ikke om noen i Sør-Trøndelag.
Vis hele sitatet...

Tror det har noe med historien til stedene å gjøre, tanken på hva som har skjedd der tidligere osv, som gir oss et kick etter å oppsøke slike plasser
Om noen her skulle ha noen bilder de selv har tatt av creepy steder, så sleng de opp
Elsker å se skumle bilder, og ikke minst utforske skumle plasser. Er litt dumt at jeg bor et lite stykke unna Trondheim da.
Sorry, men plassen der er ikke den lureste plassen å dra :P hvis dere ikke har møtt på vakter, snut, eller graffiti malere som slår fremmede folk siden de har noia så var dere utrolige heldige . Plassen der er en rimelig rassert plass, og det er ingenting spesielt med det. Det er gruve og den ligger mer ut mot trolla, Ila kalles ikke plassen. Og folkene som bor ved siden av gir langt faen oppi om dere er der :P De bruker det selv, kjenner folka, og området inn og ut . Eneste kule som er å se der inne er nydelig graffiti og rom med blod på veggene + pentagram som satanister har etterlatt .

Og Gabsterino, du overdriver en stooor smule, dette er ikke "spooky-island" eller "House on haunted Hill" Det er ingenting hounted med det :P Det er en gammel nedlagt fabrikk .

Fins bedre spotter i Trondheim å explore .
ALLE jeg har snakket med om denne plassen er enig med meg da, så er vell hver sin smak kanskje? Eller har du bare vært i de to første etasjene? Vet ikke jeg, men mener du tar skammelig feil

gå deg en tur når det er mørkt ute alene da vettu, så får vi se hva du sier da-

klem
▼ ... flere år senere ... ▼
Mener du det lille mur huset til høyre før du kommer til Statoil (?) varene ? på vei til Fosen ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Rotvoll, lærerhøgskolen var psykiatrisk sykehus en gang i tiden. Du kan jo prøve der. Temmelig skummel stemning der nå også,med tanke på de mange inkompetente krekene som vil bli lærer.
Kuleste stedet jeg har besøkt er utvilsomt tortur-huset ved Jonsvatnet. Det syke er at det er åpent, og alt ser noenlunde vanlig ut, inntil du går ned i kjelleren...
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/24/458929.html


Det er fremdeles diverse torturgjenstander, blod og faenskap der. Om du ikke har vært der, vil jeg definitivt ha sjekka det ut.
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet detta er en gammel post. Men sku bare legge ut bilde av hvordan det ser ut ved den gamle nedlagte gruvefabrikken ved Ila.. Hvis noen skulle tro at det enda er der. Er bygget om til sykkel og gangvei nå.. Ingenting å se lenger stort sett. Det gamle betongdekket fungerer som gangvei og underlag for den lille "parken" de har laga til der nå.

Informasjonsplansje over hvordan det så ut før, og litt om verket og hvorfor den ble fjernet.
http://i13.photobucket.com/albums/a295/Taviren/Urban%20exploring/IMG_4079.jpg

Sånn ser det ut fra utskipningsbrygga til verket.
http://i13.photobucket.com/albums/a295/Taviren/Urban%20exploring/IMG_4103.jpg

Gamle døra inn til underjordisk lager for malm
http://i13.photobucket.com/albums/a295/Taviren/Urban%20exploring/IMG_4104.jpg

Sett fra gangveien
http://i13.photobucket.com/albums/a295/Taviren/Urban%20exploring/IMG_4108.jpg
Sitat av luddr Vis innlegg
Mye rart i trondheim, nedbrente barnehjem, galehuset i rotvollfjæra eller geitegjerde mental sykehus. men disse er da i drift, så du kan sitte å se på hva galingene driver med=P
Vis hele sitatet...
Var mye på Rotvoll som barn da det fortsatt var et mentalsykehus. (Nei, ikke som pasient.) Kjelleren på det ene bygget er i dag et museum som er driftet av tidligere ansatte. Åpent på søndager, ta deg en tur.

Rotvoll er i dag lærerhøyskole, så galningene du sikter til er elever og lærere. Det er også pusset opp, så det er lite som minner om at det en gang var et mentalsykehus.
Geitgjerdet derimot er fortsatt et mentalsykehus som har noen av Norges verste kriminelle bak "murene".
Sitat av Sfun Vis innlegg
Med inspirasjon fra tråen om Lier/Dikemark, spør jeg om noen vet av (helst nedlagte) mental-sykehus, psykiatri etc i Sør-Trøndelag eller nærheten?

Søker litt spenning, men gidder ikke å dra helt ned til Oslo
Vis hele sitatet...
Hva het det lobotomeringsprogrammet som gikk på nrk her for et par år sia igjen

Må finnes et sted

Fikk ikke sett det
Sist endret av MerPenger; 12. november 2011 kl. 14:59.
Haukåsen er i dag nedlagt btw, så det står mange tomme bygg der nå. Sikkert et eldorado for Ue personer. Utrolig mange bygg der oppe.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ser flerer refererer til "Geitgjerdet" men regner med dere tenker på Reitgjerdet Sykehus
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Ser flerer refererer til "Geitgjerdet" men regner med dere tenker på Reitgjerdet Sykehus
Vis hele sitatet...
Oh lord. Er det mulig, haha. Nå føler jeg meg som en idiot. Selvfølgelig er det Reitgjerdet det er snakk om. Hvor geit kom fra skjønner jeg ikke. Tror nesten jeg må legges inn selv da jeg skriver Geitgjerdet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er et stort nedlagt rehabiliteringssenter ved Munkvoll på Byåsen, du ser det godt fra 7/11-Munkvoll. Har tydeligvis vært en del folk der inne, i og med at hele bygget ser ganske trasha ut innvendig, men kanskje kult å sjekke ut likevel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har vært på Rotvollmuseet, synes det var ganske interessant å høre historiene fra omviserne (tidligere pleiere da psykehuset fremdeles var i drift), i tillegg til å se alt utstyret de brukte på pasientene (badekar, tvangstrøyer, beltesenger, medisiner som så ut som smarties osv.)

Jeg er glad for at psykiatrien har kommet en god del skritt framover!