Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2367
Hei. Trenger å klone C-disken til noen på et LANparty, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem.

Jeg klarer å snike til meg en 5minutter hvor jeg kan loke på maskinen hans, men det er ikke nok tid til å finne hva jeg trenger.
Er det noen måte å klone disken hans på så han ikke finner ut at jeg gjør det om han skulle komme tilbake før jeg er ferdig?

Koble inn en disk som jeg kan kopiere til på noen måte?

Trenger ikke spørsmål rundt lovligheten eller hvorfor jeg skal gjøre dette, men jeg trenger en måte å gjøre det på.

Noen forslag?
Hva med å prøve \\ip\c$ ?
Unlicensed Surgeon
Disk2vhd kjørt fra en ekstern harddisk i kommandolinje som kopierer disken til en vhd fil på den eksterne disken.

Prosessen tar litt tid, men kan fint kjøre mens han spiller/bruker pcen uten problemer.
Sist endret av dafog; 19. august 2011 kl. 11:55.
Du har ingen mulighet til å koble til og klone disken på 5min. Så håpet ditt må være å koble til, starte kloningen og håpe at han ikke oppdager det... Og så må du få han bort igjen så du får koblet fra.

Alternativet er å opprette en konto på maskinen hans mens han er borte slik at du kan mappe opp disken på din egen maskin.
Hvis du hadde hatt en SSD disk ville kanskje det ha gjort det mulig på 5min. Men en SSD disk som er så stor at du kan klone en vanlig disk (sikkert 500gb minst) vil koste deg mer enn du gidder å bruke på dette :P
Så det beste rådet er nok dafog sitt, men er .vhd bare speil av disken eller også komprimert? Og i såfall hvor mye komprimert?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Skru opp PC'n og bytt HDD'n hans med en du har. Sett disken i din PC og finn det du trenger. Han skjønner sikkert ikke hvorfor PC'n er så rar, bare be han gå og gjøre noe i et annet rom og sett disken tilbake.
Trenger du hele disken, eller noen diverse filer/mapper? Hvis du skal ha filer/mapper, kan du prøve å dele dem via LAN-nettet deres. Mulig man kan dele C-disken også(høyreklikk på C-disken og trykk på avansert deling. Er et alternativ der. Vet ikke om det funker da, har aldri prøvd ).
Sist endret av Thumbsup; 19. august 2011 kl. 17:21.
Om du får tilgang noen minutter, kan du ikke dele C-disken på nettverket?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har jeg prøvd. Personen dette gjelder måtte stikke hjemom et par timer, og da var det null stress

Takk for alle tips og råd
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
LOL, stalker..
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Om du får tilgang noen minutter, kan du ikke dele C-disken på nettverket?
Vis hele sitatet...
This. så kan du snoke så mye du vil over nettverket. Men det ordna seg jo til slutt. Hva var du ute etter?
detectable, hva er det du ville ha tak i?
- bare ren nyskjerrighet xD
▼ ... noen måneder senere ... ▼
bruk en vb rat, så enkelt som det. :P du trenger bare ha en minnepinne, og vær på samme nett som han så kan du remote den :P