Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 17807
Kjenner mange som røyker på skolen, er også gode venner med de aller fleste av de.. En del av bestevennene mine bruker hasj eller til nøds sterkere stoffer.. Men personlig har jeg ikke tenkt å prøve noen av delene, og vel igentlig ikke at de gjør det. En av de simte av og ble liggende på sykehus en stund, han røykte bare.

Men jeg har et helt annet forhold til drikking, har drukket i skoletiden, har vert full på alle ukedagene, småbrisen nå..
men jeg har roa meg ganske mye i det siste, så e føler meg igrunn ganske flink...

Poenget mitt er at alle har sine svakheter, onkel, og om en føler for å røyke på skolen så respekter det.. Har jeg lyst å drikke på en mandag, eller torsdag så bør det være mitt ansvar ikke alle andres...
Poenget mitt er at alle har sine svakheter, onkel, og om en føler for å røyke på skolen så respekter det.. Har jeg lyst å drikke på en mandag, eller torsdag så bør det være mitt ansvar ikke alle andres...
Vis hele sitatet...
Nettopp. Du skal ta ansvar for det du gjer. Har du lyst å ruse deg på mandag og torsdag så kan du gjerne gjere det, men gjer det heime eller i busskuret, ikkje på skulen! Visste du forresten at det er gyldig oppsigelsesgrunn viss du møter rusa på arbeid?

Det uenigheten i denne debatten går ut på er ikkje om dykk skal få bruke narkotika og alkohol eller ikkje. Det må dykk gjerne gjere. Uenigheten går på om ein skal få halde på med rusvanane sine på skulen. Meinar dykk verkeleg at ein bør få lov til å vere påverka av alkohol eller narkotika i skuletida?
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
Visste du forresten at det er gyldig oppsigelsesgrunn viss du møter rusa på arbeid?
Vis hele sitatet...
Skulle da bare mangle...
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
Meinar dykk verkeleg at ein bør få lov til å vere påverka av alkohol eller narkotika i skuletida?
Vis hele sitatet...
Nei det burde ikke være lov, men jeg ser ikke noe veldig galti det det.. så lenge det ikke går utover andre, men jeg forskjellig på alkehol og hasj, fordi hasj er ulovlig.. Å være beruset på skolen er faktisk akseptert i visse tilfeller, både av lærere og politi
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av wwwking
Å være beruset på skolen er faktisk akseptert i visse tilfeller, både av lærere og politi
Vis hele sitatet...
Hvordan skole går du på?
Videregående... Tenker egentlig på krypefester ol.. selv om ikke jeg er russ...

Og det er i visse tillfeller lov å være beruset på jobb også, bare tenk på julebord ol.. mange får lønn for å gå på julebord...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
du blir skadet.. av din egen missforsåelse! fy faen.. du har jo misforstått alt..

Hva andre driver på med, hva andre gjør, anngår ikke meg, så lenge det ikke plager meg

det står jeg for.. og jeg holder meg til det..

Det at jeg anga noen... tror du ikke at det var en grunn til det? skal jeg LESE ORD FOR ORD FOR DEG???

DE PLAGET MEG! DE har PLAGET MEG SIDEN JEG VAR EN LITEN GUTT! DA ANNGÅR DET MEG! derfor gjorde jeg det!

haha.. du gir meg jo noen gode latterkick ihvertfall, den skal du ha!

Men du.. nå må ikke du begynne å definere hvert eneste ord som jeg skriver.. slik som du tilsynelatende gjør! da tror jeg nok at du blir grønnsak endag!!

Men når vi snakker om å være på tynn is.. så må det jo være deg! tror du må ta noen steg tilbake og holde deg til å LESE postene, ihvertall ikke komme å "annklage" meg for at jeg ikke klarer å leve etter mine spilleregler!! haha for det er jo akkuratt det jeg gjør... SÅ lenge de ikke hadde plaget meg, så hadde jeg ikke gjort det! Og jo, jeg hadde sluppet FINT unna det uten å anngi noen, men siden muligheten var der, og jeg er en "eitel" så måtte jeg bare gjøre det, for min egen lille komitime(r)!
tror du må gå igjenom postene engang til .. slik at du får med deg HELE sammenhengen!

Her er mitt forslag til DIN levemåte:

Legg deg ned, før du blir skadet!

-sp3q
Sist endret av spQ; 28. november 2001 kl. 12:12.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Jeg er helt enig med at det IKKE bør være lov å ruse seg på skolen(arbeid)! det er jo rimelig. for hvis alle skulle ha vært ruset til envær tid så hadde det sikkert ikke fungert slik som det gjør idag. Det at JEG ruser meg på skolen er inviduelt, og ingen andre som legger merke til det(før nå da)
Fordi om jeg har røykt meg noen piper, så er det ingenting med mitt fjes som gjør at jeg ser ruset ut, det går heller ikke ann å høre det på meg, eller idet heletatt å merke det! (når jeg har røykt hasj vel og merke(snakker ikke om rusmiddler generelt)

Men jeg kjenne meg selv, jeg vet hvor mye jeg kan innta før det vil gå utover min oppførsel, mitt mål med å røyke hasj er ikke for å bli beruset, men bli tillfredstilt!
Man kan godt si at min tilfredstillhet er å være beruset, hvis du skal definere det slik! men så lenge jeg SELV vet at jeg ikke er beruset, og ingen klager over at jeg ser ruset ut, eller det som værre er, å oppføre seg beruset så er det jo ingenting som er farlig med det!

MEN: jeg kommer ikke til å forsette å ruse meg når jeg kommer ut i arbeid! Da er det mer seriøst, man må sammarbeide og folk må kunne stole på hverandre!

Så jeg er enig i at rusing på skolen/arbeid bør forbys, selv om jeg gjør det selv på skolen! Håper du skjønner poenget mitt, og ikke kommer med en tafatt idiotisk definisjon på denne posten også!

-sp3q
Opprinnelig postet av sp3q
du blir skadet.. av din egen missforsåelse! fy faen.. du har jo misforstått alt..


DE PLAGET MEG! DE har PLAGET MEG SIDEN JEG VAR EN LITEN GUTT! DA ANNGÅR DET MEG! derfor gjorde jeg det!



-sp3q
Vis hele sitatet...
Jau, eg leste no igjennom denne tråden ein gong til, fann berre dette:

"(les: det er folk jeg har hatt noe imot hele mitt liv, men aldri har kunne gjøre de noe fordi de er hjemme i heimen sin 24/7 (men alikevel er de noen komplett idioter) "

Du skreiv ikkje kvifor du hadde noko imot desse personane. Eg kunne vel ikkje vite at dei hadde mobba og trakassert deg på det grovaste når du ikkje skriv det? Dessutan var jo dei i heimen (kjellarstova?) sin veldig mykje så då var dei vel ikkje ute og yppa seg på harde rusbrukarar tenkte eg.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Takker og bukker for medlidenhet onkel! som du ser så har jeg ikke hatt det lett oppover.. de har VIRKELIG ikke hatt det lett oppover! men siden jeg har hatt en samtale med politiet så går det greit! De hjelper meg virkelig nå, for nå gjør de jobben som jeg ikke gidder å gjøre så ja! En stor hyllest til Bergen Politikammer og en skål for deres harde hverdag!

-sp3q
Opprinnelig postet av sp3q
[b]Takker og bukker for medlidenhet onkel! som du ser så har jeg ikke hatt det lett oppover.. de har VIRKELIG ikke hatt det lett oppover!
Vis hele sitatet...
Forstod ikkje det der heilt, var det ikkje gullungar med hus og heim og kanskje til og med kjellarstove dette då?

De hjelper meg virkelig nå, for nå gjør de jobben som jeg ikke gidder å gjøre så ja! En stor hyllest til Bergen Politikammer og en skål for deres harde hverdag!
Vis hele sitatet...
Har du anmeldt dei for det dei verkeleg har gjort mot deg eller har du berre avgitt falsk forklaring?
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
hyggelig å høre at det går bedre med deg!!! lykke til!!!
meg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
sp3q: at du går om igjen kan vel ha noe med røykingen din når du har røyket i 4-5 år? Ut i fra det jeg ser av venner og bekjente og bekjentes venner, så er det ikke de smarteste som røyker... En kamerat av meg sluttet nylig på skolen pga at han ikke orket mer (like før jul i 3.kl. Da har du ikke mye igjen!). Han røyket hver dag og snorta litt i helgene. Han begynte å røyke i 8-9. klasse og gutten har bare blitt dummere og dummere, mer fraværende og stillere. Tror neppe at han har merket det selv, men det er han blitt. Ser det samme på mange andre nå som jeg kommer litt opp i åra og folk har røyket lenge... Tror nok ikke du tenker klarere når du røyker, kanskje det føles sånn, men fakta er noe annet...

Har selv røka en del ganger, men det begynner å bli noen år siden sist, og glad er jeg for det, når jeg ser på bekjente som ikke har sluttet...

Det er ikke lett å se selv at "nei faen, nå har jeg røyka i 4-5 år og blitt dummere av det".

Alkohol og hasj er jo ikke helt det samme, kanskje hasj er mindre skadelig, men hvorfor i helvete virker det da som om folk som drekker til vanlig er så mye smartere enn folk som røyker?

Syns dop er kjipt, siden det går til helvete med så mange som jeg vet om...

Har alltid vært i en vennkrets som har prøvd ut mye faen (ikke bare dop ), men dette slutter etterhvert som man blir eldre...
sp3q: Hvis du er sånn rundt 18-19 år (med tanke på at du har gått om igjen...) er det ikke på tide å trappe litt ned på dopen? (Så at du reklamerte for rohypnol i en annen post, og det er bevist at ikke er så jævlig bra for kroppen...)Har du tenkt å fortsette lenge? Når jeg tenker etter er det vel ikke så jævlig lett å slutte....

Jeg gir faen i hva folk tar, men jeg skal ihvertfall gå på ntnu og tjene tett!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Du har ganske rett! Jeg tror nok at han du snakket om har blitt stillere, og kanskje dummere? jeg kan ihvertfall bekrefte at asosial blir man ihvertfall av å røyke! men så kommer det jo helt ann på hva miljø man er i! Jo jeg har tenkt å slutte å bruke dop..for jeg merker at det sliter på.. men det blir på en måte en "hobby" det er liksom.. skole,dop,penger! kjiipt.. det er det.. og nei.. det er ikke enkelt å slutte.. Grunnen til det er ikke bare at dopen er så "UFATTELIG BRA" men det er liksom jævlig kjiipt å miste venner.. for hvis jeg skal slutte må jeg ut av miljøet.. noe som vil si at jeg ikke kan ha daglig kontakt med mine bestekamerater.
Det med at jeg reklamerte for rohypnoler i en annen post.. hehe.. det var bare på fleip.. hvis det var den bakrus threaden du tenker på? sp3q:
spis noen rypper( rohypnoler ) eller valium , eller imovanèr, eller rivotriler, eller ett eller annet smertestillende.. hjelper mot alt
Vis hele sitatet...
og

sp3q:
Rohypnoler hjelper mot ALT! det hjelper mot: hodepine, smerter, søvnløshet, fyllasyke, vondt i magen, kvalmhet, dårlighumør,og ikke minst: GOD HUKOMELSE
Vis hele sitatet...
dette var ment som en spøk.. jeg vil igrunn ikke reklamere for noe dop. og da mener jeg ALT DOP! ja.. også alkohol..... jeg synest ikke alkohol er noe bedre enn noe annet dop.. og jeg synest ibunn og grunn at dop er teit..
MEN det er mange som tenker: jaja.. for en måte å flykte unna hverdagen på.... Men det er ikke derfor man doper seg.. Kanskje noen gjør det.. men jeg doper meg ikke fordi jeg har problemer med noe.. Før var det kjempe gøyt og alt det der.. nå er det stimulerende .. ja.. og det er vel det.. gøyt er det vel ikke.. Men jeg har jo fortalt ovenfor hva og hvorfor jeg ikke kan bare slutte momentant..

Anyway.. så har skal jeg kanskje i army'en nå snart.. og da blir det nok andre boller

-sp3q
Opprinnelig postet av rl1


Skulle da bare mangle...
Vis hele sitatet...
vi hadde en lærer som blei sparka fordi han kom drita på skolen
kom deg ut mens du kan sp3q
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Hehe, YeahOO påpekte noen venner som ble smulen dumme. kjenner et par sånne,den ene har røyka siden han var 14, og røyker hver dag på skolen. Idioten har nå prøvd å komme seg gjennom mekken grunnkurs 3 ganger, og strøket hver gang, nå til dags jobber han for en trailer-sjåfør og lønna hans består av en 10-pakning prince hver dag + middag.
Tror nok ikke alle folk blir sløve og dumme av å røyke hasj akkurat. En av vennene mine røyker daglig, og har gjort det i e ndel år. Han driver med masse annet tull også, men han er bare sløv blitt. Han er ikke dum i det hele tatt! Og så er han jævlig kreativ, flink til å male , spille gitar og sånn... Men han begynner å bli jævlig sløv nå, det stemmer ja. Det er kjipt når det skjer med nære venner.
Jeg klarer for tiden å bare røyke i helger, og kommer ikke til å ta sopp mer hvertfall! Fått noen ville flashbacks fra de to turene jeg hadde... Ikke gøy
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Jeg klarer for tiden å bare røyke i helger, og kommer ikke til å ta sopp mer hvertfall! Fått noen ville flashbacks fra de to turene jeg hadde... Ikke gøy
Vis hele sitatet...
Flashbacks? Hvor sterke? Lyst å beskrive?
Opprinnelig postet av plumRad

Flashbacks? Hvor sterke? Lyst å beskrive?
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke så virkelig ille. Men ofte føler jeg den samme angsten som jeg har opplevd når jeg har vært på sopp... Selv om selve turen er JÆVLIG DIGG! Men de flashbackene er skumle.
Sist jeg hadde "flashback" var når jeg røyka på fredag, og da var det ganske moro, det sto en Sebra i stua mi

Får en del halliser og sånn (upåvirket vel å merke), noe som ikke er så kult. Så jeg bare dropper sopp, hvertfall på en stund. Har lest et eller annet sted at man kan ha flashbacks i seks måneder... Så jeg venter spent

Litt mongo formulert alt det der, sorry...
trodde man ikke fikk flashback's av sopp jeg ... eller?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
han har jo akkurat sagt at han fekk det
Tro meg! *Man kan få flashback av sopp. Jeg vet ikke om det er så vanlig, men iallefall fikk jeg og en av mine beste venner det... Men jeg tror det er over nå... Var bare villt de siste dagene... Hun andre og jeg spiste vel ca. 150 sopp vær to ganger på en uke, ikke nok tid imellom de to gangene tror jeg...Vannvittig skremmende!

Sorry for føkka ordlegging (igjen) Er en smule fjern (Og vet det høres skikkelig teit ut å si det på et forum) Ahhhhhhh§!§
Greit!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
jepps det stemmer.. og er heller ikke uvanlig.. tro meg.. det hender meg ofte.. både pga sopp og for mye LSD..

men ja..jeg også nyter det synest det er morsomt hehe..

men men.. slaveavsolen har rett

-sp3q
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Går vist nok ann å kjøpe meskal-kaktus i blomster-forretninger og lage meskalin hjemme på kjøkkenet. noen som har testa? kommentar?
Det var en sak på vår skole, der de fant et hvitt amfetaminlignendes stoff på dassen (som det så fint sto i avisen). Dette stoffet ble sendt inn til krips for analyse, der det viste seg at posen inneholdt MEL . Alikevell så valgte skolen å ta urinprøver av alle elever som mistenkes for bruk av narkotika (dette vil si elever som ser litt sløvere ut enn andre, skulker gymtimer, har dårlige karakterer osv. Dette er jo omtrent en beskrivelse på veldig mange ungdommer som ikke nødvendigvis doper seg). Til nå har 6 elever avgitt urinprøve, 1 av prøvene var positiv. Dette viser jo litt...

Ja, og en annen ting... Vi har hatt sivilpurk traskende rundt på skolen, dette var jo velkjente fjes for de fleste elevene, så joggetøyet og den fine capsen dems var ikke akkurat noen god forkledning. De kunne like godt ha kommet fullt uniformerte. Folk sto bare og lo og pekte når de gikk forbi

Jaja, uansett så er elevorganisasjonen i mot slike tiltak, og de har sagt i en pressemelding at de har sendt brev til skolen,og venter på svar før de foretar seg noe.

Uansett, spør de deg om urinprøve sp3q så sier du nei! De har ingen rett, og de kan iallefall ikke kaste deg ut fra skolen! Hold fast på dine rettigheter, fordi dette bør du ikke finne deg i, det bør ingen! Truer de med utvisning, så går du til anmeldelse mot de...

PS: Ikke røyk inne på skolen, finn deg heller en annen plass. Da går alt så mye bedre. hehe
hehe, den posten var kanskje litt i seneste laget? Leste bare 1 siden jeg =P
Ikke akuratt noe point i å røyke på skolen da...
Bli'kke avhengig av hasj, så du kunne likegodt hold deg til etterpå!

Men uansett.... er for legalisering!!
Så lenge det brukes med måte... Tror ikke du helt har kontrollen der.... Whatever sammme faen.... Hasj er digg det!!

Og forresten - Faen så skjeiv du ser ut på bildet ditt!!
Rock on!!
Opprinnelig postet av Sc00peX
Ikke akuratt noe point i å røyke på skolen da...
Vis hele sitatet...
Forklarte han ikke at det var eneste måten han orka å fullføre skoledagen på? Mulig jeg husker fra en annen thread, men tror det var noe sånt..
lattelig!!!
at skoler driver på slik, hadde noen spurt meg om noen urinprøve
hadde dem fått en stor finger opp i rompa!!!!

jeg gjer hva faen jeg vil! uten at noen duster av tapere av lærere skal hakke ned på folk som har det 10x bedre dem selv!

LOL lOL LLOOOLL!!

bra dum han fyrn som lot skolen ta urinprøve av han ;D

FY FAEN!!!! heheh.......
oj...wow......shit......øøø come and get me .... heheheheh
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av zadaz
lattelig!!!
at skoler driver på slik, hadde noen spurt meg om noen urinprøve
hadde dem fått en stor finger opp i rompa!!!!

jeg gjer hva faen jeg vil! uten at noen duster av tapere av lærere skal hakke ned på folk som har det 10x bedre dem selv!

LOL lOL LLOOOLL!!

bra dum han fyrn som lot skolen ta urinprøve av han ;D

FY FAEN!!!! heheh.......
oj...wow......shit......øøø come and get me .... heheheheh
Vis hele sitatet...
Du er teit.
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA


Du er teit.
Vis hele sitatet...
du er sikkert også ganske teit
den posten kom etter jeg hadde vært ute på fest

men særiøst, man er bra dum om man lar skolen ta urinprøve av deg. hadde ikke gått med på det, om jeg ikke hadde røyka..
hvis man nekter så blir man jo stempla som skyldig da, og det er noen skoler som utviser elevene hvis de nekter...

Men uansett, jeg hadde svart nei.. Det er en prinsippsak...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av zadaz


du er sikkert også ganske teit
den posten kom etter jeg hadde vært ute på fest

men særiøst, man er bra dum om man lar skolen ta urinprøve av deg. hadde ikke gått med på det, om jeg ikke hadde røyka..
Vis hele sitatet...
Sånn ja. Føltes det ikkje mykje bedre å bare skrive en post som faktiskt virka litt seriøs?
Driter i om du trur eg er teit eller ikkje. Eg skriver ihvertfall skikkelig og vis eg noensinne skulle sette meg berusa forann datan for å skrive no på NFF så hadde eg ihvertfall fiska på det etterpå.

Ble litt påvirka av den der threaden der det var spm om NFF var seriøst eller ikkje og utnevnte meg automatiskt til fyren som skjeller ut folk for å ikkje være seriøse. Sorry, men når du faktiskt ser ut til å ha litt vett i haudet så kan du vel prøve å vise det og?