Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5845
Leste i Dagbladet att "fjortiser" ruset seg heller på hasj enn øl, fordi øl er så dyrt.....
jeg hadde litt problem med å forstå problemet....
det finnes ikke noe verre en stup fulle fjortiser som ikke kan gjøre rede for seg...har selv vært med på å sende tretten/fjorten år gamle jenter på pumping på grunn av alkohol forgiftning.
Gi de "basjings" hvis de først skal ruse seg (liker IKKE tanken på at de ruser seg i det hele tatt)!
Kommentarer?
hvorfor kan ikke alle bare pilse


men en ting jeg lurer på:
for 100 kroner får man jo ca 6-8 pils.. for en som ikke har drekki så mye før holder jo det. jeg veit ikke hvor mye hasj man får for en hundrings jeg.. men holder det til å ha det rimelig morro hele kvelden ?
Du får 1.gram for 100kr alt etter hvor mye du kjøper om gangen...poenget til Dagbladet var vel at du kunne ruse deg fire ganger for hundre kroner på hasj, mens du bare kunne ruse deg en gang for hundre kroner i øl....
tja.. ikke vet eg..

man blir sløv av hasjen hvis man tar det for ofte og så er det ikke så farlig med alko med mindre man tømmer en halvliter med 96.

"oioi! hasjen æ fali, det e narko! hold dåkk tel karsken!"
Å sammenligne hasj og alkohol i forhold til skadevirkninger er enkelt og greit. Hasj er ikke på langt nær så skadelig som hasj. Virkestoffet i hasj(THC) binder seg riktig nok til fettvevet(bla. i hjernen). Nivået av THC øker ved hyppig bruk pga. at det tar lang tid for kroppen å bryte det ned. Påfører man kroppen mer THC enn den greier å bryte ned blir man sløvere, men det er jo eventuellt en personlig sak hvor ofte man gjør det. Noen blir jo selvfølgelig mindre sløve enn andre... hehe

Alkoholen er jo borte på under ett døgn, mens THC ligger i kroppen i ca. 4-6 uker. Alkoholen dreper celler i motsetning til hasjen som "bare" har en lammende virkning.

-snyper
hasj er ulovlig...

nok om det

folk som bruker hasj fordi det er billigere enn øl, er idioter i mitt syn..

Du kan velge mellom bakrus i en dag, eller sløv i tre uker
hasj er billigere rus, det må dere være enige i..! men du for en kraftig hangover i 3-4 uker etterpå.. =( Har aldri prøv narkotika, skal heller aldri prøve. Men hasj er alt for billig og lett tilgjengelig for småunger..! det er sykt! betal noen kroner ekstra og få en fin rus og hangover dagen derpå. Det er bedre i mitt syn!
Du må ha en ting klart for deg. Man blir ikke sløv i 3 uker av å røyke hasj en gang. Det er det jeg prøvde å forklare ovenfor. Man bygger opp THC-nivået hvis man røyker mer enn kroppen klarer å bryte ned.

-snyper
Jeg har verken røykt røyk, hasj eller drukket alkohol for å ruse meg i hele mitt liv. Har seff smakt på øl/sprit og "smakt" på røyk - men det tok bare lysten fra meg =)

Men jeg er ikke imot å røyke/drikke, syns folk kan gjøre det dem har lyst til. Men det blir litt for dumt da 10-15 stk jeg kjenner sitter på rommet til ei venninne og røyker hasj.. tenke seg at det rommet ikke er så svært i tillegg..

Diskutere faktisk Ungdom og rus i klassen på fredag, hva vi kom fram til vet jeg ikke, vi ble hele tiden avsporet
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Man kan IKKE sammenligne alkohol med hasj! Det er INGEN likhetstrekk melllom hasj og alkohol.. Hasj koster 100kr for 1 gram hvis man kjøper det løst.. så blir det 5gram for 400.. 10gram for 6-700.. bla bla bla .......Det er alltids kvantumsrabbat..

Hvis en person røyker hasj 1 gang.. vil det ikke resultere i at den personen går rundt og er sløv i flere uker.. personen.. vil kjenne det i noen timer.(kommer jo annpå når på dagen man røyker) hvis det er på kvelden blir man jo litt sløv til man legger seg.. Jeg har selv røykt hasj i 4-5 år? noe slikt.. og greit nok at man blir sløv av det.. særlig hvis man driver på med andre ting enn bare hasjen også..
THC'en(som lagrer seg i fettvevet hos mennesket) vil bli liggende i en ca. 3-5 uker... Men dette vil IKKE si at man er sløv så lenge.. det vil bare si at kroppen bruker LANG tid på å bryte ned THC'en.
Man vil ikke merke noe så lenge man ikke røyker fast(selv da,..merker jeg det bare skjeldent..at jeg blir litt sløvere avogtil... enn hvis jeg ikke hadde røykt.)

jeg vet ikke noe om deres forbruk på hasj er.. men jeg bruker en ca. 1 - 1,5 gram gjennomsnittslig til dagen..

Av hasj blir man rolig, avbalansert,asosial,

Av alkohol blir man langt i fra rolig.. og ALT mulig kan skje...

Av hasj husker man ihvertfall hva man gjorde dagen etterpå.....



også helt på slutten da.. så vil jeg få sagt .. NEI TIL HASJ!!!

-sp3q
Jeg har aldri prøvd hasj eller narko.. Men jeg drikker nesten hver fredag og lørdag og har det gøy for det. Og jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å prøve noe sterkere en 96, ikke fordi jeg mener det er "farlig" eller noe slikt, men av den enkle grunn jeg ikke føler behov for det. Jeg har igrunnen heller ikke så trang til å drikke men synes det er mer kos en hvis ikke jeg hadde gjort det.. Jeg bestemte meg i 7. at jeg ikke skulle begynne å røyke (tobak), og det har jeg greid å holde. jeg har prøvd røyk to ganger eller no og det holder Jeg har greid å holde det fordi jeg hadde bestemt meg for det, det hadde ikke noe med miljøet rundt meg, 90% av alle vennene mine røyker...

Så poenget mitt er at uansett hva du bestemmer deg for (ikke røyke/drikke, ja eller nei til narko) Så Pass på at du føler at det er riktig for deg, og ikke følg alle vennene dine. Folk ser ikke ned på meg siden jeg ikke røyker, de ser heller opp til meg.. Og man blir også sterkere av å ikke følge alle andre.. Jeg har ikke noe serlig imot folk som bruker narkotika fordi de liker det, men fjortisser som gjør det for å være kule, det fucker meg det!!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av |p0p
hasj er ulovlig...

nok om det

folk som bruker hasj fordi det er billigere enn øl, er idioter i mitt syn..

Du kan velge mellom bakrus i en dag, eller sløv i tre uker
Vis hele sitatet...
Men kjære deg da. Dette er et undergrunnsforum for faen! Du kan IKKJE argumentere med at det er ulovlig!
Har ikkje meir å sei om dette. Eg synst at folk burde få bestemme sjølv kva dei vil gjere og ikkje gjere uten å bli sett ned på av den grunn.

Fuck off. Peace on tha street, dawg! aaait?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
/me har heller aldri prøvd narkis av noe slag, og røyker ikke. Drikker en sjelden gang i 'festlig lag'
Er jeg ikke flink a?
det dere ikke tenker på (tror jeg da):

de fleste jeg kjenner som røyker, røyker mye oftere enn alle de jeg kjenner som drekker..


og jeg tviler på at de har det så mye gøyere.
som om jeg tar etpar sixpacks i helga, mens kameraten min røyker 4-5 ganger i uka +at han kanskje drekker i helga i tillegg..

så den prisgreia blir litt teit, det er kun untaks-ungdom som drekker 4-5 ganger i uka, mens det er mye vanligere å røyke oftere
1. de som nesten ikke har penger til og ruse seg, bør ikke ruse seg!

2. øl er noe drit, smaker bare jævli!

3. det beste er og drekke LITT sprit, og ta seg 0.33333 g harsj! så fær man byn!

funker nu veldig bra for meg
jeg synes øl smaker finfint
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg vil ikke si at enn bruker hasj for å ha det så moro da, heller for å slappe skikkelig av og sløven.
Du har jo ikke 1 g bønne mere enn en kveld......
▼ ... over en uke senere ... ▼
"narkopetika" suger tiss, alkohol eier..
_mange_ uopplyste folk på denne tråden..

www.erowid.org er meget god lesning..


Lenge leve Det Norske Propagandaministri!
www.rusdir.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Joda, det kan være morro med en liten rev. Men er det å a det instant morro alt man tenker på da. Saklig sett så synes jeg ikke det er noen forskjell på å røyke hasj alle dager i uka, i forhold til å drikke alle dager i uka. da har man jo for faen gjort seg avhengig, og rusen blir snarere en slags flukt fra virkeligheten. Man kan også si i det vide og det brede at hasj ikke er helseskadelig, neivell, kansje ikke kroppslig sett, men mentalt sett så banker det alkohol. flere av mine venner sliter nå med senskader: som paranoia o.l. Og jeg er jevlig glad jeg slutta før jeg kom dit.

+ det er sant som man sier, det leder faktisk til sterkere ting.
Hums, jeg har vært borti litt av hvert og min erfaringer er at de fleste reagerer ulikt på rusmidler. Noen kan for eksempel bøtte nedpå med himkok, og forholde seg helt rolig mens andre blir gærne.

Til alle dere som er så keen på hasj og "reklamerer" for det her på forumet: Det er ikke sikkert at den lille fjortissen som sitter her og g33ker og blir påvirket av din meninger regerer likedan som deg. Kjenner folk som har freaka helt ut pga hasj, men det var dog langvarig misbruk. Men cluet mitt er at jeg har hørt om folk som har mista det lille vettet sitt etter første gangen. Dette gjelder vel de fleste rusmidler. Ber dere bare om å være litt forsiktig om/når/kanskje/hvis/tilfeldigvis dere en gang skulle ramla borti å prøve no.

Bettah safe than sorry - stol på meg
vel, det avhenger av personlighetstype, så klart. men som i så mange andre sammenhenger er det liksom ikke helt riktig å dømme alle etter laveste standard...
(slik skolevesenet ofte gjør; og det er vel nettopp der JEG blir pålesset anti-drug-propaganda i hytt og pine. jeg er lei av at folk som ikke aner hva de snakker om forteller meg at hjernen min blir til et stekt egg hvis jeg skulle så mye som våge å røre alkohol eller, gud forby, ta en rev. )
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
er det noen som reklamerer for hasj? å legalisere betyr ikke det samme som å reklamere for det.. Dette er ett undergrunns forum, der det ikke bare blir "reklamert" for rusmiddler, men også for datakriminalitet hvis man definere det slik. Det står jo klart og tydelig en advarsel når man går inn på rusforumet.

En annen ting er at INGEN kan bli gal ved å prøve hasj engang. DET ER HELT UMULIG! kanskje man blir GAL ide få timene som hasjen fungerer, MEN man vil ALDRI få langvarig Psykose ved engangs bruk av hasj! Men dette vil jo ikke si at jeg vil oppfordre noen til å bruke det! det får være opp til hver enkelt å bestemme.

-sp3q
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av Apraksin
+ det er sant som man sier, det leder faktisk til sterkere ting.
Vis hele sitatet...
Ja i ett samfunn som Norge så fører det til sterkere stoffer. Men jeg vil ikke la hasjen være syndebukken, for mange nå til dags begynner rett på ecstasy uten å ane hva de begir seg ut på. Det samme gjelder med amfettamin og Benzodiasepiner. Mange prøver benzodiasepiner når man har drukket som da gir ett mye VÆRRE utslag enn hasjen.

Tviler på at de f.eks på Jamacia har ett ALVORLIG narkotika problem..? det samme gjelder vel for Burma og de andre Khat spisende landene.

-sp3q
Opprinnelig postet av snyper
Hasj er ikke på langt nær så skadelig som hasj....
Vis hele sitatet...
100% enig. Men det finnes også miljøer der det funker fett å røyke uten at det skal lede til sterkere stoffer. Synes du dro litt alle over en kam nå når du sa et samf. som Norge. Men jeg er enig i at generelt så er det slik.

Et lite spm bare: Tenk dere at det var hasj som var tradisjonen i Norge og ikke alkohol, hvor lang tid tror dere det ville tatt før alkohol ble lovlig i Norge?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Tror nok det at Alkohol aldri hadde blitt legalisert da! Det er jo det rusmiddelet der det skjer mest kriminelle handlinger, der det blir gjort flest skader, bla bla bla..

-sp3q
hvis kaffe hadde kommet til norge først nå hadde den blitt slengt rett på A-listen til purken, sammen med heroin og sånne stoffer... det samme gjelder sprit og røyk(tobakk ja..)...