Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4214
Skal endelig investere i en fin dress og gleder meg som et barn på julaften, endelig skal jeg og bli stilig utenpå og ikke bare inni. Er ganske slank og bruker nesten bare slimfit klær så tenker noe lignende i passform. Altså ikke noe baggy greier. Har som tittelen sier opptil 5000kr til rådighet.Skal bruke dressen til festlige anledninger som 17.mai, julebord, litt av alt. Noen som har noen formening om hvor man får mest for pengene? Tenker skreddersydd ikke er helt min gate enda da jeg har lyst til å trene meg noe mer biff enn det jeg er per dags dato, så det er sagt. Har vel forøvrig ikke råd til det heller Supertakknemmelig for alle innspill
Sist endret av sinkpad; 25. april 2018 kl. 02:45.
Vel.. Jeg liker slim fit dressene til 'ricco vero'. Litt usikker på om navnet er riktig skrevet. Men disse dressene passer passer meg utmerket, og er etter min mening stilige.
Prøv mange forskjellige! Start på dressmann og jobb deg oppover
Menswear er mest value for money imho.
Bra snitt, bra stoff, bra søm; og så ligger det akkurat i prissjiktet ditt.
Kommer jo litt an på hvor i landet du er. Men ville reist til Vestby på Norwegian Outlet.
Hvis du går på Dressmann så bør det være for en referanse på hva du virkelig ikke vil ha.

Med budsjettet ditt spørs det jo også hva du trenger av tilbehør for det koster skjorte og slips.

For 5000 lapper kan du finne deg en fin dress av kvalitet om du leter på salg. F.eks http://www.tigerofsweden.com/no/men/clothing/suits/ om du liker de eller ikke så ser du hva det faktisk koster.
The Player rett ved stortinget er der de fleste stortingsrepresentantene kjøper sine dresser. Utrolig god kvalitet, og personell som er gode på jobben sin. kjøpte 2 dresser der på salg med skjorte og slips til 5300,- så vært en titt.
Jeg vet at hjemmesiden dems og facebook siden dems ser helt jalla ut, men når du har en slik kvalitet som de har så trenger man ikke reklame for å selge..
Sist endret av bottknott; 25. april 2018 kl. 09:58.
Jeg syntes Moods of norway sine dresser har sykt god passform.
Sitat av moret Vis innlegg
Menswear er mest value for money imho.
Bra snitt, bra stoff, bra søm; og så ligger det akkurat i prissjiktet ditt.
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne, anbefaler også Menswear. Kjøpte min første skikkelige dress (som kostet mer enn 90 kr på Fretex) her for fire år siden, har blitt brukt til mange festlige anledninger siden, alt fra julebord til mitt eget bryllup.
Suitsupply har gode skreddersydde dresser til en overkommelig pris. Man sender inn mål også får man den, så kan man bare send i retur og få fikset eventuelle justeringer. Veldig customizable med tanke på farve, stoff, utforming av krave, antal knapper, press i buksene, etc etc.

Ellers drømmer jeg selv om en 80-talls Armani dress *sikle*
Å anbefale deg et dressmerke uten å ha sett deg blir litt meningsløst. Når du først skal investere litt penger i noe ordentlig, bør passform og kvalitet være avgjørende, ikke merkenavnet. De ulike produsentene har ulike snitt, som passer til ulike kropper, og blir dermed i stor grad ikke likeverdige.

Ta turen til en butikk i riktig prisklasse. I Trondheim eller Stavanger ville jeg prøvd meg på Høyer, Kleins, Retro, Rolfsen eller Geddon. Vet ikke hva tilsvarende butikker er i andre byer, men du kan jo sjekke om noen av disse har filialer der du bor.
  • Snakk med de som jobber i dressavdelingen, og prøv litt forskjellig.
  • Ikke vær redd for å be dem legge av noe mens du går til en annen butikk for å sammenligne pris, passform og kvalitet.
  • Ikke føl at du "skylder dem å kjøpe dressen" etter at de har brukt tid på deg - det er ditt valg!
  • Vær forberedt på å be dem gjøre små endringer, for eksempel justere bukselengde eller ermelenge. Detter er fort gjort, og koster noen hundrelapper ekstra.
  • Hvis du har tid, vent på salg.

Alternativt finnes det skreddere som reiser rundt i Norge med jevne mellomrom. Du booker time hos dem, typisk på et hotell i byen, og tar mål og velger stil. Deretter tar de med notatene sine hjem til Thailand eller andre land, avhengig av hvor de produserer, og sender deg dressen etter en stund. De dekker typisk mindre justeringer hos en lokal skredder hvis det er nødvendig. Prisklassen er omtrentlig den du ser etter, men vær oppmerksom på at de ofte er skikkelige kremmere, og at du fort kan ende med å kjøpe fire dresser du ikke en gang visste at du trengte!
Slenger meg på Menswear og Dressmann jeg også i den prisklassen der. Jeg er selv slanke og muskuløs, og snittene på deres dresser passer meg godt. Anbefaler det å skreddersy dressen din, det er ikke noe problem å forandre på skreddersyen i senere tid mtp. kroppsfasongen din :-)
Synkende
sinkpad's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Menswear er mest value for money imho.
Bra snitt, bra stoff, bra søm; og så ligger det akkurat i prissjiktet ditt.
Vis hele sitatet...
Var noe slikt jeg lette etter, et sted jeg kunne dra til hvor de har peiling og overkommelig pris. Dette virker jo veldig greit. Tar turen dit i morgen og prøver på Takk for alle svar så langt, mye bra!

Sitat av icTus Vis innlegg
Deretter tar de med notatene sine hjem til Thailand eller andre land, avhengig av hvor de produserer, og sender deg dressen etter en stund.!
Vis hele sitatet...
Dette hadde jeg ingen anelse om at eksisterte. Høres litt skummelt ut å begynne å lete etter en slik skredder uten å ha fått anbefalt en spesifikt. Er det noe forum e.l hvor man kan finne disse sagnomsuste skredderne?
Sist endret av sinkpad; 25. april 2018 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Menswear. Gode priser og service. Anbefales :-)
Angående omreisende skredder, så kommer Mr. Henry til Norge i september. Han besøker gjerne Bergen, Trondheim, Oslo++. Har en stk skreddersydd dress fra ham, og den satt som et skudd helt til jeg la på meg. Billig er det og, og du kan velge materiale fritt. Rosa silkedress? No problem!

Http://henryscollection.com
Sist endret av Ozma; 25. april 2018 kl. 18:06.
Synkende
sinkpad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ozma Vis innlegg
Angående omreisende skredder, så kommer Mr. Henry til Norge i september. Han besøker gjerne Bergen, Trondheim, Oslo++. Har en stk skreddersydd dress fra ham, og den satt som et skudd helt til jeg la på meg. Billig er det og, og du kan velge materiale fritt. Rosa silkedress? No problem!

Http://henryscollection.com
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Lov å spørre hva du betalte for dressen?
Tror det ble ca. 3000 kr for dressjakke, bukse, 2 stk skjorter. Enkleste måten å få med seg ting er å søke på Facebook etter f.eks. "tailor appointment" og "henrys collection".
Solid har kampanje nå. Bertoni-dresser + skjorte og slips for 2299,-. Førpris 4000,-

Verdt å ta en titt.