Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5231
Hei!

Kjøpte nylig DENNE TVen til 7k på Lefdal, og fikk beskjed om at jeg kan "prøve" den i 30 dager og bytte til en annen TV hvis jeg ville det!

Jeg bruker den ikke til å 'se på TV' i det hele tatt, bruker den bare til PS4 og Netflix og lignende fra laptop via HDMI..
Og har ikke bruk for 'smart-tv funksjonene' heller, og syns den er for liten!

Så jeg lurer på om DETTE er en bra TV å bytte til?

Takk!
Nei den du har fra før av vil gi et glattere bilde siden den har 100hz panel, med 400Hz forbedringteknologi. Den andre du linket til har kun 50Hz panel med 100Hz forbedring. Ville absolutt ha behold den med ekte 100Hz panel, merker det veldig tydlig på spill.
400Hz spiller ingen trille med mindre man benytter tv kabel.
Okey takk

Hva med denne?
Sitat av Ustabil Faen Vis innlegg
Okey takk

Hva med denne?
Vis hele sitatet...
50hz og 4K oppskalering er ikke gull for spilling nei .
Okey, så jeg burde beholde den TVen jeg har nå da?
Hva slags spillopplevelse er du ute etter? Fine farger og kontraster eller rask respons for FPS spill ol.?

men tror nok den tven du har er den beste i den prisklassen og størrelsen på lefdal.no
Sist endret av steffena92; 23. november 2014 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det beste er native til native, interpolering, oppskalering og hertz er bare for å vise gamle TV signaler på nye skjermer.
Sitat av Wolfie Vis innlegg
50hz og 4K oppskalering er ikke gull for spilling nei .
Vis hele sitatet...
PS4 vil aldri ha over 60 fps, så det spiller ikke så stor rolle egentlig.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
PS4 vil aldri ha over 60 fps, så det spiller ikke så stor rolle egentlig.
Vis hele sitatet...
Stemmer at de har maks 60fps, men vil du sitte med 10bilder i sekundet mindre enn hva de er laget for? Hvorfor selger man 100hz, 120hz, 200hz paneler?

Selv om kilden ikke viser mer enn ett vist antall bilder kan panelene gi deg raskere og bedre flyt i bildet .

Til trådstart: JEG anbefaler deg å beholde den du har. Følg evnt. litt fremmover. Black Friday er om få dager og juletilbudene begynner å komme.
Sitat av Wolfie Vis innlegg
Selv om kilden ikke viser mer enn ett vist antall bilder kan panelene gi deg raskere og bedre flyt i bildet .
Vis hele sitatet...
Det blir evt mekaniske manipulerte overganger, sjelden bra.
Sist endret av nudo; 25. november 2014 kl. 22:12.
Sitat av nudo Vis innlegg
Det blir evt mekaniske manipulerte overganger, sjelden bra.
Vis hele sitatet...
Åjoda (ikke bland dette med bildebehandling, ikke det jeg prater om). Er nok mer snakk om smak og behag.
Enkelte elsker å røre nesquick rundt i melk, det blir ikke mer melk eller mer nesquick av den grunn.
Ta en titt på forskjellende hos en forhandler så forstår du hvorfor jeg sier trådstarter skal velge minimum 100Hz TV. Er du vandt til 100Hz går du ikke tilbake til 50Hz igjen. Det er en fryd i forhold.

I tillegg lar jeg også denne ligge her så forstår du hvor nesquicken kommer fra.
Det er Black Friday på Lefdal idag, og ser DENNE TVen koster 10 000 istedet for 13 000, burde jeg bytte til den?

Noen som vet hvordan det er å spille på curved tv?
Sist endret av Ustabil Faen; 28. november 2014 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bare lurer; MÅ du på død og liv bytte TV? Hvis du ikke er fornøyd med størrelsen, så leser du denne: http://www.dinside.no/898357/samsung...8005-55-led-tv
Sitat av Ustabil Faen Vis innlegg
Det er Black Friday på Lefdal idag, og ser DENNE TVen koster 10 000 istedet for 13 000, burde jeg bytte til den?

Noen som vet hvordan det er å spille på curved tv?
Vis hele sitatet...
Har kurvet OLED. Gir ingen fordeler. Ser bare pent ut. Vær obs. på at Samsung bruker VA-paneler som gir 30-graders innsynsvinkel. Med ett buet panel kan du mao. lett miste innsynet med mindre du sitter i senter.

Ellers er det en god pris!



Sitat av FryingPan Vis innlegg
Jeg bare lurer; MÅ du på død og liv bytte TV? Hvis du ikke er fornøyd med størrelsen, så leser du denne: http://www.dinside.no/898357/samsung...8005-55-led-tv
Vis hele sitatet...
Det der er ikke årets modell . ES= 2012-modell så den testen er ganske så utdatert.