Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3960
Heisann allesammen.

Holder på og sette opp nye maskiner for en middels stor bedrift siden de var misfornøyd med tidligere oppsett.

Er en ganske omfattende jobb med nye terminaler (noen kasse, noen grafisk og 1 til bruk for systematisering av lager)

Innkjøp, installasjon, backup, legge inn domener og cloud tilkobling. Hele pakken.

Antar det vil komme på ca 10-14 timer på oppsettet.

Men da jeg ble spurt hva jeg skulle ha for dette sto jeg blankt.

Hva sier dere? Hva er en ok pris for dette..?

Takker så mye for alle svar
Sitat av AcidReflux Vis innlegg
Heisann allesammen.

Holder på og sette opp nye maskiner for en middels stor bedrift siden de var misfornøyd med tidligere oppsett.

Er en ganske omfattende jobb med nye terminaler (noen kasse, noen grafisk og 1 til bruk for systematisering av lager)

Innkjøp, installasjon, backup, legge inn domener og cloud tilkobling. Hele pakken.

Antar det vil komme på ca 10-14 timer på oppsettet.

Men da jeg ble spurt hva jeg skulle ha for dette sto jeg blankt.

Hva sier dere? Hva er en ok pris for dette..?

Takker så mye for alle svar
Vis hele sitatet...
Din timepris * antall timer.
Timeprisen kan f.eks være: 500.- + mva...
Sikkerhetsklarert
20k +mva?? for 10timer
Dette er dyrere enn hva det koster å leie en konsulent. Vi tar ca en tusenlapp i timen på jobben ut til kunde.

AcidReflux, bare ikke lov deg bort på fastpris/timer. Slike jobber pleier å balle på seg, og du kan fort bruke mer tid enn beregnet.
Gi heller en timepris du kan leve med.

Er dette svart?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
20k +mva?? for 10timer
Dette er dyrere enn hva det koster å leie en konsulent. Vi tar ca en tusenlapp i timen på jobben ut til kunde.

AcidReflux, bare ikke lov deg bort på fastpris/timer. Slike jobber pleier å balle på seg, og du kan fort bruke mer tid enn beregnet.
Gi heller en timepris du kan leve med.

Er dette svart?
Vis hele sitatet...
Er nok det ja. Må få muligheten til å kjøpe julegaver på en eller annen måte

Hva tenkte du på?
"middels stor bedrift"
Vet de at du jobber svart? En bedrift krever nok full dokumentasjon.
Sist endret av Lounacy; 9. desember 2013 kl. 20:59.
Det vet de ja.

Har tatt en del feilsøking og reperasjoner/oppgraderinger for de før, og de har opplevd at jeg ofte gjør det raskere enn de som de brukte før.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ta deg en tur inpå andre slike tjenester og så ser du va di tar /ringer inn og meller om en fiktiv jobb lignende den du har, og så ber du om pris. Deretter kutter du prisen med 20%. Om du da gjør en god jobb vill du ha kunder i tiden framover
Hudk at timeprisen din helst skal inneholde mulige sykepenger samt pensjons-sparing (ting du får når du er ansatt i en bedrift). Så om du er villig til å jobbe for f.eks. 250,- i timen burde lønna ligge litt over.
Ring til Every og forhør deg om hvilken pris de ville tatt for dette, så tar du 80% eller noe sånt av den prisen.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
20k +mva?? for 10timer
Dette er dyrere enn hva det koster å leie en konsulent. Vi tar ca en tusenlapp i timen på jobben ut til kunde.

AcidReflux, bare ikke lov deg bort på fastpris/timer. Slike jobber pleier å balle på seg, og du kan fort bruke mer tid enn beregnet.
Gi heller en timepris du kan leve med.

Er dette svart?
Vis hele sitatet...
Idiotisk råd. Ikke gi timepris! Du selger ikke timer, du selger kompetanse.

Når du skal gi pristilbud, få en detaljert bestilling, og spør deg - hvor mye krever dette av meg? 10 timer med noe ikke en lekmann kan ordne med litt googling, så vil 20k + mva være en fair pris. At noen horer seg ut for 1000 kr timen er deres problem.

YOLO, og mye bedre å jobbe 20 timer uken enn 40 timer uken for samme pris. Da har du 20 timer ekstra til for eksempel å drive nysalg av tjenestene dine!
Sitat av nikita Vis innlegg
Idiotisk råd. Ikke gi timepris! Du selger ikke timer, du selger kompetanse.

Når du skal gi pristilbud, få en detaljert bestilling, og spør deg - hvor mye krever dette av meg? 10 timer med noe ikke en lekmann kan ordne med litt googling, så vil 20k + mva være en fair pris. At noen horer seg ut for 1000 kr timen er deres problem.

YOLO, og mye bedre å jobbe 20 timer uken enn 40 timer uken for samme pris. Da har du 20 timer ekstra til for eksempel å drive nysalg av tjenestene dine!
Vis hele sitatet...
Hehe, du selger ikke mange tjenester selv da forstår jeg:

Selger du timer så løper du (teoretisk) ingen risiko for å jobbe gratis.

Er hundre prosent sikker på tidsestimatene dine så blir det ingen forskjell, er du mindre enn hundre prosent så er forskjellen hvem som skal betale for eventuelle avvik i estimatet.

Fastpris så betaler du (i form av gratis arbeid), timer så betaler kunden.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
20k +mva?? for 10timer
Vis hele sitatet...
Men prosjektet TS never her kan umulig ta bare 10 timer, snakker vi dobling eller en hel arbeidsuke, begynner vi å snakke. Så da blir jo ikke timeprisen så gal
Sitat av Ueland Vis innlegg
Men prosjektet TS never her kan umulig ta bare 10 timer, snakker vi dobling eller en hel arbeidsuke, begynner vi å snakke. Så da blir jo ikke timeprisen så gal
Vis hele sitatet...
Problemet er i tilfellet at TS ikke vet hvor lang tid han kommer til å bruke, og da er det mye bedre å fakturere timer.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Problemet er i tilfellet at TS ikke vet hvor lang tid han kommer til å bruke, og da er det mye bedre å fakturere timer.
Vis hele sitatet...
For alle parter. For ingen er tjent med en leverandør som er fullt klar over at nå jobber jeg for dårlig eller ingen fortjeneste - da faller kvaliteten på arbeidet. Til man til i verste fall aldri ferdigstiller. Til alles tap.
Om du er ukjent med lagersystematiseringsprogramvaren så kontakt leverandøren i forkant, gjerne få stipulert omentrent tid en slik installasjon vil ta, hva det krever, evt. koster (kjøper du inn programvaren for 1200,- så selger du den til kunde for 17-1800,- eks. MVA).

Hvor mange maskiner som skal settes opp? Du kan tilby dem maskiner, men +2timer oppsett per maskin+ kanskje 1,5t oppsett per maskin på stedet? Du veit jo sikkert selv hvor lang tid du bruker på å sette opp disse terminalene, pluss div. programvare (office osv, som du selvsagt har lagt påslag på pris på allerede).

Å utføre tjenester som IT konsulent hos en kunde er det veldig vanlig å fakturere 8-900,- eks. MVA per time.
Det viktige her er å forberede alt så godt som mulig slik at alt er klart når du skal ut til kunden å jobbe, slik at de ikke f.eks får noe nedetid o.l - og da mener jeg også sjekk av eksisterende server og hva som skal videreføres, kontakte programvareleverandørene om det ikke er noen enkel måte å migrere disse på.

Backup-programvare, brannmur, + oppsett av begge kan du gjerne legge til 3-4 timer på, i tillegg til eksterndisker som du allerede har lagt på litt pris på osv.

Du nevner at du skal ordne et nytt domene, skal de ha ny server? Og når du nevner cloud-tilkopling går jeg utifra at du mener en eller annen ASP løsning?
Sist endret av vanish; 19. desember 2013 kl. 12:31. Grunn: la til noe
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal reinstallere Windows + litt småtjafs, hva er OK betalt for begge parter?
10 til 14 timer høres optimistisk ut. Hva med eksisterende infrastruktur som nevnt over her. Midd3ls stor? Er det microsoft middels stor på 500+ brukere eller norsk middels stor på 50 - 100? Hvis oppsettet tar såpass lite tid, hvor mange timer ligger i planleggingen før?