Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2499
Hei, jeg får ganske ofte sånne tulle tlfer, der det er en dame som prater, jeg er ikke så flink til å gjenkjenne språk, men vil tro det er fransk. Og det er ikke noe tvil om at det er en datamaskin som snakker for ho sier det samme hver gang. Det er sånn der tast 1 for å si det, tast 2 for å si det... osv.

Ho starter bestandig med å si "allo-allo", å det er vel fransk? For dere som kan litt mer språk?

Som oftes så ringer vedkommende med skjult nr, men vedkommende ringte i går å da vistes nr.

Nummer:

Kode

+57 300 2215 137
Etter å søk litt på 1881 fant jeg ut at +57 var landskoden for colombia, har prøvd å søke etter colombiske tlf søk tjenester, men det er jo ikke så lett siden hovedspråket der er spansk, å jeg kan ikke noe spansk.

Så det jeg lurer på er det noen som kan spansk, og kanskje kan finne ut hvilket firmaet nr er registrert på og eventuele annen informasjon.

Kanskje noen andre som erfaring med denne tlf tjenesten?
Sikkerhetsklarert
Kan ikke bidra med stort annet enn at
"300" er nummerserie registrert for mobiltelefoner.
EDIT:

Og vedkommende kan Norsk, og mest sannsynlig kjenner meg, siden vedkommende som ringer vet at jeg er en ganske stor datanerd, og kan en god del innen data verden.

For jeg har tatt en liten spøk på vedkommende ett par ganger, første gangen jeg kom på spøken var når jeg å en kompis var på biltur, jeg kjørte og kompisen satt på.

Jeg tenkte jeg skulle se om hva vedkommende gjorde, så jeg sier til personen i tlfen "bare vent 2 sek", så visker jeg høyt til kompisen min slik at vedkommende i tlfen skulle høre hva jeg viska til kompisen min, og sier "ta og spor denne samtalen" (Dette er jo ikke mulig), men vedkommende i tlfen vet tydeligvis ikke det, for han la på fort som F.

Og jeg har tatt denne spøken flere ganger på vedkommende og hver gang så legger vedkommende på fort som F, eneste jeg trenger å gjøre er å late som jeg visker å sir "spor denne samtalen", så hører man bare opptatt lyd i tlfen.
Dette er mest sannsynlig ikke en tulletelefon, men et forsøk på å lure deg til å ringe nummeret tilbake, noe som koster flesk.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette er mest sannsynlig ikke en tulletelefon, men et forsøk på å lure deg til å ringe nummeret tilbake, noe som koster flesk.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor har vedkommende ring sikkert 200 ganger det siste året med skjult nr da? Hvis dem ønsker at man ringer tilbake så ringer man vel ikke med skjult nr?
Sitat av Masi Vis innlegg
Men hvorfor har vedkommende ring sikkert 200 ganger det siste året med skjult nr da? Hvis dem ønsker at man ringer tilbake så ringer man vel ikke med skjult nr?
Vis hele sitatet...

Fordi han vil du skal ringe han tilbake, så tjener (de?) flere 100 kr på at du ringer.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Fordi han vil du skal ringe han tilbake, så tjener (de?) flere 100 kr på at du ringer.
Vis hele sitatet...
Da er det jo ikke spesielt lurt å ringe med skjult nummer. Dessuten pleier de, etter min erfaring, å prøve nestemann på lista hvis man tar telefonen. Jeg har ihvertfall aldri blitt oppringt av samme nummer igjen hvis jeg har rukket å ta telefonen.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Fordi han vil du skal ringe han tilbake, så tjener (de?) flere 100 kr på at du ringer.
Vis hele sitatet...
Du kan jo ikke ringe tilbake til en som har ringt deg med skjult nummer.

http://www.infobel.com/en/world/Worl...co&qSelLang=EN

Klarte ikke spore opp nummeret, men du kan jo gjøre et forsøk.
Sitat av ZyPreXa Vis innlegg
Du kan jo ikke ringe tilbake til en som har ringt deg med skjult nummer.

http://www.infobel.com/en/world/Worl...co&qSelLang=EN

Klarte ikke spore opp nummeret, men du kan jo gjøre et forsøk.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekka ringte han jo med et nummer?

Sitat av Masi Vis innlegg

Nummer:

Kode

+57 300 2215 137
Vis hele sitatet...
Sist endret av Rallo Tubbs; 2. november 2009 kl. 19:49.
Ja, han ringte sist med ett nr, men det er samme greien som har ringt meg 200 ganger før med skjult nr.
Fikk en lignende tulletlf fra Iran forrige uke. Det var et 12 siffret nr på ubesvart, så jeg ringte opp da. Skjønte ikke bære hva personen i den andre enden sa. La på og ringte 1881 utland som sa at det var et iransk nr.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Du kunne ikke sagt litt mer om hva denne personen sier for noe, så kanskje vi klarer å fiske fram noe info av det.. =)
Hva dem sier? Jeg kan ikke fransk, men det er helt klart en datamaskin. Det er akkurat som du spiller inn 10 ord på forskjellige klipp, også spiller du av klippene ved å trykke tastene 0-9.

Du hører at ikke ordene helt passer etter hver andre, du for ikke den overgangen på stemmen, men heller hakkete overganger.

EDIT: Neste gang dem ringer, så skal jeg ta opp ett lite stykke, så for dere høre.
Sist endret av Masi; 2. november 2009 kl. 22:10.
Har fått akkrat de samme tlfene. På div språk.
Og hørt det er div rykter om folk som prøver og stjele spenn osv.
veit ikke om dette er sant men ?
Sitat av Masi Vis innlegg
Ho starter bestandig med å si "allo-allo", å det er vel fransk? For dere som kan litt mer språk?
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at hun ikke sier "hola"? Det höres ut som åla om man skal skrive det på norsk. Eller kanskje hun har funnet ut at hallo er hallo på norsk, men sier allo fordi h er stum på spansk.
Sitat av Masi Vis innlegg
Nummer:

Kode

+57 300 2215 137
Etter å søk litt på 1881 fant jeg ut at +57 var landskoden for colombia, har prøvd å søke etter colombiske tlf søk tjenester, men det er jo ikke så lett siden hovedspråket der er spansk, å jeg kan ikke noe spansk.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at du finner noen tlfsöketjenester i colombia, her i argentina fins det ihvertfall ikke, og colombia er vel litt lenger tilbake i tid enn colombia.

Sitat av Masi Vis innlegg
Så det jeg lurer på er det noen som kan spansk, og kanskje kan finne ut hvilket firmaet nr er registrert på og eventuele annen informasjon.

Kanskje noen andre som erfaring med denne tlf tjenesten?
Vis hele sitatet...
Jeg kan spansk saann helt ok, jeg kan hjelpe deg aa oversette, men er for giddalaus til aa leite etter et colombiansk nummer naa, kanskje senere.
Har opplevd det samme, bortsett fra at jeg aldri tok tlf de gangene nummer fra helt totalt ukjente lands-koder ringte til telefonen min.

Dette er scam og de prøver å få deg til å ringe de opp igjen for å tjene penger. Leste om det på vg eller dagbladet for en stund tilbake.

Anyways. Du kan ringte mobiloperatøren din å få de til å sperre for inkommende samtaler fra det nummeret.
telefone nummere er det mobil opperatøren Tigo som eier. Men det er vel ikke til stor hjelp. Fant en telefon katalog også men kunne kun søke etter personer og ikke nummre.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Source Vis innlegg

Anyways. Du kan ringte mobiloperatøren din å få de til å sperre for inkommende samtaler fra det nummeret.
Vis hele sitatet...
NEI NEI NEI! Når skal folk få det inn i hodet sitt, mobiloperatørene kan ikke sperre for enkeltnummer!
Eneste operatørene kan gjøre er å sperre muligheten for å ringe tilbake til nummeret om det er skam.