Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 7964
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For de av dere som ønsker å delta i diskusjonen på IRC-kanalen til nFF er det nå en ny lenke, i navigasjonsmenyen øverst, ved navn "Chat".
Den starter et nytt vindu med en Java applet som lar deg snakke på diskusjonskanalen vår rett fra nettleseren din.

Alle er velkommen til å delta.

De av dere som ønsker å koble til kanalen på vanlig vis kan gjøre så ved å gå til kanalen #nFF på EFNet (f.eks. via serveren irc.efnet.pl).

Vanlige regler for nettstedet gjelder selvfølgelig også på diskusjonskanalen
jaG
Produktutvikler
Konge, nso! Litt lettere viss en ikke er på sin egen pc. Slipper å laste ned IRC-klient.
Sist endret av jaG; 7. juni 2008 kl. 17:28.
Dette var good stuff!
Flott... Sitter her på jobb uten IRC så skal teste det ut nå
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det må nevnes at IRC-klienten kjøres lokalt på deres maskin. Det kan derfor være at den blir blokkert hvis dere sitter på jobb og har en aggressiv brannmur. Det er ikke så mye vi kan gjøre med den saken.
Ser ut som det virker bra
Fettish! Dette blir nok en hit ; )
Rett og slett fantastisk!
Et problem jeg har merket er at alle som har nick som begynner med tall kommer ikke inn. Prøvde å bytte nick til _3RD men det gikk ikke. Får bare 'not connected'

Er det en mulighet å få byttet nick på chat'en? Vet at det vil ødelegge litt av greia med at alle skal bruke det nicket de har registrert seg med. Menmen kan jo bruke mIRC eller andre klienter.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Ja, det er en logisk brist i programkoden min.
EFNet tillater ikke nick med et tall som første bokstav, og jeg stripper vekk alle spesialtegn.
Må nesten ta å strippe vekk tall hvis det er første tegn.

Nice catch!

Det er fullstendig mulig å bytte nick. Det gjør du akkurat som på de fleste andre IRC-klienter:
/nick <nyttnick>
Dette er fett. Hadde vært gøy å kunne få litt statistikk på hvor mange som går inn via web kontra oldskewl etter hvert...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er ikke umulig, men får se det litt ann
Nice funksjon Jeg ble glad nå En fin overraskelse på en lørdagskveld. Takk, NSO.

Men jeg merker at når jeg skriver så plutselig blir ikke tastene registrert, så jeg må trykke på den linja der man skriver ting why?
Sitat av junkpal
Nice funksjon Jeg ble glad nå En fin overraskelse på en lørdagskveld. Takk, NSO.

Men jeg merker at når jeg skriver så plutselig blir ikke tastene registrert, så jeg må trykke på den linja der man skriver ting why?
Vis hele sitatet...
Wild guess: bruker du laptop med touchpad?
Bra funksjon! Fortsett med det gode arbeidet!
Herlig, herlig og mer herlig!

Du skulle nesten fått en klem IRL
Sist endret av SvetteSokker; 7. juni 2008 kl. 19:57. Grunn: Skriveleif
Veldig bra jobbet, dette blir konge.
Nok en hyggelig nyhet
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av 3RD
Et problem jeg har merket er at alle som har nick som begynner med tall kommer ikke inn.
Vis hele sitatet...
Fixed. Nå kommer man inn, men tallet i begynnelsen av nicket vil bli fjernet.

Nå støtter den også tegnene |_\^- i nicket.
Når jeg prøver koble til idag får jeg:

java.security.AccessControlException : access denied (java.net.SocketPermission irc.efnet.pl resolve)
Vis hele sitatet...
Fikk ikke det igår, koblet til flere ganger.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg får opp det jeg må anta er et Flash-vindu (AdBlockPlus har mekket en fane med "Block", slik den alltid gjør ved Flashinnhold.), men uten innhold. Jeg sitter på en skole-PC med restriksjoner, Firefox 2.0.0.14 som nettleser med Flash installert.
Det er en java-applet, så hvis du ikke har java eller java er blokkert på skolemaskinen vil du nok ha lite hell.
Error: Closing link: (Invalid username [DonTomaso(])

Betyr det at det er en slask der allerede som gir seg ut for å være meg?
Nei, men maks nicklengde på EFNet er vel 8 tegn, så du må korte ned.
Hos meg korter den automatisk ned navnet til froskenfr. Fungerer utmerket.
Sist endret av froskenfredrik; 8. juni 2008 kl. 15:26.
Artig og muligens en etterlengtet funksjon, good work nso
står at jeg er banned temp. 1440 min, hva faen betyr det???
og hvorfor er jeg banned?
Sist endret av Mr. Cartman; 8. juni 2008 kl. 15:43.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Junta: Det er Java, ikke flash.

Volch0k: Du får prøve å refreshe. Jeg fikk den et par ganger i går jeg også, men den forsvant når jeg lastet siden på nytt

Sitat av Mr. Cartman
står at jeg er banned temp. 1440 min, hva faen betyr det???
og hvorfor er jeg banned?
Vis hele sitatet...
Aner ikke.
Det kan være at den serveren tror det er droner pga navngivingen. Skal se på saken
-irc.efnet.pl- *** Banned Temporary K-line 1440 min. - (r12/2445) drones (2008/6/8 14.35)

det som kommer opp
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Ja, som sagt. Den tror det er droner pga navngivingen på brukerne. Har nå endret den til å generere en mer randomized streng som alternativt nick - så får vi se om det hjelper på saken. (PS! IP'en din er nok blokkert på EFNet i 1440 minutter selv om jeg har gjort dette)
men hvorfor blei jeg banned?
har da aldri hvert på chaten før, og har ikke blitt banned fra nff heller
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Mr. Cartman
men hvorfor blei jeg banned?
har da aldri hvert på chaten før, og har ikke blitt banned fra nff heller
Vis hele sitatet...
Dette forklarte jeg veldig greit i det forrige innlegget mitt.
Serveren tror klientene, pga navngivingen, er droner - og tar steg for å beskytte seg mot dem.
Sitat av mongeland
Nei, men maks nicklengde på EFNet er vel 8 tegn, så du må korte ned.
Vis hele sitatet...
Jeg har da 9 tegn i nicket mitt - Og alt vises i chatten. "Stian3108"
knas.. slipper å surre rundt på efnet:>
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Fikk denne feilmeldingen første gang jeg skulle bruke denne ny appen.

Kan ikke skifte nick siden jeg ikke er connected.
er ipen som er banned, nick har ingenting med saken å gjøre
Prøv med proxy, dere som er bannet.
eller bare restart router, om du ikke har perm. ip
1) Hvorfor irc.efnet.pl?
2) Det er altså navnet som nso's IRC-klient oppgir til serveren som fører til at dere blir temp-banned. Det vil derfor ikke hjelpe å bytte IP med mindre nso allerede har fått randomisert navnet.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av DannyFugl
Fikk denne feilmeldingen første gang jeg skulle bruke denne ny appen.

Kan ikke skifte nick siden jeg ikke er connected.
Vis hele sitatet...
Dette betyr at du faktisk har en trojan på PC'en din. Client i denne konteksten er PC'en din, ikke programvaren du kobler til IRC med. Du får ikke koblet til EFNet før du har fjernet trojanen.
Denne feilmeldingen har ingenting felles med den andre feilmeldingen som har vært rapportert her.

Sitat av oleandreas
1) Hvorfor irc.efnet.pl?
2) Det er altså navnet som nso's IRC-klient oppgir til serveren som fører til at dere blir temp-banned. Det vil derfor ikke hjelpe å bytte IP med mindre nso allerede har fått randomisert navnet.
Vis hele sitatet...
1) Den tillater klienter som ikke har identd innstallert.
2) Det har jeg
Nå slipper man den helvetes lyden når man åpner mIRC!
Flotters med chat på forumet!
Dette har jeg ventet lenge på.. Nice!
Hvis man ikke klarer å joine en irc-kanal via en irc-klient selv, synes jeg heller man ikke har noe der å gjøre.. Nå er jo kanalen fylt opp med maseunger og bullshit.
Får håpe det blir "roligere" etterhvert tho
Gratulerer... Dere har klart å gjøre rolige, avslappede og koslige #nFF om til en barnehage...
Hadde tenkt til å påpeke det samme selv.
Det er vel og bra med en slik plugin, men det blir som å nyte et ekstra søtt glass saft rett ved en bikube.
Jeg klarer ikke komme inn på jobben! Får frem denne meldingen:



Alternativet http://chat.efnet.org/ fungerer heller ikke..

Finnes det noe jeg kan gjøre? Skal sies at jeg sitter på et meget strengt nettverk.
Du sier det jo selv, du sitter på et meget strengt nettverk. Kan alltids begynne å herje med ssh-tunnelering og sånn, men det krever en del spesialkompetanse
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Dette er rett og slett genialt..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av brunost
Gratulerer... Dere har klart å gjøre rolige, avslappede og koslige #nFF om til en barnehage...
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvordan enkelte alltid klarer å se på en ny feature som noe negativt fremfor positivt...