Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 960
Jeg har ett blandebatteri i dusjen som har begynt å lekke. Det lekker ut av slangen. Jeg har kjøpt ett nytt batteri, men når jeg monterer dette som anvist, så lekker det på den siden hvor varmtvannet kommer inn. Det lekker mye! Ble en liten opptørkingsjobb etter jeg fikk stengt av vannet igjen. Noen som har noen tips her? Jeg føler mutteren på høyre side blir tightere enn den på venstre. Kan det hjelpe og kjøpe en ekstra fiberpakning og legge den inni mutteren før jeg skrur igjen? Fra før er det allerede en pakning med rist i begge mutterne. Setter pris på alle tips
Stas... Hvis ikke det fungerer med dynamitt kan du alltids vurdere gjengetape.
Rørlegger
Sitat av Dough Vis innlegg
Stas... Hvis ikke det fungerer med dynamitt kan du alltids vurdere gjengetape.
Vis hele sitatet...
Bruker hemp på vannrør, fås kjøpt på jula feks.

Som moret sier så er rørlegger å anbefale da vannlekkasje fort blir dyrt.
Trådstarter
Rørlegger er bestilt. Better safe then sorry.
*than

(then ville betydd at du først er safe og etterpå sorry)
Rørlegger for å montere et blandebatteri? Må være godt å være rik. Hadde ikke vurdert det uten å først ha eksperimentert litt med pakninger.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Rørlegger for å montere et blandebatteri? Må være godt å være rik. Hadde ikke vurdert det uten å først ha eksperimentert litt med pakninger.
Vis hele sitatet...
Han hadde en lekasje han ikke fikset, så jeg synes det var fornuftig.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Han hadde en lekasje han ikke fikset, så jeg synes det var fornuftig.
Vis hele sitatet...
Han har jo ikke forsøkt å fikse det engang, og spør om råd i et DIY-forum =)

Pakninger med rett dimensjon for dette er nok lett å finne. Jeg hadde en lekk vask her for litt siden, hvor pakningen var av en større dimensjon som var vanskelig å oppdrive. Da brukte jeg silikonpakning på tube. Det funket veldig bra.
Sist endret av mentalmelt; 11. februar 2024 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Rørlegger for å montere et blandebatteri? Må være godt å være rik. Hadde ikke vurdert det uten å først ha eksperimentert litt med pakninger.
Vis hele sitatet...
Jeg liker dårlig å måtte tilkalle rørlegger for en sånn jobb, for jeg burde absolutt fått til denne jobben selv. Jeg har sett flere monteringsvideoer på YouTube, jeg gjør akkurat det samme, men likevel lekker det. Jeg har funnet ut etter litt testing med lavt trykk, at det lekker bare på den vestre siden, hvor varmtvannet kommer inn. Men jeg skal forsøke med noen andre pakninger jeg fikk tak i nå i helgen, så er jeg heldig slipper jeg rørleggern.