Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1959
Hei!

Tenkte det kunne være greit med en fersk tråd med anbefalinger av filmer, serier og dokumentarer som omhandler rusmidler eller er relatert til narkotika i større eller mindre grad.
Er mye bra content på for eksempel youtube også, så kom gjerne med anbefalinger til channels og lignende


The gentlemen (2019)
https://www.imdb.com/title/tt8367814/
« An American expat tries to sell off his highly profitable marijuana empire in London, triggering plots, schemes, bribery and blackmail in an attempt to steal his domain out from under him.»





Body brokers (2021)
https://www.imdb.com/title/tt9585676/

« Brought to Los Angeles for treatment, a recovering junkie soon learns that the rehab center is not about helping people, but a cover for a multi-billion-dollar fraud operation that enlists addicts to recruit other addicts.»



Holdte på å lage en liste med egne forslag, men kom med et uhel til å poste tråden litt for tidlig
Sist endret av DrDeath; 8. januar 2023 kl. 13:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dope Sick Love på HBO er et jævlig ufiltrert syn på noen rusavhengige i New York. Den er den drøyeste jeg har sett tror jeg
hamilton's pharmacopeia er veldig interessant, spesielt om man kan litt kjemi og er interessert i den delen. Dokumentar på 3 sesonger der han er innom det meste https://www.vicetv.com/en_us/show/ha...s-pharmacopeia

Ellers har jo Vice dokumentarer på mye annet også.
Dope sick!! Vellaget og jævlig om kynismen som foregår der borte. Starten på oxy. Pandemien

https://www.google.com/search?q=dope...e-gws-wiz-serp
Reefer Madness.
Vellaget og jævlig om kynismen som foregår der borte. Starten på hasj pandemien
Har noen reccomendations som omhandler rusmidler, men er ikke mine go-to serievalg:

Drenger (gutter)- er fra 2022

Exit- er fra 2019, vært veldig poplær, så kan hende du har sett den

Flus- har ikke sett den selv, men har hørt mye bra om den

19- ganske spennende, både denne og "flus" kan bli sett på NRK TV

Håper du fikk lyst å se en av dem og at jeg i det hele tatt kom med forslag til noe du ikke har sett Have fun!
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kids in Crime på TV2 Play!
👁️
DrDeath's Avatar
Trådstarter
Sitat av noguhso Vis innlegg
hamilton's pharmacopeia er veldig interessant, spesielt om man kan litt kjemi og er interessert i den delen. Dokumentar på 3 sesonger der han er innom det meste https://www.vicetv.com/en_us/show/ha...s-pharmacopeia

Ellers har jo Vice dokumentarer på mye annet også.
Vis hele sitatet...
Godt forslag! Hamilton Morris har jeg bare fått mer og mer sansen for. Hører på podcast med han og Joe Rogan igjen nu
Ten dollar death trip, dokumentar om opiodkrisen i nord Amerika

Mener den lå på netflix
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Reddet fra Novemberfilm. Går på TV2 og TV2 Play.
Mr Robot gir et unikt innblikk i hvordan det er å være opioidavhengig. Jeg ble nesten abstinent av hvor de har naila akkurat det med abstinenser i den serien.
Anonym bruker
"Halvfylt Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pusher
Requiem for a dream, den så vi på u. skolen husker jeg.
Fear and loathing in las vegas er også bra, men det er mere komedie.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spun var fet, men jeg finner den ikke på noen streamingtjenester. Den handlet vel hovedsaklig om meth, men inneholdt god story med skuespillere som virkelig leverte.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Dope Sick Love på HBO er et jævlig ufiltrert syn på noen rusavhengige i New York. Den er den drøyeste jeg har sett tror jeg
Vis hele sitatet...
Jeg lasta ned den der, og fy fader for noen liv de har! Synes filmcrewet får med seg det meste sånn at man får se un-cut hvor ekstremt enkelte lever...

Jeg lastet ned fra pirat havnen, sånn at det var en feil på filen, men en runde i handbreak fikset den saken, om noen andre skulle finne på å prøve på det samme.
Human Traffic er en klassiker.
Drugs Inc.

En National Geographic serie. En stund siden jeg så på den. Var struturert slik at en sesong hadde episoder om et bestemt stoff/stoffgruppe, mens en annen tok for seg div. byer i USA, dette var jo før de fikk cannabis over disk til ikke-medisinsk bruk. Tittelen på serien refererer vel til det enorme maskineriet som er involvert i illegale substanser.

Grei nok serie.
"Life of crime" (2021) er kanskje noe av det beste jeg har sett på år.

heartslava
Take your pills: xanax (dokumentar netflix)
* serietips: Euphoria HBO

Sitat av xex Vis innlegg
Take your pills: xanax (dokumentar netflix)
* serietips: Euphoria HBO
Vis hele sitatet...
* Limitless (filmen) vil jeg også legge til
Sist endret av xex; 14. januar 2023 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.