Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1119
Hey! Dette her kommer til å bli en slags "soppblogg". Har tenkt å oppdatere denne tråden med bilder og info om to growkits jeg nettopp har startet på.
Først litt generell info:
Romtemperatur: 22 grader celsius

Nettside for kjøp av kits: http://www.magic-mushrooms-shop.com/...-grow-box.html
Type kits: Ferdigkultiverte Myceliumbokser

Strains: Golden Teacher og Amazonian PES. Begge er da Psilocybe Cubensis.

Yield: Forventet yield (utifra hva siden jeg kjøpte på sa) er 300-500 gram fersk sopp per sett. Ryktene sier at man får mer, tho.

Forventet tid: Man skal kunne se soppen etter 7 dager. Så bruker den 7-10 dager på å utvikle seg fullt. Tørking tar ca 24 timer.

Nå har jeg fuktet settene i 12 timer og plassert de i hversin pose med et luftfilter i (alt fulgte med når jeg kjøpte settet) og plassert de i en pappeske.
Om noen har tips eller konstruktiv tilbakemelding å komme med så er det bare å gi gass! Hadde vært fint om folk delte sine metoder for tørking
Stay tuned for bilder og oppdateringer!

PS: Jeg er ikke veldig higen på å ta kritikk for at det er ganske simple ferdigkultiverte Myceliumbokser. Jeg vet at dette er en enkel metode, men dette er da min første gang.
Sist endret av MrWalker; 29. mai 2012 kl. 11:35.
Gamma Goblin
TinnSoldat's Avatar
Blir nok kult å følge med her!

Men de bildene dine fungerer ikke, last dem opp på https://imma.gr/ og legg de ut her.

Edit: Du hadde fikset selv ja.
Sist endret av TinnSoldat; 29. mai 2012 kl. 11:36.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Spis all soppen og skriv en tripprapport i ettertid!
Hehe, neida, men blir spennende å følge ed på prosjektet
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Ettersom du har boksene i hus burde jeg kanskje advare andre som måtte ønske å prøve seg på det samme; disse myceliumboksene inneholder sporer som kan inneholde psilobin. Dette regnes som et narkotisk stoff, og derfor ulovlig å innføre. Bare for å ha det i tankene.
Det går for øvrig an å bestille ukultiverte sporer og alt man trenger som et sett. Krever kanskje litt ekstra arbeid å sette det hele i gang, men det ryktene sier at det gir bedre yield! Lykke til
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Blir nok å holde et øye med denne tråden framover ja, spennende prosjekt
Et par spørsmål;
Hvordan gikk det med myceliumspakkene gjennom tollen? Såvidt jeg forstår er selve myceliumet til psilocybe-sopper forbudt, men ikke sporene.
Hvis dette forsøket blir en suksess, blir du å fortsette med f.eks. å gå over til å gro fra sporer?
Og sist men ikke minst, har du noe erfaring fra psykedelika?
MrWalker's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vartec Vis innlegg
Blir nok å holde et øye med denne tråden framover ja, spennende prosjekt
Et par spørsmål;
Hvordan gikk det med myceliumspakkene gjennom tollen? Såvidt jeg forstår er selve myceliumet til psilocybe-sopper forbudt, men ikke sporene.
Hvis dette forsøket blir en suksess, blir du å fortsette med f.eks. å gå over til å gro fra sporer?
Og sist men ikke minst, har du noe erfaring fra psykedelika?
Vis hele sitatet...

Har ikke anelse på åssen det gikk igjennom tollen, men det gikk fordeom. Siden sender ikke til alle land. Det kan altså virke som om de holder seg unna landene som er strengest på dette. De pakket rimelig diskré og leverte på dør.
Tenker å fortsette en stund til med disse ferdigkultiverte settene. Det var enkelt og det går fort. Etter en stund vil jeg nok gå over til mer avanserte sett,ja.
Ja, har hatt noen sopptripper og et par på salvia. Har skrevet en tripprapport om Psilocybe Cubensis. Du kan finne den blant tråder jeg har skrevet
Tenker å prøve meg på syre til sommeren