Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 927
Hei jeg lurte på om noen kunne annbefale et par programmer som er gode for webdesign på windwos (gratis uten adds). Jeg driver med designing på mac og der har jeg Dreamweaver og iWeb og er svært fornøyd, men har ingen gode programmer for windows. Hjelp søkes snarest mulig.
Nå er ikke Dreamweaver noe særlig til designverktøy, men det finnes til Windows også...
Sist endret av Marlos; 9. oktober 2011 kl. 20:15.
Ja men det bruker jeg minst det er ikke serlig bra til å lage hjemmesider med.
Sitat av agenttrippelx Vis innlegg
Ja men det bruker jeg minst det er ikke serlig bra til å lage hjemmesider med.
Vis hele sitatet...
Jeg har så vidt vært borti dreamviewer og vil si at et er et bra verktøy til å lage hjemmesider, men det er ikke gratis.

Selv foretrekker jeg å være uavhengig av slike programmer. Jeg anbefaler deg å lære deg HTML, CSS og evt. javascript.
Microsoft Expression..

Edit: Ups gratis ja, det er det "sånn egentlig ikke"
notepad funker fjell
HTML og CSS er såpass lett å sette seg inn i at du kan gjøre det på en dag eller to. Jeg bruker Notepad++ til å lage nettsider, og det funker veldig bra. Det finnes ingen bra WYSIWIG-editorer, for selv om siden kanskje ser helt grei ut vil det garantert bli problemer i de forskjellige nettleserene, og når koden ser ut som et sirkus blir det vanskelig å rette opp de feilene som garantert oppstår.

Hvis du uansett skal ha det:
Ikke gratis: http://webdesign.about.com/od/window...yg-editors.htm (det er vel et par som er gratis på denne listen også)
Gratis: http://webdesign.about.com/od/window...ws-editors.htm
Sist endret av drittunge; 9. oktober 2011 kl. 22:03.
Jeg bruker dreamweaver til html, css og php. Og scripter selv.
Dreamweaver kan og sette opp en localhost om du f.eks skal lage dynamiske nettsider, bare last ned wamp først...
Vel jeg kan en del html (mest til programmerings koding), ikke så mye CSS men jeg foretrekker designing framfor koding. Trenger bare et program som jeg kan designe på så koder jeg siden på et annet program, så jeg vil bare ha en designer for godt utseende. Kodingen på programmet kan være elendig for meg. Spiller ingen rolle.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av agenttrippelx Vis innlegg
... Trenger bare et program som jeg kan designe på så koder jeg siden på et annet program...
Vis hele sitatet...
Høres ut som om det du egentlig trenger er et rent grafisk program, photoshop eller indesign. Gratis alternativer er gimp eller inkscape.
Ja, har lett litt og skal kanskje bruke adobe flash programmer.
Har ikkje jobbet så mye i flash, men mine erfaringer er at flash er noe du bruker kun der det er høyst nødvendig (og i disse dager er det hovedsaklig til komplekse animasjoner, eller til bakoverkompatibilitet til <= IE8). Kan ikke se noen måte der flash vil være praktisk til å tegne et layout. Det er upraktisk nokk til å lage animasjoner et. i. Det du egentlig vil er å ha eg program der du kan en fornuftig kontroll over de ulige elementene i layoutet, slik at du kan tegne det "pixel-perfect" Selv tegner jeg gjerne i photoshop, for så å skrive layoutet i html/css etterpå og der det er nødvendig eksportere ulike deler fra det tegnede layoutet (logoer, avrunnede hjørner et.) Mulig det finnes mer fornuftige måter å jobbe på, men tror ikke du finner dem i flash, men det er mulig jeg ikke helt henger med i hva du ønsker å få til.