Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1963
Hei folkens,

Har nå etter massiv google-søking ikke funnet hva jeg leter etter. Jeg er nesten helt sikker på at årets Eurovision-vinner Azerbaijan har plagiert refrenget sitt fra en annen artist. (Hør sangen her: http://www.youtube.com/watch?v=LPpN9PQX2-I) Men problemet er bare at jeg ikke kommer på hvor jeg har hørt orginalen.

Det er altså melodien på refrenget jeg er sikker på at er kopiert, hovedsaklig de første to/tre linjene. Har dere peiling folkens?
Vi har ikke mer enn tolv halvtoner her i verden, er ganske begrenset hvor mange mulige melodier vi har så det er klart mange vil ligne/være like.
Space Cowboy
FrittTheBandit's Avatar
Trådstarter
Jaja, men dette er ikke i nærheten av en tilfeldighet en gang.

Refrenget er nesten identisk med den sangen jeg husker. Bare teksten er annerledes, tror det var noe med "Get your money..." istedet for "And im running scared..", mannlig vokalist så vidt jeg husker.
Jeg er så enig med deg! Irriterer meg at jeg ikke finner ut av hvilken sang det er.
Når de synger ''Come to me, come to me tonight'' føler jeg også har hørt før.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Space Cowboy
FrittTheBandit's Avatar
Trådstarter
Sitat av snowdog Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den starten der likner, men det er ikke sangen jeg er ute etter. Sangen som jeg kan huske hadde så godt som identisk refreng som grad prix-låta, og var gjerne akustisk. Typisk P3-låt.
Jeg skjønner akkurat hva du mener!! Jeg har hørt det refrenget før, men hva sangen heter? Nei, det sliter jeg med :/
første sangen som comes to mind: usher-in this club
Space Cowboy
FrittTheBandit's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Vis hele sitatet...
At flere sanger går i samme akkordrekke, betyr ikke at melodien er den samme.

Men jeg skal si ifra når jeg kommer på hvilken sang det er!
Er det ikke en a-ha sang som har et liknende refreng?
første jeg tenkte var Bjørn Johan Muri - Yes Man: http://www.youtube.com/watch?v=jWwB3i2fiqc :P