Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 8341
Noen som kan fortell litt om virkningen Alkohol har på folk med Psykose/Schizofreni.

Jeg anbefaler ingen med Psykisk lidelse og medisinere med alkohol, jeg tror jeg er et unikt tilfelle.

Grunnen til at jeg spør er at for meg som er diagnosert med schizofreni av den paranoide typen, Alkohol er som et vidundermiddel mot både merkelig tankemønstre og angst, jeg blir helt normal. Har også byttet ut Seroquelen og alle de møkkamedikamentene med alkohol. Alkohol har faktisk mye mindre bivirkninger.

Selv dagen derpå er sympomenen nærmest borte selv om jeg blåser 0 på promille testern.

Har prøvd og søke rundt på nettet men finner ingen påstander om at alkohol er et slags antipsykotika, jeg vet det er et anxiolytic, men det fjerner også diverse andre plager som kommer av schizofreni for meg.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Tror nok du risikerer at det blir værre i lengden. Alkohol er ikke noe som bør nytes for ofte.
Trådstarter
28 8
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tror nok du risikerer at det blir værre i lengden. Alkohol er ikke noe som bør nytes for ofte.
Vis hele sitatet...
Vel det hadde ikke du sagt vis du var i mine sko.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis du er et unikt tilfelle, og ikke vil ha svar folk ikke ville ha kommet med om de var i dine sko... hvorfor spør du i det hele tatt?
Trådstarter
28 8
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis du er et unikt tilfelle, og ikke vil ha svar folk ikke ville ha kommet med om de var i dine sko... hvorfor spør du i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg vet jo ikke men jeg tror jeg er et unikt tilfelle. Jeg spør om noen som vet nøyaktig hva som skjer med hjernen når man drikker alkohol. om det egentlig fungerer generelt mot schizofreni eller om jeg er et unikt tilfelle.

jeg stoler heller ikke på leger på sykehuset så jeg har nå "stukket av" så jeg bruker mine egene meds.
Sist endret av Sucide420; 13. april 2011 kl. 09:53.
Det er jo heller motsatt med alkohol. Det er et mildt psykoaktivt rusmiddel, og langtids bruk kan føre til delirium tremens.
Jeg tror ikke det er sunt i lengden å selvmedisinere med alkohol. Spesielt ikke med en såpass alvorlig diagnose som du har. Beklager å måtte si det, men å bytte ut medisinene dine med alkohol er ikke lurt. Det blir verre i lengden. Om det hjelper nå er det ingen garanti for at det kommer til å fortsette å hjelpe.

Og jeg vet hva jeg snakker om - jeg har brukt alkohol for å hjelpe meg med angst tidligere. Det førte til en ond sirkel, hvor jeg våknet opp dagen derpå med kraftig angst pga bakrus (Fordømte fyllenerver!), som jeg måtte reparere med mer alkohol.

Nei du, begynn på medisinene dine igjen.
Trådstarter
28 8
psykoaktivt har ingen verdens ting med psykose og gjøre, jaja delerium er noe annet det er jo en form med abstinens.

Er Afsar på forumet i dag?
Sitat av Sucide420 Vis innlegg
Alkohol har faktisk mye mindre bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Kan ikke mye om de medikamentene du nevner, men tviler sterkt på at alkohol har mindre bivirkninger. Et høyt alkoholinntak over en lengre periode er svært helseskadelig.
Trådstarter
28 8
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Kan ikke mye om de medikamentene du nevner, men tviler sterkt på at alkohol har mindre bivirkninger. Et høyt alkoholinntak over en lengre periode er svært helseskadelig.
Vis hele sitatet...
ja kanskje for leveren men eller har det faktisk det

Blir ikke fyllesjuk det er det beste
de møkka bivirkningene man får av cprepp er helt jævlig sammenlignet med alkohol.
Sist endret av Sucide420; 13. april 2011 kl. 10:27.
Var det ikke du som skrev for et par dager siden at du hadde blitt innlagt pga psykose? er du ute igjen allerede? Uansett: Alkohol har jeg gjennom mine erfaringer med psykiatri bare sett dårlige resultater av. Folk blir rett og slett sykere i lengden. Ikke for å være moraliserende, men om det har seg slik at du er innlagt/nettopp kommet ut pga psykose så er du heller ikke rette plassen for å evaluere din egen psykiske tilstand objektivt. Hadde du vært det så tror jeg du også hadde sett at dette ser ut som en oppskrift som skaper flere problemer enn den løser.

Alkohol har heller ikke noen antipsykotisk virkning så vidt jeg vet og er heller kjent for å utløse de enn å kurere psykosene. I beste tilfelle er det symptombehandling og for en som har det jævlig nok vil dette grunn nok til å fortsette, men det vil slå tilbake på deg.

Schizofreni av den paranoide typen får også folk til å klekke ut de villeste ideene om hva som er rett, galt, bra og dårlig. Alt jeg kan si er at en "frisk" person og en med psykose og Schizofreni vil sjeldent bli enig om om hva som er hva her. Men om det har seg slik at du befinner deg der nå så vil jo vi da være uenig og alt jeg skriver vil være poengløst...
Trådstarter
28 8
Vel de fikk jo ikke gitt meg noe ordentlig diagnose jeg var jo på amfetamin når de tok testene ogsånn haha. skjender nå at jeg at amfen ikke er helt bra på meg, tok akkurat en litta sprøyte og er sykt paranoid. bør nok begynne å drikke snart hehe. skål skål kripos ikke logg meg hade.
Hvor mye alkohol må du innta for at du får denne antipsykotiske effekten du snakker om?
Trådstarter
28 8
Sitat av erythrocyte Vis innlegg
Hvor mye alkohol må du innta for at du får denne antipsykotiske effekten du snakker om?
Vis hele sitatet...
rundt en halv flaske sprit eller to six pack med 0.5, det begynner å komme seg nå deilig. er ganske overvektig da så tåler en del, er 176 og 163.5 kg.
Skaff deg hjelp snarest kompis. Og drikk heller en kasse øl enn å skyt makka i årene! Der har du ekspresstoget tilbake til lukket avdeling når du har de problemene du har.
Trådstarter
28 8
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Skaff deg hjelp snarest kompis. Og drikk heller en kasse øl enn å skyt makka i årene! Der har du ekspresstoget tilbake til lukket avdeling når du har de problemene du har.
Vis hele sitatet...
slutt å vær så frekk.
Det var overhode ikke meningen å være frekk om du tolket det slik. Jeg ytrer min mening og jeg tror (håper) du skal lete lenge lenge her inne for å finne noen som støtter måten du nå håndterer dette. Med dette melder jeg meg ut av denne debatten.
Ja, alkohol tar vekk de fleste tanker og følelser, ergo du mister "stemmene" eller whatever som gjør deg psykotisk.

En god medisin? Neppe. Ville holdt meg til seroquel jeg. Sikkert ikke like "gøy" som å være full, men er da mye sunnere. Seroquel er ikke en dritt shit medisin btw. ganske ny og mye mindre farlig enn andre antipsykotika. du må ta opp til 17 gr før det er dødelig. Ingen rapportert død av dette, alkohol derimot....
Sist endret av Cherie; 13. april 2011 kl. 15:13.
alkohol kan fungere som stabiliserene for mennesker med panikkangst, men over lengre tid er dette mer til skade enn nytte!
På kort sikt har alkohol gjerne en euforisk eller beroligende virkning. Vanlige forestillinger og hemninger bygges ned (alle som har drukket har nok opplevd dette). At det i første omgang virker positivt tviler jeg ikke på, men å selvmedisinere med alkohol over lengre tid, er som mange andre har påpekt, veldig skadelig. Dersom du utvikler avhengighet til stoffet, som er sannsynlig dersom du selvmedisinerer daglig over tid, vil du få et behov for å ha promille konstant. Dette er problematisk fordi det er veldig fysisk (skader indre organer) og psykisk (dreper hjerneceller) skadelig.
Jeg har selv aldri følt at mine tvangstanker døyves ned av alkohol dersom jeg ikke er "drita" full.. Hvor besruset vil du si at du blir sucide420? Med tanke på min toleranse hadde jeg lugget under bordet på den mengden du beskriver.

Og en ting du må forstå ved seroquel er at det tar tid før andelen av virkestoffet quetiapin bygger seg opp i systemet ditt og får utrettet en skikkelig antipsykotisk virkning.. Det er ingen kjapp vidundermedisin som fjerner dine psykotiske symptomer på kvelden slik som du tydeligvis er på søken etter.
Og uansett finnes det mengder av ulike typer antipsykotikaer på markedet som kan passe bedre for deg.

Et tips er at du ikke bare må prøve å døyve symptomene dine best mulig. Du bør heller finne deg en skikkelig medisin som "takes the edge off" eller døyver symptomene til et tålelig nivå slik at du lettere kan reflektere om symptomene dine på et rasjonellt plan. I det lange løp vil du ikke vinne på å bare midlertidig tømme nedpå med alkohol for å skjule symtpomene dine.
En halvflakse sprit = 350cl * 40 % = 140cl ren alkohol
12 halvlitere = 6000cl * 4,6 5 = 276cl ren alkohol

Det er nesten 100 prosent forskjell mellom de to.

Jeg skal derimot gi deg delvis støtte i tesen din om alkohol som antipsykotika. Når jeg har lengre perioder uten alkohol, så får jeg sanger på hjernen med en intensitet og tilstedeværelse som er helt distinkt fra hvordan fenomenet er når jeg drikker alkohol en dag i uken. Jeg aner ikke hvorfor, men det er ingen annen forklaring enn at det er noe i det.
Jeg blir psykotisk av for mye alko men da må det mengder til,er familiert selv om ingen har hatt psykoser som ikke var rusrealerte men ting virker forskjellig på folk.Hasj gjør meg frisk i vekkesvis og det er også familiert fra angst ol men liker ikke rusen...:P
Mwen vet det er mange som blir syke av hasj psykisk og seff fysisk om de røker det
Kan jo bare som et lite apropos nevne at dersom du inntar de mengdene der med alkohol over lengre tid er det svært sannsynlig at du vil pådra deg en leversvikt dersom du ikke tar en del forholdsregler. Leversvikt er ikke noe moro, har møtt en del mennesker med det, og kan love deg at det ikke er noe du ønsker å få.
Jeg skal prøve å trå forsiktig her, men er du sikker på at alkoholen virker som den skal. Du skriver at du droppet unna behandling, begynte å selvmedisinere deg og ikke stoler på legene.

Unnskyld, men for meg virker det som alkoholen ikke virken men at du innbiller deg at den gjør det, og nå søker bekreftelse fra oss for å styrke verdensbildet ditt.

Skal ikke si noe for sikkert, ettersom det finnes utallige varianter og alvorlighetsgrader av schizofreni. Dette er bare mine tanker om det du har fremlagt her.
Alkohol virker der og da, men da må du jo være beruset konstant for å ikke høre/se ting? Hvordan fungerer hverdagen på alkohol konstant? Blir du ikke dårlig etter hvert?

Om du skulle brukt et slikt kortidsvirkende stoff ville jeg heller brukt noe som xanor eller valium, vil sannsynelig gi deg ganske lik effekt som alkohol, bare mindre skadelig og billigere. Men anbefaler det ikke. Antipsykotika er nok det beste. De kan gi fæle bivirkninger den første uken, men det går over.
Sucide420 er utestengt fra forumet, noe jeg syns er litt hensynsløst siden han virket veldig ute å kjøre og kunne trengt vår hjelp.
Syns mange av moderatorene er rimelig kjip fortia. Jeg har opprettet tråder som helt klart har et potensiale, for så å se at de er slettet. Tråder om tobakk, vannpipe, snus og sigarer derimot, som ikke har noe på dette forumet å gjør etter min mening, de får stå.
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Syns mange av moderatorene er rimelig kjip fortia. Jeg har opprettet tråder som helt klart har et potensiale, for så å se at de er slettet. Tråder om tobakk, vannpipe, snus og sigarer derimot, som ikke har noe på dette forumet å gjør etter min mening, de får stå.
Vis hele sitatet...
Det kan være frustrerende ja når man har brukt tid på å skrive et innlegg eller en tråd, og kanskje også brukt tid på research, bare for å få det sletta.
Du sier du er overvektig. Noe av alkoholens effekter er at den blant annet slår av det anti-diuretiske hormonet som slippes fra hypofysen din. Dette hormonet er med på å redusere dine dass besøk av det flytende slaget, sagt lettere, urinere, pisse. Og siden du dermed har en hel del fett som du drar med deg fra før av så blir ikke vanntapet så drastisk som hos en vanlig person, ergo mindre fyllesyk dagen derpå. Da vann er viktig for kroppen din, noe leger og legfolk har finnet ut av.

http://no.wikipedia.org/wiki/Antidiuretisk_hormon

Medfører og forsinkete reflekser, dårligere korttid, og langtids minne.
Og om det er slik at schizofreni medfører en betydligere lavere hemmning enn det normale mennesker har, muligens alkoholen er med på å øke hemmningen?
Nå er dette synsing fra min side. Kom deg til legen og be om en prøve av natriumverdiene dine, er vist vanlige blant schizofrene pasienter. Uvisst om det er på grun av bivirkninger eller en del av sykdoms bilde. Nyrefunksjonen din vil du beholde så lenge du kan, tro meg..

Du stoler ikke på legene dine? Få med deg noen du stoler på til legene, de er der for å hjelpe deg faktisk. Tro ikke alle fornemmelser/stemmer som forteller deg ting...

Og en ting til, google is your friend too
Sist endret av RESpekt; 14. april 2011 kl. 22:51. Grunn: si det..
Det føles kanskje bra nå, men gi det litt tid så skal det nok vise seg å være en svært dårlig medisin. Den ødelegger jo stort sett alt av indre organer, psykisk helse, nattesøvn, osv, osv. I tillegg så har alkohol et særdeles vanedannende og avhengihetsskapende.

Det du opplever under RUSEN, selvmedisinering som du kaller det, er nok stort sett det de fleste RUSMIDLER kan bidra med: Litt eufori og et litt rart og nytt tankemønster. Det du driver med her, det er nok bare en virklighetsflukt. En flukt vekk fra problemene dine. Det ender med at du treffer veggen og alle de undertrykte problemene dine vil regne over deg. Ta heller tak i problemene. Om dette innebærer noen c-preparater så er vel det en god deal?
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Sucide420 er utestengt fra forumet, noe jeg syns er litt hensynsløst siden han virket veldig ute å kjøre og kunne trengt vår hjelp.
Vis hele sitatet...
Synes nå at han heller kunne trengt hjelp av en kyndig psykiater/lege som han får en god kjemi med, men med paranoid schizofreni er det nok en hel del som må klaffe for han.

Vi er jo tross alt ikke helsepersonell som kan yte helsehjelp, lik den han hadde trengt/trenger?'

namaste=)
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Synes nå at han heller kunne trengt hjelp av en kyndig psykiater/lege som han får en god kjemi med, men med paranoid schizofreni er det nok en hel del som må klaffe for han.

Vi er jo tross alt ikke helsepersonell som kan yte helsehjelp, lik den han hadde trengt/trenger?'

namaste=)
Vis hele sitatet...
Vi kunne kanskje forhindret han i å gjøre noe dumt, eller overtalt han til å ta kontakt med psykiatrisk hjelp igjen. I denne tråden sa han at han hadde stukket av fra det stedet han ble behandlet. Hva han gjorde for å fortjene å bli utestengt vet jeg ikke, men han oppsøkte tross alt dette forumet for å få hjelp.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Han er utestengt av helt andre grunner, så den diskusjonen kan dere la ligge.
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Sucide420 er utestengt fra forumet, noe jeg syns er litt hensynsløst siden han virket veldig ute å kjøre og kunne trengt vår hjelp.
Vis hele sitatet...
JA, de fleste er kjipe (sorry) men mange blir unødvendig dratt vekk herifra pga. dette. Og tør ikke komme tilbake når de kan. mange seriøse innlegg blir slettet som ikke bryter noen lover osv.

Fordi lignende tråder finnes fra 2005*
▼ ... over et år senere ... ▼
Fant denne tråden nå. Og ser at den er gammel. Men hvis noen er i det miste tvil om at alkohol kan være skadelig for psyken din, så kan jeg bekrefte at det er det. Jeg har har vel for tredje gang på et år klart å oppnå de fleste symptomer på delerium tremens(DT). Dette er en ekstremt kjip hangover som for meg har vart i ca 3 dager hver gang. Det tar som regel to dager før jeg kommer meg ut av senga.

Dette er ikke pga. fysiske plager. Jeg spyr ikke, og har ikke vondt i hodet. Bare litt slapp som kan forventes etter en uke på fylla.

Men å sitte på gråten mens man ser på supernatural er for å si det pent ikke et godt tegn. Jeg tør ikke gå ut i stua å hente vann fordi jeg ikke vil møte de andre i kollektivet. Er stort sett melankolisk hele tiden. Nå går det bra, å jeg gleder meg som fy til å være 100% imorgen!

Nå var ikke dette ment for å klage eller for å få sympati. For å sitte med DT er vel så selvforskylt som det kan bli i mine tilfeller. Men grøss å gru, jeg vil helst ikke tenke på hvordan en person som allerede har psykiske plager ville opplevd dette.

Så oppsummert: Har du psykiske plager - IKKE drikk i mange dager i strekk.

Edit: Jeg har aldri merket noen langsiktige plager selv om de sikkert samler seg pent opp de også.
Sist endret av murloc; 22. mai 2012 kl. 03:04.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Fant denne tråden nå. Og ser at den er gammel. Men hvis noen er i det miste tvil om at alkohol kan være skadelig for psyken din, så kan jeg bekrefte at det er det. Jeg har har vel for tredje gang på et år klart å oppnå de fleste symptomer på delerium tremens(DT). Dette er en ekstremt kjip hangover som for meg har vart i ca 3 dager hver gang. Det tar som regel to dager før jeg kommer meg ut av senga.

Dette er ikke pga. fysiske plager. Jeg spyr ikke, og har ikke vondt i hodet. Bare litt slapp som kan forventes etter en uke på fylla.

Men å sitte på gråten mens man ser på supernatural er for å si det pent ikke et godt tegn. Jeg tør ikke gå ut i stua å hente vann fordi jeg ikke vil møte de andre i kollektivet. Er stort sett melankolisk hele tiden. Nå går det bra, å jeg gleder meg som fy til å være 100% imorgen!

Nå var ikke dette ment for å klage eller for å få sympati. For å sitte med DT er vel så selvforskylt som det kan bli i mine tilfeller. Men grøss å gru, jeg vil helst ikke tenke på hvordan en person som allerede har psykiske plager ville opplevd dette.

Så oppsummert: Har du psykiske plager - IKKE drikk i mange dager i strekk.

Edit: Jeg har aldri merket noen langsiktige plager selv om de sikkert samler seg pent opp de også.
Vis hele sitatet...

Høres ut som du har stilt det int i stand for deg selv. På tide med en mer edruelig hverdag? Ikke demoraliserende dette, er ment tvert imot.
Har også Shizofreni tror jeg er nesten frisk nå men vet hva du mener. Mange forfattere og kunstnere som har stemmer i hode som bruker alkohol som medesin. Forskning viser faktisk at vi er mye mer normale mennesker når vi har drukket to glass vin... Gjør som du vill, ikke hør på alle moralprekene.... Mange som selvmedisinerer seg med alkohol. Uten og være alkoholikere og...
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Høres ut som du har stilt det int i stand for deg selv. På tide med en mer edruelig hverdag? Ikke demoraliserende dette, er ment tvert imot.
Vis hele sitatet...
Ser at innlegget mitt kansje fikk det til å høres ut som om jeg er full hele tiden, det er jeg ikke. Dette har skjedd kun ved "spessielle" anledninger. Først var det guttetur til sverige i fjor sommer, så fadderuka på universitetet og sist nå i forbindelse med maifeiring.

Jeg skjønner jo også utmerket godt at dette ikke er en bra ting, men desverre så kan de skje. En positiv ting er jo faktisk at det går en god stund til jeg gidder drikke igjen.
Sitat av murloc Vis innlegg
Ser at innlegget mitt kansje fikk det til å høres ut som om jeg er full hele tiden, det er jeg ikke. Dette har skjedd kun ved "spessielle" anledninger. Først var det guttetur til sverige i fjor sommer, så fadderuka på universitetet og sist nå i forbindelse med maifeiring.

Jeg skjønner jo også utmerket godt at dette ikke er en bra ting, men desverre så kan de skje. En positiv ting er jo faktisk at det går en god stund til jeg gidder drikke igjen.
Vis hele sitatet...
denia, denia, pants on fiah
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Dette er ikke pga. fysiske plager. Jeg spyr ikke, og har ikke vondt i hodet. Bare litt slapp som kan forventes etter en uke på fylla.

Men å sitte på gråten mens man ser på supernatural er for å si det pent ikke et godt tegn. Jeg tør ikke gå ut i stua å hente vann fordi jeg ikke vil møte de andre i kollektivet. Er stort sett melankolisk hele tiden. Nå går det bra, å jeg gleder meg som fy til å være 100% imorgen!
Vis hele sitatet...
Wat, er DET delerium? Har opplevd å ha lugget på gulvet fordi det var den eneste "trygge" plassen i rommet, med pulsen i hundre mens alt snurret rundt og taket sklei lengre og lengre bort fra meg, det har vanligvis vært den første dagen så har det blitt mildere og mildere i 2-3 dager før det går bort.

Dette har vanligvis skjedd når jeg har vært på fylla i i 3+ dager, skjer aldri hvis jeg bare har drukket 1-2 dager.

Trodde alltid at DT var at man kom i en helt annen verden og ble veldig katatonisk, ikke legger merke til at andre mennesker er tilstede og sånt. Du tror ikke det er DT jeg har hatt?

EDIT: Og som deg, kun ved spesielle anledninger. Festivaler, ferie, russetid ol.
Sist endret av Dongerino; 22. mai 2012 kl. 20:42.
Og her tror vi, vi vet noe om hverandre etter noen ord på cyberspace....
på heltid
iSkurk's Avatar
Ta en fjone eller to isteden for alkohol vær dag.
Sitat av murloc Vis innlegg
Fant denne tråden nå. Og ser at den er gammel. Men hvis noen er i det miste tvil om at alkohol kan være skadelig for psyken din, så kan jeg bekrefte at det er det. Jeg har har vel for tredje gang på et år klart å oppnå de fleste symptomer på delerium tremens(DT). Dette er en ekstremt kjip hangover som for meg har vart i ca 3 dager hver gang. Det tar som regel to dager før jeg kommer meg ut av senga.

Dette er ikke pga. fysiske plager. Jeg spyr ikke, og har ikke vondt i hodet. Bare litt slapp som kan forventes etter en uke på fylla.

Men å sitte på gråten mens man ser på supernatural er for å si det pent ikke et godt tegn. Jeg tør ikke gå ut i stua å hente vann fordi jeg ikke vil møte de andre i kollektivet. Er stort sett melankolisk hele tiden. Nå går det bra, å jeg gleder meg som fy til å være 100% imorgen!

Nå var ikke dette ment for å klage eller for å få sympati. For å sitte med DT er vel så selvforskylt som det kan bli i mine tilfeller. Men grøss å gru, jeg vil helst ikke tenke på hvordan en person som allerede har psykiske plager ville opplevd dette.

Så oppsummert: Har du psykiske plager - IKKE drikk i mange dager i strekk.

Edit: Jeg har aldri merket noen langsiktige plager selv om de sikkert samler seg pent opp de også.
Vis hele sitatet...
Hvor mange dager er det snakk om? Jeg trodde DT var noe man kunne få etter 5 år+ med daglig missbruk.. Jeg har vært på fylla 4-5 dager lett, aldri vært så fyllesjuk dog...

Jeg kom meg ikke ut av senga, og jeg fikk rykninger noen ganger og svetta randt fra panna. Når jeg lukkrt øynene så jeg mange personer hele tia, skremmede.

Hadde jeg delerium?
Sitat av Sucide420 Vis innlegg
Jeg vet jo ikke men jeg tror jeg er et unikt tilfelle. Jeg spør om noen som vet nøyaktig hva som skjer med hjernen når man drikker alkohol. om det egentlig fungerer generelt mot schizofreni eller om jeg er et unikt tilfelle.

jeg stoler heller ikke på leger på sykehuset så jeg har nå "stukket av" så jeg bruker mine egene meds.
Vis hele sitatet...
Uansett hvor mye alkohol du drikker, virker det som det har gitt en veldig positiv effekt for dannelse av psykose i ditt tilfelle.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Hvor mange dager er det snakk om? Jeg trodde DT var noe man kunne få etter 5 år+ med daglig missbruk.. Jeg har vært på fylla 4-5 dager lett, aldri vært så fyllesjuk dog...

Jeg kom meg ikke ut av senga, og jeg fikk rykninger noen ganger og svetta randt fra panna. Når jeg lukkrt øynene så jeg mange personer hele tia, skremmede.

Hadde jeg delerium?
Vis hele sitatet...
Det typiske er akutte sinnsforstyrrelser, angst og skjelvinger. Sier samme side som nevner dette med at delir er noe du kan få etter 5år med misbruk. Ser du kanskje noen sammenhenger? Altså: http://nhi.no/livsstil/livsstil/alko...mens-2423.html Jeg fikk noe a la delir/alkoholabstinenser etter 1o dager på fylla. Sterk angst, hoppende hjerte, hetetokter, konstant mareritt hvis jeg bare så vidt lukket øynene, grein meg gjennom avisene, synsforstyrrelser og annet tull. Livredd for å sove alene og være naken(haha..). Tror konklusjonen blir at det finnes flere forskjellige grader av delirium, som nevnt i tidligere poster her. Dette står på wiki: Delirium tremens (latin, som kan oversettes med skjelve-galskap/vanvidd) er en type psykose, der symptomene er kroppslige skjelvinger og kramper, samt forstyrrelser av virkelighetsoppfatningen. Tilstanden er egentlig abstinenssymptomer ved bråstopp i et ellers jevnt, langvarig og forhøyet alkoholinntak.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Wat, er DET delerium? Har opplevd å ha lugget på gulvet fordi det var den eneste "trygge" plassen i rommet, med pulsen i hundre mens alt snurret rundt og taket sklei lengre og lengre bort fra meg, det har vanligvis vært den første dagen så har det blitt mildere og mildere i 2-3 dager før det går bort.

Dette har vanligvis skjedd når jeg har vært på fylla i i 3+ dager, skjer aldri hvis jeg bare har drukket 1-2 dager.

Trodde alltid at DT var at man kom i en helt annen verden og ble veldig katatonisk, ikke legger merke til at andre mennesker er tilstede og sånt. Du tror ikke det er DT jeg har hatt?

EDIT: Og som deg, kun ved spesielle anledninger. Festivaler, ferie, russetid ol.
Vis hele sitatet...
Som du sikkert vet så er jeg ingen lege. Jeg skal ikke påberope meg at dette helt garantert er DT. Men svært mange symptomer stemmer veldig godt. Det er sikkert mulig å ha det svært mye verre. Jeg vet at i alvorlige tilfeller kan man bli innlagt.

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Hvor mange dager er det snakk om? Jeg trodde DT var noe man kunne få etter 5 år+ med daglig missbruk.. Jeg har vært på fylla 4-5 dager lett, aldri vært så fyllesjuk dog...

Jeg kom meg ikke ut av senga, og jeg fikk rykninger noen ganger og svetta randt fra panna. Når jeg lukkrt øynene så jeg mange personer hele tia, skremmede.

Hadde jeg delerium?
Vis hele sitatet...
Det du beskriver kan være et mildt tilfelle. Men som nevnt over så blir dette veldig mye synsing da jeg har null medisinsk trening. Jeg har igrunn bare sjekket symptomene opp mot hva som står på nettet. Det er nok også svært individuelt hvordan dette oppleves for alle.

Jeg vil tro etter 5+ år så er det nok virkelig DT man snakker om ja. Men om det er et krav for diagnosen kan jeg ikke svare på.

Innlegget mitt var uansett bare ment som anektdotisk bevis på at man også kan skade psyken sin ved bruk av alkohol.
Dessuten blir man kald, narsissistisk, ufølsom og apatisk som følge av alkoholmissbruk.

Etter den 4-5 dagers fyllekula skal jeg aldri røre alkohol mer enn 1 dag på rad. Var virkelig skremmende.
Vil tro alkoholen har en viss funksjon der og da, men at det i lengden gjør mer skade enn nytte.
Har veldig lyst til å si at du bør holde deg til det du får skrevet ut av en psykiater, men jeg vet ikke hvordan du reagerer på det. Selv har jeg gått på SSRIer (fluoxetine), men jeg sluttet fordi det virket...kastrerende? Prøver så klart ikke å sammenligne de to, ettersom jeg ikke har noen erfaring med antipsykotika. Har bare hørt om folk med generelle psykoser som ikke går på antipsykotika fordi det gjør at de ikke er i stand til å tenke klart, etc.

Either way, om alkoholen funker for deg, og holder deg stabil, så...ha det moro.
Altså, hallusinasjoner forekommer også ved forandringer i hjernen som ved senil demens, alkoholisk delir, abstinensdelir og ved misbruk av alkohol og narkotiske stoffer. Alt som kan påvirke hjernefunksjonen alvorlig, vil kunne gi hallusinasjoner, med andre ord. Du skal være svært forsiktig ved bruk av alkohol/og/eller narkotiske stoffer for å unngå å fremskynde/trigge et psykotisk tilbakefall.