Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 420
Hei freaks!

Jeg har to barn - som jeg vil gjerne lære å spare penger. Per idag er det ikke så veldig aktuelt med gode gamle sparegris fordi alt er digitalt. Nettbank, vipps, osv…

Jeg har hatt Nøffe sparegris til barna, men de gikk dessverre i konkurs og sparegrisene virker ikke mer. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre med disse per idag.

Uansett, per dato, så lurer jeg om det finnes en enkel måte å koble en LED-skjerm (med f.eks. Raspberry Pi?) - som viser beløpet på bankkontoen. Frykter at man må bruke BankID eller noe avansert for å se noe enkelt som beløpet.

Alternativ, jeg styrer hva displayet (skjermen) viser via min telefon (eller datamaskin). Finnes det noe enkelt som jeg kan bruke? Kanskje en av greiene som kan sende pixel-beskjed?

Åpen for forslag - så lenge jeg kan vise tall på en liten skjerm. Som forhåpentligvis ikke sluker altfor mye strøm
Ikke noe problem å bruke gammeldags sparegris. Datteren min har det og får ofte litt sedler og mynt når familie er innom. Hun liker mynter best. Tror det er litt enklere for henne å forholde seg til. Tall på en skjerm ville nok ikke gitt samme gleden.