Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1276
Hei er 22år og går nå fast på sobril, begynt og trappe ned for 2 uker siden da gikk jeg på valium. Vil ut imorgen lurer derfor på om det går Ann og ikke ta medisin imorgen og drikke alkohol på kvelden. Takk for svar
Ja det går helt fint, men du kan gjerne drikke litt mindre enn hva du vanligvis ville gjort.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja det går helt fint, men du kan gjerne drikke litt mindre enn hva du vanligvis ville gjort.
Vis hele sitatet...
Regner med at anbefalingen om å drikke litt mindre enn vanlig innebærer at hen tar medisinen som normalt. ?
Medisinen kan vell muligens henge igjen litt som gjør at man burde ta det litt roligere med inntaket selv om man ikke tar medisin den dagen. Det er iallfall min erfaring Vet ikke hvor mye sobril TS bruker daglig, det kan gå å blande også men det er så jævlig fort gjort at det bekker over selv om man holder seg til dosen sin. Og så er det en dum grense å pushe om man ikke har drevet å blandet medisin og alkohol før av den typen synes jeg.
Sist endret av NokErNok; 25. desember 2022 kl. 23:44.
I min erfaring er Sobril et av de svakeste og tryggeste benzoene å blande med alkohol.

Lave doser Valium (5-10mg) er også relativt risikofritt å blande med alkohol dersom du modererer drikkingen.

Med andre ord vil jeg si at du kan ta medisinen din og i tillegg drikke alkohol så lenge du drikker langaomt, forholdsvis lite og ikke drar på med brennevin og shots.
Min erfaring er at det går helt fint å drikke dagen etter sobril. Hvis du drikker samme dag du tar sobril blir du fortere full og litt surrete, kan glemme litt men ikke på langt nær bli helt mongo som på sterkere benzo blanda med alkohol.
Det spørs vel hvor mye du har tenkt å drikke og hvor vant du er. Er jo en fare for blackout om du drikker mye. Jeg bruker diazepam fast i perioder, kan ikke si jeg merker noe forskjell på når jeg tar 10mg med alkohol enn uten. Drikker kun øl/cider, skal ikke uttale meg om åssen man blir om man drikker brennvin ��