Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2561
Jeg har satt opp et nyhetsbrev som jeg skal sende ut på mail. Hvordan jeg setter dette opp i html er greit, kan den biten. Men hvordan får jeg fysisk sendt nyhetsbrevet på mail? Må jeg bruke et eget spesielt program, eller er det innstillinger i mailen min jeg evnt. må gjøre noe med?

Hvis det er et eget program jeg må laste ned/logge inn på for å få dette til – hvilket program vil dere da anbefale?
Og om det er innstillinger i mail-programmet mitt som må endres, hva gjør jeg for å få dette til?
Bruk PHP sin mail ( ) funksjon.

Kode

bool mail ( string $to , string $subject , string $message [, string $additional_headers [, string $additional_parameters ]] )
https://php.net/manual/en/function.mail.php
Sist endret av Jonta; 4. juni 2015 kl. 23:46. Grunn: Sitat -> Lenke
Overskuddsmateriell
Før du starter å sende ut mailer bør du sjekke at serveren er riktig oppsatt mtp mail.

spf osv er satt opp for domenet på mailen. Hvis ikke er det fort at den kommer i spam boksen.
Gmail er rimelig kjapp på å blokke avsendere som sender endel mailer uten at alt er på stell.