Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 724
Hei.

Jeg har en laptop med en HDD, den var patisjonert opp i 4 deler. 2 av disse med Linux, og en med win7.

Jeg har nå formatert disken og lagt alt til en partisjon. Når jeg prøver å installere w7 fra USB-pinne får jeg nå feilmeldingen "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition".

Har prøvd

select disk=0. Disk 0 is your destination drive, so be careful, all information on this drive will be removed.
create partition primary size=xxx, where xxx – is the size of new partition
select partition=1
active
format fs=ntfs quick
assign
exit

og mye annet rart, husker ikke alt det forskjellige jeg har prøvd.

Men er det noen som har noen gode tips til hva som kan gjøres for å fikse dette?

Disken står nå som Disk 0 Partition 1 type: Primary

Nå gikk det plutselig. Har egentlig ikke peiling på hva som er årsaken. Prøvde Nichotin sitt tips fra en annen post:

list disk
select disk <x> (sett inn riktig nummer på disken istedenfor <x>)
clean
convert gpt
exit

Funket ikke umiddelbart etter det, men prøvde å slette partisjonen (i windows installer) og lage ny, deretter installere og det funket!
Sist endret av dvs; 14. oktober 2014 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hvis denne guiden til Nichotin fungerte så var feilen at disken var på 3gb eller mer og hadde mbr som oppstarts tabell \ oppstart oversikt

du kan lese mer om dette her: http://www.howtogeek.com/193669/what...oning-a-drive/
Sist endret av knutazz; 14. oktober 2014 kl. 21:34.