Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 904
Surfet nettopp rundt på nettet, da skjermen plutselig hengte seg opp, og bare viste "snøstorm" på skjermbildet. Lyden fungerte tydeligvis, da jeg akkurat startet en serie på Netflix, som ble spilt i bakgrunnen.

Da PC-en ikke responderte på noen ting, force-restarta jeg ved å holde inne power-knappen, og da den bootet inn i Windows igjen, fungerte ingen USB-enheter. Eneste var tastaturet som bruker PS/2. Jeg slo av maskinen på vanlig måte, og slo den på (igjen), men da var skjermen helt svart, uten respons.

Noen som har vært borti noe lignende før, og som evt vet hvordan man kan fikse det? Jeg kan fint reinstallere Windows, men hadde vært greit om noen visste om en raskere måte å fikse det på.
Høres ut som samme problem som HP DV6000 ofte har.
Jeg reparerte en av disse maskinene forleden, samme symptomer: sort skjerm og ingen respons.

Dette kommer av at maskinen har blitt så varm (ofte på grunn av crappy kjøling/gammel kjølepasta osv.) at chippen på skjermkortet mister kontakten med hovedkortet.

Løsningen? GPU reflow.

Basically må du bruke en varmluftspistol eller hårføner som yter bra for å varme opp skjermkort-chippen godt nok til at skjermkort-chippen får kontakt med hovedkortet igjen.

Ligger masse videoer ute på youtube som viser GPU reflow.

Men, før du begynner å demontere mannskiten, hvilken modell er denne maskinen?
Prøvd å ta ut rammen for å se om det er en av rambrikkene som er gåen?
Kommer det none pipelyder fra maskinen?