Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1953
Hei.

Jeg har en boks 5-htp liggende og har planer om å spise litt mdma i helgen.
Får man bedre effekt av mdma om man tar 5htp et par timer før man dropper..?
Er det evt noe annet som kan "booste" mdma trippen..?

Tar mdma relativt sjeldent..(1-3 mnd mellom hver gang.) har knuste krystaller i kapsler, men føler jeg får bedre effekt av å løse de opp i et glass vann. Flere som er enig? Erfaringer?
men uansett; det er ikke sånn som det var i starten blir liksom mere pillerusa nå.. Alt er digg osv.. Men får ikke den "speeda" følelsen som de første gangene, blir bare meget rolig og harmonisk..

Og demper det effekten av mdma om man drikker litt først, Evt røyker litt mary jane?

og ja, jeg har lest den store mdma tråden! Så hvis dere føler det er så tungvint å lese og svare på dette så la være da, og ikke syt om det!

Takker på forhånd for svar fra dere med litt mer peiling enn meg!
Sist endret av halfbaked; 22. juni 2012 kl. 00:05.
Jeg tror ikke det har så mye betydning om du løser det i vann eller tar det med kapsler, med vann kommer kanskje virkningen litt fortere, men effekten er nok lik (snakker av egen erfaring).

Alkohol og mdma er det flere som er uenige om. Personlig syns jeg alkohol demper effekten ganske mye. Jeg er ikke så fan.

Weed derimot, forsterker rusen ganske mye. Men man blir ganske tullete / forvirret av det. Røykings bør skje senere på kvelden når effekten begynner å dabbe litt av spør du meg men å ha røyket litt på forhånd bør vel gå greit.

5-htp har jeg ikke kjennskap til desverre.

Safe sailing!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Ikke ta 5-HTP før en tur. Det kan faktisk ødelegge den. Sammenhengen mellom hvor lenge før turen du tar 5-HTP, og hvordan det påvirker den, er ikke helt enkel. Så det beste tipset er kanskje bare å unngå det. Du finner det ut hvis du googler det, eller kanskje noen andre her vil svare mer.

Beste bruken av 5-HTP er å ta det rett etter en tur, for at hjernen skal normalisere seg raskere og unngå eventuelle depresjoner etter turen hvis man skulle ha problem med det.
halfbaked's Avatar
Trådstarter
38 4
elderpo; Da er det like greit å bare svelge en kapsel da takk! Var bare noe jeg fikk for meg;b

Skyfex; skal prøve å Google utover dagen om det ikke kommer noen svar her. For å ødelegge turen er det siste jeg vil.. Så da lar jeg heller være og sparer det til etter turen!

Er det noen andre ting det kan være lurt å få i seg? F.eks banan o.l som kan fylle opp mine seratonin lager?
C-vitaminer!
Appelsiner skader aldri
ett enkelt google søk

nothing conclusive can be said about what dosage of antioxidants might be effective. However, there are a number of anecdotal reports from users that taking moderately high doses of antioxidants before, during, and after MDMA experiences reduces the side effects and hangover. The doses described are generally those provided in typical commercial supplements (1-2 grams of vitamin C, 50-100 mg 5-HTP, 5000 IU vitamin A, 400 IU vitamin E, 5-50 mg B-6, etc). Confusingly, we receive as many or more reports of "no effect" from those who have experimented with supplements. Although the anecdotal reports to date are hardly convincing.

kilde:

http://www.erowid.org/chemicals/mdma...article3.shtml
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=39307