Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1835
Da har jeg bestemt meg for å skaffe meg ny PC, over sommern.
Her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746368
Og : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744870
Jeg har tenkt å spille CoD, Minecraft og Assassins Creed.
Tror dere noen av disse vil holde til nyere spill-releaser?
Jeg er ikke så ALTFOR opptatt av at jeg skal kunne spille på høgeste grafikkinnstillinger eller noe sånt, men det kan ikke vere for dårlig.
Er noen av disse noe å satse på? Budsjett: 5000,- til 8000,-
Evt. anbefale noen andre pcer?
-Rar på fulltid.
Sitat av IwinH Vis innlegg
Da har jeg bestemt meg for å skaffe meg ny PC, over sommern.
Her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746368
Og : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744870
Jeg har tenkt å spille CoD, Minecraft og Assassins Creed.
Tror dere noen av disse vil holde til nyere spill-releaser?
Jeg er ikke så ALTFOR opptatt av at jeg skal kunne spille på høgeste grafikkinnstillinger eller noe sånt, men det kan ikke vere for dårlig.
Er noen av disse noe å satse på? Budsjett: 5000,- til 8000,-
Evt. anbefale noen andre pcer?
Vis hele sitatet...
Kjøp for guds skyld ASUS!
Trådstarter
57 1
Ser den bra nok ut?
Acer-laptopen har vel mer ram og kanskje ett litt bedre skjermkort, men det hjelper lite når PCen plutselig begynner å rause sammen i smådeler. Gå for Asus!
-Rar på fulltid.
Sitat av IwinH Vis innlegg
Ser den bra nok ut?
Vis hele sitatet...
Mener egentlig at du ikke må Acer.
Har selv HP, veldig fornøyd.
http://www.elkjop.no/product/data/ba...-pc-dv6-6c81eo Den er nok bra! For ditt bruk.
Trådstarter
57 1
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Acer-laptopen har vel mer ram og kanskje ett litt bedre skjermkort, men det hjelper lite når PCen plutselig begynner å rause sammen i smådeler. Gå for Asus!
Vis hele sitatet...
Kan den kjøre eventuelle fremtidige spill da?
Sitat av djrubber Vis innlegg
Mener egentlig at du ikke må Acer.
Har selv HP, veldig fornøyd.
http://www.elkjop.no/product/data/ba...-pc-dv6-6c81eo Den er nok bra! For ditt bruk.
Vis hele sitatet...
Nei, gå for Asus, HP blir varm som F!
ASUS er best på bærbare pcer, punktum!
har asus selv elendig prossesor og skjermkort men kjører fleste spill på high og ultra ingen problemer med den ASUS
Trådstarter
57 1
Jeg skulle gjerne visst om ASUS'en er god nok for gaming på middels-grafikkinstillinger hos dagens spill?
Sitat av IwinH Vis innlegg
Jeg skulle gjerne visst om ASUS'en er god nok for gaming på middels-grafikkinstillinger hos dagens spill?
Vis hele sitatet...
Burde fint dra dagens spill på medium denne her.
Trådstarter
57 1
Riktig... Liker det jeg hører om de nye ASUS-modellene Har tenkt lenge på denne nye Macbook-Pro'en også, men den vil vel være grisedyr da. Er ikke det slik at apple skal ha en slik konferanse eller noe sånt den 11 juni og da skal de kansje avsløre den nye mac'en?
Romantisk Gamer
Gamer_hero's Avatar
90 6
Asus All The Way! (Dette mener jeg virkelig)
ASUS! IKKE Acer! Har hatt nok produsentfeil og problemer som ingen andre laptopper har hatt iløpet av min "hjemme-tech-support" tid!
Sitat av IwinH Vis innlegg
Riktig... Liker det jeg hører om de nye ASUS-modellene Har tenkt lenge på denne nye Macbook-Pro'en også, men den vil vel være grisedyr da. Er ikke det slik at apple skal ha en slik konferanse eller noe sånt den 11 juni og da skal de kansje avsløre den nye mac'en?
Vis hele sitatet...
Du skal ha en ny gaming pc, og du vurderer mac??
Ville gått for asus
Aceren er hakket bedre på spesifikasjonene med tanke på skjermkortet, så du må se om det er verdt det rett og slett. Acer er ikke så dårlig som mange tror. Selv om Asus har noe bedre byggekvalitiet, så gjenspeiler det seg ofte i prisen. Acer har generelt gode spesifikasjoner i forhold til pris så jeg hadde ikke hatt noe problemer med å gått for en Acer.

HP derimot i det billigere sjiktet hadde jeg nok ikke gått for. Rett og slett pga varmeproblemer.

- Jeg vil og legge til at dere ikke må dømme en maskin fullstendig nedenom og hjem bare fordi dere kan ha hatt problemer med en eller to maskiner av et merke. Ingen av fabrikkantene, det være seg Asus, Acer, Apple osv. kan si at de ikke har hatt garantisaker eller problemer med enkelte maskiner. "Mandagsprodukter" er det overalt.
Så absolutt. Men, det er flertall her som har hatt problemer med både Acer og HP. Jeg fører akkurat samme krigføringen mot denne anti - HP greia på forumet som deg.

Men acer er desverre et billig merke... Og det gjenspeiles i kvaliteten.

Vært borti mange elendige og dårlige modeller med Acer. Desverre. Fordi de har ofte knakende god maskinvare. Er resten som ikke fungerer :/
Et lite innslag her:

Har selv en Asus, og den brenner opp pulten hvis jeg spiller Battlefield Bad Company 2 på den uten noen andre program åpne. Men den er kald og god til vanlig surfing, film osv. Men spiller forde. Har Asus K53SM
Acer er ikke dårlig, de er billige OG solide, selv har jeg en 13" laptop fra timeline serien, og jeg har NULL problemer med den. 11 timer batteritid etter jeg klemte inn en 128gb Samsung SSD, som passa på orginale ramma.

Syns Asus begynner å bli et fjortissfenomen på lik linje som Alienware, ser jo bare alle fjortiss hovedkortene som Asus selger. Sabertooth serien til Asus har så mye feil på seg at det er til å grine av. Og Maximus serien er så overprisa at det er latterlig.
Sist endret av Skyfx; 9. juni 2012 kl. 14:03.
Jeg har aldrig hatt noe problem med min Acer, den har god byggekvalitet, utenpå. Og tjente meg godt i 4 år.
-Når jeg skjøt i stykker skjermen, bestilte jeg ny fra e-Bay, det var ingen sak å bytte ut.

Men på torsdag, når jeg skulle rense den for støv, var mye av plasitkken inni skjør. Får den ikke sammen igjen og den er konstatert død. (Men etter fire år med å være på 24/6 [Server] så har den klart seg utrolig bra).
Trådstarter
57 1
Sitat av Junky Vis innlegg
Et lite innslag her:

Har selv en Asus, og den brenner opp pulten hvis jeg spiller Battlefield Bad Company 2 på den uten noen andre program åpne. Men den er kald og god til vanlig surfing, film osv. Men spiller forde. Har Asus K53SM
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg skal ha en gaming pc på mitt budsjett får jeg ikke noe pc som kan kjøre spill uten å brenne pulter?

Jeg har så lyst på ny pc, nå men jeg ser at jeg er dum om jeg kjøper nå og ikke venter til sommern er over...ÅÅh, kjipt å måtte vente
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg har aldrig hatt noe problem med min Acer, den har god byggekvalitet, utenpå. Og tjente meg godt i 4 år.
-Når jeg skjøt i stykker skjermen, bestilte jeg ny fra e-Bay, det var ingen sak å bytte ut.

Men på torsdag, når jeg skulle rense den for støv, var mye av plasitkken inni skjør. Får den ikke sammen igjen og den er konstatert død. (Men etter fire år med å være på 24/6 [Server] så har den klart seg utrolig bra).
Vis hele sitatet...
må nesten si meg enig, har hatt en acer nå i 3 år, og den har vert med OVER ALT, inkl skogen, stranda, ute i regnet, men den lever ennå,

dog: panelene har begynt og dette av, jeg har mista en knapp, og en annen er løs, kjølepastaen gikk rett vest, men ved hjelp av teip og ny kjølepasta er ikke dette problem lenger.

Har satt inn ssd, og mer ram i min, og må si den holder seg overaskende bra,

Min erfaring med acer er i hvertfall: detter frahverandre, men funker i en mansalder
Not a real gamer
retovio's Avatar
gå for asus har hatt 2 acer maskiner den ene måtte repareres 7 ganger og den andre 2 ganger.
Dere kan si hva dere vil, men Asus er kvalitetsmessig MYE bedre enn Acer. Jeg har hatt begge deler og etter en stund begynner ting å ramle fra hverandre på Acer-laptopene. Har hatt min Asus laptop til hardcore gaming i 2 år og den fungerer utmerket enda, ingen løse knapper eller noe.

MEN, om man skal bruke en laptop til gaming, så hjelper det ikke at Asus er best på kjøling i sine laptoper. Man er nødt å bruke et kjølebrett om man skal spille på den, for PCen blir utrolig varm selv om Asus-laptopene sitt kjølesystem er konstruert for gaming.

Kjøp denne når du kjøper laptop for å game på:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623856
Sist endret av Soppinfeksjon; 9. juni 2012 kl. 19:19.
Sitat av retovio Vis innlegg
gå for asus har hatt 2 acer maskiner den ene måtte repareres 7 ganger og den andre 2 ganger.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke brukt rettighetene dine. Etter 4 reparasjoner skal du få ny.

Sitat av Junky Vis innlegg
Et lite innslag her:

Har selv en Asus, og den brenner opp pulten hvis jeg spiller Battlefield Bad Company 2 på den uten noen andre program åpne. Men den er kald og god til vanlig surfing, film osv. Men spiller forde. Har Asus K53SM
Vis hele sitatet...
Hva mener du med smelter? Jeg har en Acer Aspire 5750G og den blir oppimot 100 grader under BF3. Gjerne gi temperaturer og ikke personlige meninger av hva varmt er. Jeg kan tolke å smelte som 300 grader.
Sist endret av Mkvarner; 9. juni 2012 kl. 20:14.