Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3138
Hei, freaks.

Jeg må henvise meg til dere der ute som har litt mer peiling på dette emnet enn meg. Finnes noen kallenavn der ute på GHB som begynner på noe slikt som Gabb? Det kan også være mulig jeg hørte feil. Historien i seg selv er bare helt latterlig. Jeg må likevel forsikre meg om at jeg hørte hele greia rett før serverer dere hendelsen.

Takker for svar!

- Lucy
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Hei, freaks.
Finnes noen kallenavn der ute på GHB som begynner på noe slikt som Gabb?
Vis hele sitatet...
Kan det tenkes at det refereres til gamma-Butyrolactone, GBL, som metaboliseres til GHB i leveren etter konsumering?
Sist endret av Knask; 25. mai 2012 kl. 19:38. Grunn: *dårlig tastatur.
"Gabba" kan bli brukt om GHB rundtom her hvor jeg bor. "Kork" og "vann" er andre gjengangere.

Edit: dette gjelder også GBL. "L" kan forøvrig bli brukt om GBL, mens "H" går for å være GHB. Hvor utbredt dette er cet jeg ingenting om.
Sist endret av Sjølvaste; 25. mai 2012 kl. 19:41.
Jeg har null peiling innen dette området, men google ga meg "flytende-ecstasy" som eneste kallenavn som var mulig å finne, mulig dem som har prøvd eller bruker det har flere. Og GHB står for gammahydroksybutyrat.
Har vel kun hørt gabb eller kork, kork er det folk flest bruker her.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Åh, gud. Greit, jeg forklare dere hele greia. Jeg og et par kompiser solte oss og røyka skunk på operataket. Plutselig kommer det et par som skal ha vielse, og ber oss om å "flytte det der" litt lenger bort. Det kan jeg jo forstå. Dermed fant vi oss en perfekt plass vi ikke var til bry. Setter oss ned, og nyter to rene, feite jointer med kvalitetsweed. Dermed kommer en kar for å låne lighter. Jo, jo. Han virket da hyggelig han, og vi lånte den. Han ene som satt sammen med ham sa "dere koser dere, ja". Det går et par minutter, og så kommer de tilbake for å teste noen trekk. Denne weeden likte de såppas godt at de begynte å smiske seg innpå oss. Så spør han da om jeg vil ha noe å drikke. Jeg kaster meg etter flasken, og er like tørr i halsen som en åtti år gammel, innskrumpet kjerring. De virket da tilsynelatende greie de, og jeg på min side hadde røyket både blunt og joint etter joint. Og idet jeg tar denne slurken sier han noe sånt som "gabbish/gabbis" eller hva svarte det var.

Jeg husker seriøst ikke om han sa noe sånt som, "det er ikke så mye igjen, bare en halv kork". Kameraten min på sin side påstår at det garantert var det han sa. Det hele høres absurd ut. Ikke spør meg hvorfor jeg tok imot det der. Jeg merket fort etter det hvor slitsom han var. Han tilbydde seg å bytte weed med speed, og virket helt desperat etter å få det som han ville. Han var aldri truende, men utrolig masete. Kameraten hans sa at han skremte oss bort, og vekk, ja, det gjorde han. Han prøvde til og med å gi meg speed. Noe jeg en smule forvirret takket nei til. Deretter plantet han en mengde kokain i hendene uten at jeg fikk sukk for meg hva som skjedde. Men noe sa meg at vi burde flytte oss vekk fra de karene. "Jeg har akkurat vært inne på jailern, og nå er det trippings!", eller noe. Ehm... no.
Sist endret av Lucy In The Sky; 25. mai 2012 kl. 19:53.
Slang jeg har hørt om GHB er:
Å Stemple
Kork
Gobblevann
Gobbly

Ting jeg har plukket opp fra bekjente som driver med det. Har null interesse for stoffet selv
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Kanskje gabbis kan være gamma? Jeg har seriøst null snøring på hva fyren egentlig sa. Han kan ha snøvlet for den del. Jeg er absolutt ikke mindre begavet til vanlig. Men akkurat nå føles det ut som om jeg har en kromosonfeil for å være så vanvittig fjern.
Sist endret av Lucy In The Sky; 25. mai 2012 kl. 20:02.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Slang jeg har hørt om GHB er:
Å Stemple
Kork
Gobblevann
Gobbly

Ting jeg har plukket opp fra bekjente som driver med det. Har null interesse for stoffet selv
Vis hele sitatet...
"å stemple" vil si å overdosere - at man havner i en komatøs tilstand.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
"å stemple" vil si å overdosere - at man havner i en komatøs tilstand.
Vis hele sitatet...
Tydligvis ikke i den grupperinga der. De sier ting som: "Vi stempla hele dagen"
Gæbb er kallenavn for både gbl og ghb. De brukes om hverandre.
Siden du tok en slurk så er det relativt lett å smake seg til hva det var. GBL smaker så stygt at du garantert ville reagert. GHB derimot kan blandes ut til å ikke smake direkte ekkelt i juice eller brus.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Jeg merket fort at det hadde en veldig merkelig smak. Det var nok øl inne i bildet, lunken faktisk, men det var noe annet også som jeg ikke kan sette ord på.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg merket fort at det hadde en veldig merkelig smak. Det var nok øl inne i bildet, lunken faktisk, men det var noe annet også som jeg ikke kan sette ord på.
Vis hele sitatet...
GBL smaker sterkt kjemisk. Det smaker som noe du kan fjerne maling med. Jeg kan tenke meg aceton smaker noe lignende uten at jeg har erfaring rundt det. Det er også svært vevstoksisk og må blandes ut før det kan inntaes.
GHB basert på kaustisk soda smaker veldig salt, mens ghb basert på kalium hydroksid smaker lakrislignende.
Smakene jeg nevner gjelder ren ghb.

Dette kan kompliseres voldsomt med at folk tilsetter eddik,sitron,sitronsyre og andre syrer viss de har har endt opp med en løsning med for høy ph.
Har er de kalla navnene som blir brukt mest i krets: Gabb, gæbb, gabba, gamma, gro, kork, gamm
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, folkens. Men jeg klarte meg helt fint, iallefall. Det smakte så merkelig at jeg ikke fikk meg til å ta hele resten.
bor du i oslo er gæbb et kalle navn eller eks "gro" som i Gro Harlem Brundtland noe jeg synes er hysterisk morsomt

jo og si man har blomstra over er en utrolig pen måte og si overdose
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Jeg er fra Oslo, ja! Jeg kan tenke meg at de også var det.
Tipper han sa gabbers, det betyr GHB ja.
Rundt om her blir det kalt :
Kork
Brus
Julebrus
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Jeg hadde iallefall oppført meg ufyselig den kvelden. Blandt annet vært svært så anklagende mot en kompis og nærmest sett på ham som mindre begavet fordi "han ikke kan re opp senger". Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg kunne lire av meg noe sånt, og jeg husker det ikke for fem flate øre. Ja, ja.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Kanskje gabbis kan være gamma? Jeg har seriøst null snøring på hva fyren egentlig sa. Han kan ha snøvlet for den del. Jeg er absolutt ikke mindre begavet til vanlig. Men akkurat nå føles det ut som om jeg har en kromosonfeil for å være så vanvittig fjern.
Vis hele sitatet...
Smakte det helt forjævlig?
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Det smakte ikke spesielt godt, nei. Det smakte noe kjemisk blandet ut med lunkent øl.