Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1675
Jeg har designet nettsiden til et nystartende forlag og ønsker feedback på designet. Siden er fortsatt under utviklingsfasen.

Link: http://www.pasadena.no/

Takker for svar!
Bruker smarttelefon nå (HTC) til å se igjennom,
og sidene er overhode ikke mobilvennlig, noe som kan være greit på en slik nettside nå til dags.

Når jeg zoomer inn blir det rot i teksten på den ene nettleseren, og på en annen ser jeg bare halve siden.

Skal sjekke siden med pc i morgen.
Rammene på siden er stilrene og fine, og ideén er god, men desverre så er det ikke særlig godt utført. Det første jeg tenker; er dette en side om en Roman? Audun Flaaten? Et forlag? Det er ikke klart i det hele tatt, og selv om det står Pasadena Forlag som tittel får jeg et inntrykk av at dette er en personlig hjemmeside for en fortfatter. Den mørkeblå skriften på den gråblå bakgrunnen er ikke det aller verste du kunne gjort, men det synker litt for mye sammen. Fonten du har brukt på menyen er også alt for tynn og tett, og det gir en uryddig følelse.

Ideén din er god og rammene er fine, men siden fremstår som kjedelig, mørk og trist. Gleder meg til å se hvordan det blir etter hvert!
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Bruker smarttelefon nå (HTC) til å se igjennom,
og sidene er overhode ikke mobilvennlig, noe som kan være greit på en slik nettside nå til dags.

Når jeg zoomer inn blir det rot i teksten på den ene nettleseren, og på en annen ser jeg bare halve siden.

Skal sjekke siden med pc i morgen.
Vis hele sitatet...
Vet, siden er ikke mobilvennig i det hele tatt. Det er på grunn av måten jeg har midtstilt den. Har brukt position osv for å midtstille den. Har hatt mye tull med "margin: 0 auto" før, men kanskje jeg skal prøve det nå.
Det var veldig grått. Hvitt på grått er et dårlig fargevalg. Samme med mørk blå på grå. Fargene på headeren og menyen er greie, men skrifttypen i menyen bør du gjøre noe med. Til innholdstekst funker mørk på lyst som oftest best.

Hva med å flytte bildet av boken til høyre for teksten? Jeg ser du har prøvd å lage det symmetrisk på en måte, men det ser ikke så fint ut. Jeg tror en svak drop shadow på tekstboksene hadde gjort seg.

Animasjonene er fine, men det er umulig for meg å linke til f.eks. "Presse" ved å kopiere URL. Googlemateriale: jquery history / bookmark.

Du mangler vertikale linjer i siden. Det virker som menyteksten kunne vært lengre mot høyre, og så videre.

Padding/margin er på bærtur i tekstoverskriftene.

Pengeikon er ikke det jeg vil se når jeg vurderer om jeg skal kjøpe boken.
Sist endret av Ozma; 27. september 2011 kl. 00:15.
Endre hele designet spør du meg, hvis dette er et seriøst forlag og skal publisere flere bøker, så vil ikke sidestilen passe med temaet.

Ha en vanlig høyremeny evnt. endre menyen du bruker nå til en dropdown meny.

Synes ikke det helt passet til et forlag, skulle vært litt mer "bok-bilder" o.l.

Men ellers et fint design.

Jeg er av den pirkete typen.

http://jigsaw.w3.org/css-validator/v...pasadena.no%2F
og
http://validator.w3.org/check?verbos...pasadena.no%2F

btw

Audun Flaaten sitt bilde er plassert veldig skeivt.
Overskrifta er ikke symmetrisk i forhold til resten av siden. Sida fungerer ikke optimalt i Internet Explorer. Den blir direkte stygg i IE.
Sist endret av Zalox; 27. september 2011 kl. 01:12.
På press-siden mangler dere e-post for å ta kontakt.
Den boka der så forresten ålreit ut! Kanskje jeg skal bestille meg et eksemplar
Sjekket med PC nå, selve designet i seg selv er helt greit.
Men det er en god del som ikke virker.

Det som ikke virker:

Kontakt
Gratis utdrag
Relaseparty
Skyggen av Isabelle

Returadresse er ikke fyllt inn
På pressesidene er ikke e-post fyllt inn.
På sidene om forlaget mangler link til Domino Indigo

Skjønner at sidene er i oppstartsfasen og at du holder på, men jeg ville laget den så ferdig som mulig før jeg ba om kritikk, slik at du bare trenger å endre på småting som blir oppdaget.
Headeren er generelt stygg, ikke nok med det så går "g" forlag ned i menyen. Dersom du bare skal ha skrift i headeren
må du endre skrifttype(og kanskje fet skrift?).

Du har elendig fargevalg på nettsiden:
Hvorfor er menyen olivengrønn, overskriften mørkeblå, bakgrunn brun-grå og content grå?

Jeg foreslår at du velger en farge, f.eks grå og bruker ulike kontraster av denne.


Ellers savner jeg en footer og fungerende lenker...


Oppsettet er forøvrig ganske standard og fungerer etter min mening helt greit for formålet.
Sist endret av Spelly; 27. september 2011 kl. 20:12.
Takker for kritikk!
Sitat av spelley Vis innlegg
Du har elendig fargevalg på nettsiden:
Hvorfor er menyen olivengrønn, overskriften mørkeblå, bakgrunn brun-grå og content grå?

Jeg foreslår at du velger en farge, f.eks grå og bruker ulike kontraster av denne.
Vis hele sitatet...
Kjenner ikke igjen fargebeskrivelsene dine. Content er en blåtone, og menyen er for det meste gråtoner. Har valgt å bruke blåtoner, men synes siden fort blir monoton og kjedelig uten noen kontrastfarge. Bruker derfor mørkebrun bakgrunnsfarge som jeg mener går godt med blåfargen. Og en side med kun gråtoner som du fåreslår, høres veldig kjedelig ut.

Mener ikke å bare få piggene ut pga kritikk, men er uenig med beskrivelsene dine og vil forklare hvordan jeg tenker.

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Sjekket med PC nå, selve designet i seg selv er helt greit.
Men det er en god del som ikke virker.

Det som ikke virker:

Kontakt
Gratis utdrag
Relaseparty
Skyggen av Isabelle

Returadresse er ikke fyllt inn
På pressesidene er ikke e-post fyllt inn.
På sidene om forlaget mangler link til Domino Indigo

Skjønner at sidene er i oppstartsfasen og at du holder på, men jeg ville laget den så ferdig som mulig før jeg ba om kritikk, slik at du bare trenger å endre på småting som blir oppdaget.
Vis hele sitatet...
Trenger feedback på designet, ikke funksonaliteten. Fint hvis du utdyper "helt greit".
For all del, det er lov å forsvare valgene sine.


Jeg tok litt feil med menyen, så ut som en olivengrønn farge, var bare en lys merkelig brunaktig farge.

Altså du har ulike kontraster av grå / brun, og for å "toppa heila driden" har du mørkeblå farge på teksten som er overskrift? Du har failet totalt på fargevalget og det tror jeg de fleste er enig i. De passer jo overhode ikke sammen...

Dersom du ikke vil ha det du kaller en monotom og kjedelig webside, burde du gått for lysere og andre farger, nettsiden hadde vært mindre "monotom og kjedelig" dersom du bare hadde gått for grå.
Sist endret av Spelly; 28. september 2011 kl. 17:51.
Hei igjen.

Det blir litt som Spelley forklarer, at siden er ganske monoton av seg, man får ingen wowfølelse for å si det slikt, selv om det muligens ikke er det som er poenget ditt.

Slik jeg ser det så burde du ha litt lysere farger,

Til ellers så er designet som jeg sa helt greit, stort sett bare fargene å klage på, overskriften (Pasadena forlag) kunne og muligens hatt en annen litt mer livlig font.

Edit: Ser at jeg er nesten et eneste stort ekko til Spelley, det er ikke helt meningen, men da ser du jo at vi er flere som mener det samme
Sist endret av Fuzzybossen; 28. september 2011 kl. 18:28.
Jeg legger merke til at siden ikke har innhold i det hele tatt hvis JavaScript er avslått. Nå er det ikke mange som har javascript avslått, men det kan gi problemer for søkemotorer og handicappede. Du vil vel at folk skal kunne finne siden via Google?

Selve designet ser for øvrig ikke bra ut i Firefox på Ubuntu. Det er for mørkt, fargene passer ikke sammen og fontene passer ikke sammen.
Selve designet var helt ok, men passet ikke til formålet..
edit; Det var også irriterende med "g" i overskriften som henger ned og forstyrrer designet.. den burde jo forsvunnet bak den lyse linken, eller bare at hele skriften ble hevet et par piksler..
Og skaff .ico ...

Off:
Må inrømme at jeg smilte/lo litt når jeg så gamle norsklæreren min på toppen av siden :P
Sist endret av MrCryptical; 3. oktober 2011 kl. 14:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Helt greit design, men personlig syns jeg det er for simpelt og ville nok ikke brukt en side som det.