Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 944
Hey
Har en gammel dritt pc jeg tenkte å gjøre litt raskere.
Det er en 4-5 år gammel pc med windows vista, 3gb ram og resten har ikke så mye og si (bortsett fra om jeg kan og bør ha 64 bit, og det får jeg ikke sjekka før i morgen om datamaskinen støtter).
Har null peiling derfor jeg spør her.

Så planene mine var da:
Å sette inn en 120/128gb SSD disk (makspris her er 700)

Windows 7 eller 8 , 32 eller 64 bit? (Vil sette inn den versjonen som krever minst av maskinen. Og en ting, krever 64bit mere enn 32 bit av maskinen? eller støtter den bare 4gb ram++?)

Og 1gb mer ram ( kan jeg kjøpe 1gb som jeg ser selges, også plug ang play? for er vel 4 sanne ramplasser) eller må jeg kjøpe et kit med nye rambrikker?
Isåfall hva er et billig og bra 4gb kitt? Pcen brukes til surfing, høre på musikk, av og til youtube.

Har forresten et meget trangt budsjett

Kan legge til at pcen ble kjøpt på elkjøp eller expert.
Sist endret av jenspetter93; 20. desember 2014 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.