Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 770
Har et underlig problem som jeg aldri har møtt på tidligere. For en liten stund siden fant jeg ut av pcen(bærbar) slet med å kjøre selv de letteste programmene plutselig, men det fikset seg. Fant senere ut at jo lengre pcen er på, jo mere minne tar den opp selv uten å kjøre noe spesielt. Restarter jeg så "nullstiller det seg". Kom hjem i går med pcen på hele dagen og hadde ikke nok minne til å kjøre oppgavebehandling engang. Det er snakk om at jeg bruker 7.8Gig av minnekapasiteten etter en dag uten egentlig å kjøre noe spesielt. Hva pokker er det som skjer?

Har 8Gig.
Dette er klin umulig å svare på uten at du oppgir mer info. Vi må få se hvilke prosesser som bruker minne.
Ville sett på prosessene som kjøres for å se hvor det fylles opp.

Hadde selv liknende problem for noen måneder siden, pcen min brukte 16gb ram på bare få timer.
Etter mye leting i prosessene og googling så var mitt problem feil med nettverksdriver, både driveren min og windows sin software flushet minnet, men de kom i krangel og endte opp med å dumpe alt ifra nettverket over til rammen min.

Så hørest ut som minne dumping som feiler.
Hadde samme problem med desktopen der den jevnt og trutt spiste 32gb over en par dager.
Viste seg å være Windows 8.1 som har problemer med nettverksdeling og Intel NICs/drivere.
Slo av all deling og nå har den stått på i en måned og bruker 3.8GB minne idle.
Sist endret av eclipze; 28. desember 2014 kl. 15:30.