Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1162


den vifta som er rett over Skjermkortet og rett under cpuen...

Mitt søskenbarn skal oppgradere pcen sin nå snart og jeg skal hjelpe han, jeg har aldri sett en sånn vifte før i hele mitt liv så har ingen aning på hva slags vifte det er, vet du?

edit: ser ut som den hører til GPU'en?
Sist endret av Fantasia; 26. desember 2014 kl. 15:21.
Det er nok en vifte for å kjøle ned Northbridge.

Det er den delen som forbinder cpu med feks skjermkort og ram.
Sist endret av meitemark; 26. desember 2014 kl. 15:35.
Jeg har ikke sånn rar vifte i mitt kabinett :S er det trykt å ikke ha den etter oppgraderinga? vet ikke helt hva han skal om han skal kjøpe helt ny eller bytte deler.
Sitat av Fantasia Vis innlegg
Jeg har ikke sånn rar vifte i mitt kabinett :S er det trykt å ikke ha den etter oppgraderinga? vet ikke helt hva han skal om han skal kjøpe helt ny eller bytte deler.
Vis hele sitatet...
Noen hovedkort har den viften, andre ikke.

Når det kommer til det å kjøpe helt ny kontra det å kjøpe nye deler, så er det enklere å kjøpe helt ny, men billigere å kjøpe bare deler. For å kjøpe deler trenger du å vite hva som allerede er i maskinen og hva som kan brukes av de. Så det første som burde komme er en liste med innmat.
spesiell vifte sikkert med hovedkortet, de fleste er da mulig å bytte.. .