Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1146
Heisann medfreaks!

Har nylig kjøpt meg en Asus G551JM Laptop, og nyter livets glade dager etter 8 mnd uten egen PC.

Har bare støtt på et lite problem, knyttet til audio.

Laptopen har en combo-jack, istedenfor separate output/input plugger.

Søkte meg fram til at jeg trengte enten USB eller et combo-jack headset for å få brukt både input og output.

Så jeg plukket opp et steelseries 5H v3, som har micro usb som gjør at jeg kan bytte mellom separate 3.5mm, eller en 4-moduls combo-jack plug som gjør at mic og lyd går på en plugg, som på mobiltelefoner.

Men når jeg plugger inn combo-jack pluggen i pcen, finner den bare hodetelefonene, men mikrofonen dukker ikke opp i innspillingsenheter, pussig? Det er jo som sagt combo-jack inngang på pcen, og etter 20 minutters googling har jeg fortsatt ikke funnet noen løsning

Setter pris på alle svar, bare å spørre om dere trenger mer info, så håper jeg å få løst dette, da folk er lei av å høre meg på skype via den innebygde laptop-mikrofonen.... Den plukker jo opp all viftestøy, for ikke å snakke om tastetrykk når jeg spiller (a)

EDIT: testet nettopp mikrofonen ved å plugge i headsettet med combo-jack på Galaxy Alphaen, og der plukker den opp mikrofonen perfekt.

Og GOD JUL folkens

OPPDATERING:

Har løst det tidligere problemet, måtte ha realtek driverene installert, windows driverene fungerte ikke med combo-jack...

Men grunnen til at Realtek'en var avinstallert, er fordi når jeg bruker den, får jeg statisk bakgrunnstøy fra audio-jacken... Samme hvilket headset jeg bruker, har prøvd 3 forskjellige og alle får den samme statiske bakgrunnsstøyen.

Det er et kjent problem med Realtek drivern, men jeg har ikke funnet noen løsning annet enn "avinstaller realtek" men da funker jo ikke micen lenger XD

Enn så lenge får jeg bare kjøre spotify i bakgrunnen eller noe, for den statiske lyden oppstår bare når det har blitt spilt lyd på 20-30 sekunder. Den statiske støyen blir borte så lenge jeg spiller en form for lyd.
Sist endret av DrakeKBG; 24. desember 2014 kl. 21:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.