Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 11286
Hei!

Jeg er ganske uerfaren med rusmidler, men deputerte nylig med cannabis under en Amsterdam-tur for et par uker siden. Jeg oppnådde ingen annen ruseffekt med vanlig røyking, annet enn at jeg ble litt mer avslappet. Da jeg imidlertid prøvde 3-4 ballonger av en Digital Volcano Vaporizer med noe good shit fra Grey Area, opplevde jeg hjertebank, noia, forvrengt tidsfølelse på den ene siden - og en svært spesiell følelse av at den "åndelige" kroppen ikke lenger var sykron med den fysiske på den andre. Samtidig fungerte hele bevegelsesapparatet, slik at jeg ikke hadde noen problemer med å f.eks. kommunisere eller finne tilbake til hotellet (noe som sannsynligvis ville vært motsatt tilfelle om man hadde vært dritings på alkohol). Det mest skremmende på et tidspunkt, var imidlertid at jeg ikke lenger var sikker på min egen virkelighet - og om det jeg så og opplevde var riktig eller ikke.

Samtidig var det deilig å kjenne en annen rus enn det alkohol kan gi meg, selv om opplevelsen tidvis var skremmende.

Så over til spørsmålet mitt: Jeg vurderer å prøve MDMA for første gang under en festival til sommeren (den skjer i Belgia i juli, så du kan jo bare gjette deg til vilken). Jeg driver å gjør re-search, slik at jeg kan gjøre opplevelsen så positiv og trygg som mulig. Jeg har derfor noen spørsmål jeg håper å kunne få hjelp med:

1. Har cannabis-rus noe til felles med rusen som MDMA kan gi deg?
2. Har du noen erfaringer med MDMA på en festival som Tomorrowland? Hvor strenge er vaktene på det - om man skulle bli oppdaget?
3. Det verste med min første rus-opplevelse var ikke de fysiologiske forandringene (som hjertebank - som jo var ubehagelig, men ikke direkte skremmende), men den forferdelige følelsen av noia. Jeg forsto ikke hva jeg fikk noia over heller, men tror kanskje det var en uventede rusfølelsen, som igjen fikk meg til å betvile min egen virkelighet. Kan man oppleve noe av det samme på MDMA? Rustelefonen.no skriver at "Det kan også oppstå en periode med forvirring som virker skremmende, og mange får panikk på dette stadiet. Noen opplever kvalme og brekninger". Forvirring og panikk klinger dårlig i mine ører - hvor sannsynlig er det at man opplever dette, og hva kan man gjøre for å unngå det (eventuelt håndtere det)?
4. Hva er viktig å tenke på for å gjøre turen så trygg som mulig?
5. Hva bør man tenke på når man kjøper MDMA på festivaler? Hvor sannsynlig er det at pillene er blandet med andre rusmidler, og hvilke er isåfall de vanligste?
6. Hva gjør man hvis opplevelsen går i retning av en "bad trip"?
7. Kan man drikke alkohol etter at turen er over?

På forhånd takk for hjelpen :-)
Sist endret av Blowrow; 19. mai 2014 kl. 18:10.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ikke kjøp "mdma" på festivaler og ikke tur for første gang på festival.
Sannsynligvis går alt bra, men tar du forhåndsregler så slipper du mange risikoer. Du trenger ikke en festival for at MDMA skal gi deg en episk opplevelse, det kan du få i hagen eller på hyttetur.
Har du mange venner med deg som har litt erfaring så går det sikkert bra på festival også, men det spørs. Alder og kjønn kan ha noe å si. Ikke gjør det alene.
Sist endret av Bothrops; 19. mai 2014 kl. 19:24.
Jeg skreiv akuratt et veldig langt innlegg som plutselig ble slettet når jeg skulle sende det. @£€$£$€£$
Jeg orker ikke å skrive alt om igjen så jeg forkorter det litt.

1. Nei

2. vært på tomorrowland to ganger og skal igjen i år. Vaktene er ikke opptatt av å ta folk som har det gøy. De er opptatt av å ta de som lager bråk/selger dop.

3. du KAN få litt hjertebank og føle deg litt uvell på comeupen når det først kicker inn. men dette vil forsvinne og du vil føle deg fantastisk( mest sansynlig)

4. Gjør det sammen med andre som også tar MDMA(forhåpentligvis dine venner, hvis ikke vil det være nok av andre der du kan "leke" med)

5. dette er kanskje det aller viktigste. I motsettning til kommentaren over vil jeg gi deg tips om hvordan du kan vite at det du kjøper faktisk er mdma. bestill en testkit fra eztest.com - bruk den til å teste pillene/krystallene du kjøper for å finne ut at det faktisk er mdma du får. Hvis det er piller du kjøper så husk å bruk pillreports.com for å søke opp pilla de å finne ut hva som er i pilla og hvor mange mg mdma som er i den. Det finnes endel "superpiller" i området som er over 200mg. Dette er greit å vite om ettersom 200mg på en gang kan være for intenst for en nybegynner. jeg vil råde deg å ta mellom 100-150mg som første dosen og ta det derfra.

6. hvis det er mdma du tar vil det mest sansynlig ikke skje. Men uansett greit å være med noen som kan "passe på" og roe deg ned om det skulle skje.

7. Helst ikke. Da ville jeg heller ha drukket et par øl før du tar mdma. Men alkohol og mdma er en dårlig kombinasjon. Og uansett så vil du mest sansynlig bare ville ha vann når du er på mdma(noe som er lurt å drikke).

kos deg stay safe!
Uten at jeg vet noe om festival-delen, så ville jeg absolutt prøvd å tatt en tur før du skal dit. Ta det nå snart, så har du 1-2 mnd på å bygge opp nivåene før festivalen! Les tips her inne, men vær med nære venner du stoler på og sett stemninga skikkelig!
Ikke at sjansen er stor for å få det "dårlig", men er jo kjipt i om det skjer og greit å vite noe hvordan det føles å ta mdma på forhånd synes jeg personlig hvertfall!

Du kan bli kvalm på oppturen, hvertfall om du kjøper piller eller helt knust pulver du ikke vet hva inneholder.
Det går over som mdmable skriver, og plutselig har du glemt det!
Jeg har opplevd en person som tok det første gang som hadde veldig høye forventninger hvor hun ble veldig kvalm og ikke skjønte hva som skjedde. Dersom det skjer, er det veldig viktig at man har en person som kan snakke deg igjennom det! Det gjorde hvertfall alt for hun.

Går ann å droppe 3 ganger etter hverandre på festivalen, mer enn det så mister du toleranse og får ikke samme effekt uansett.
Ta andre dropp 1,5 t inn i turen, og tredje 1,5 t inn der igjen. Og heller prøve å time det så du er ferdig til tiden på natta. Du er nok temmelig sliten om du dropper 3 ganger på en festival med mye dansing!
Aldri prøvd å ta det 2 dager på rad, men er mulig. Men da er du ganske ferdig på den tredje dagen! Hehe

Og det er sikkert mange andre her (og sikkert på festivalen) som har masse bra tips!

Husk vann! Og test, som skrevet over, ser jeg på som et must om du skal kjøpe det av folk du ikke kjenner på en festival som det! Kan aldri bli for trygg!

Det må være helt sykt å være på emma på Tomorrowland, så du må kose deg masse! Du kommer til å få det dritfett!
Trådstarter
7 0
Tusen takk for svar! Jeg får inntrykk av at MDMA i seg selv er relativt trygt, og at det istedet er blandestoffene som kan forårsake dårlige opplevelser.

Jeg vurderer å følge rådet til iduamit, og prøve en tur i løpet av kort tid, slik at jeg vet hvordan det føles før jeg prøver det der nede. Nå bor jo jeg imidlertid i Troms, og MDMA er bokstavelig talt håpløst å få tak i her. Jeg har imidlertid noen kontakter i Oslo - er det trygt å sende per post?
Ja, om du får ren nok mdma så er det ganske trygt! Kjøp deg testkit fra eztest så er du sikker!
Selvom det er relativt trygt som du skriver, så er det fortsatt et dop du putter i deg. Kan aldri være for forsiktig når man først skal ta noe. Mål opp alt av dropper før du begynner, for er ikke lett å konse på å putte riktig mengde i kapselen når du sitter der 1,5 t inn i turen

Tror nok ikke det er så stress innenlands. Det er vært mye fokus på de som bestiller poser fra nettsider i utlandet, men det er jo noe helt annet.
Tviler vel på at posten har hunder som sniffer i innenlandspost..?
Noen av de beste opplevelsene jeg har hatt på mdma eller syre for den sakens skyld har vært på festival, første gangen på mdma inkludert. Men nå har jeg vært på psy-festivaler og ikke en festival med 180 000(?) mennesker, så det stiller seg kanskje litt annerledes.

Jeg trur du vil få en knakanes god opplevelse, men bestill et test kit for å være helt sikker på hva du får i deg. Selv har jeg vært ganske sløv på det, men better safe than sorry.
Jeg ville tatt jomfruen til Emma i trygge omgivelser.
Mdma kan bli ganske intenst og du kan bli redd og føle at du mister kontrollen, da er ikke en festival en gunstig arena.
Popp pillen på et sted du føler deg trygg og komfortabel.Så slipper du en kjip opplevelse.
Sist endret av eyecandy654; 20. mai 2014 kl. 19:55.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av iduamit Vis innlegg
Tviler vel på at posten har hunder som sniffer i innenlandspost..?
Vis hele sitatet...
Dette spekuleres det veldig på. Mye post går jo innom en sentral. Har vanskelig for å tro at det er 0% overvåkning/sjekking av post som går gjennom oslo, selv innenlands. Men stikkprøvene trenger jo ikke strekke til..

Nei det er nok best å være paranoid. De er nok ute etter deg skjønner du. Men, det er ikke sikkert de tar deg denne gangen.
Sist endret av meaculpaUIO; 20. mai 2014 kl. 21:51.
Trådstarter
7 0
Da har jeg funnet noen venner som også har lyst til å være med, og vi planlegger jomfruturen på en hyttetur siste helga av mai!

Så da skal jeg ta kontakt med min kontakt i hovedstaden, og se om han kan hjelpe :-)

Sitter også og surfer på eztest.com - denne burde vel gjøre nytten, både for å identifisere MDMA og sjekke hvor mye innhold det er i pilla. Noen erfaringer?http://www.eztest.com/product/ez-tes...r-mdma-purity/
Sist endret av Dodecha; 21. mai 2014 kl. 12:11.
Ez-test er bra, men ville kjøpt denne (eller evt begge deler):
http://www.eztest.com/product/ez-tes...-b-and-more-2/

Anbefaler også å kjøpe krystaller fremfor piller.


Under oppturen på emma vil du kjenne deg rar i kroppen og kanskje bli litt nervøs, hvor sterke de (for noen) ubehagelige effektene er kommer an på dose, hvordan du selv takler det, osv. Første gang jeg tok emma (veldig høy dose), så begynte jeg å bli nervøs da jeg opplevde at kroppen ble rar og anderledes - at jeg mistet kontrollen. Jeg fikk raskt kontroll på tankene og klarte å gi slipp på dette ved å tenke "det som skjer, det skjer", samt å sette på en yndlingssang. Da gikk det raskt over til pur lykke. Når du er over oppturen er det så godt som umulig at du skal få det kjipt, så lenge doseringen er korrekt. Det beste rådet jeg kan gi er å forberede deg på at oppturen bare er noe du må gjennom, ikke tvihold på kontrollen, men la det som skjer skje. For å gjøre oppturen enklere kan du sette på musikk du elsker, spille tvspill, eller holde deg i aktivitet

Nå syns jeg oppturen på emma bare er god, fordi jeg vet hva som kommer til å skje
Trådstarter
7 0
Takk for svar! Kjøper begge, så er jeg helt sikker. Det holder vel å teste én pille av en batch på fire hvis de ser identiske ut?

Ellers så leser jeg på RollSafe.org at det anbefales en del kosttilskudd. Noen som har erfaringer med dette?
Få med deg den testen "randomize" anbefalte ja, jeg bruker den og den funker veldig bra.
Du burde nok gå for krystaller ja om du skal ha best sjanse til å få MDMA i det hele tatt. De fleste piller er cutta med et eller annet. Jeg vet at det sirkulerer "yellow bitcoins" i Oslo området. Og hvis det skulle være disse du skulle få tak i så kjør på. (NB: 200+- mdma i de pillene). Så burde du selvfølgelig skaffe deg en vekt om du allerede ikke har. Riktig dosering er optimalt for at du skal få det som du vil
Trådstarter
7 0
Herlig, takk for saklig og god veiledning av alle som har svart på spørsmålene mine så langt!

«yellow bitcoins» er altså noe jeg bør se etter. Får krysse fingrene

Ellers så skal jeg spørre etter krystaller.

Sitat av mdmable Vis innlegg
Få med deg den testen "randomize" anbefalte ja, jeg bruker den og den funker veldig bra.
Du burde nok gå for krystaller ja om du skal ha best sjanse til å få MDMA i det hele tatt. De fleste piller er cutta med et eller annet. Jeg vet at det sirkulerer "yellow bitcoins" i Oslo området. Og hvis det skulle være disse du skulle få tak i så kjør på. (NB: 200+- mdma i de pillene). Så burde du selvfølgelig skaffe deg en vekt om du allerede ikke har. Riktig dosering er optimalt for at du skal få det som du vil
Vis hele sitatet...
Angående pris bør du få det for 1k per gram. Og som det blir skrevet, få krystaller og ikke piller.

mdmable har vel testa de tilskuddene med stor glede om jeg ikke husker feil?
Har tenkt til å bestille det selv denne uka, og har trua på at det gjør susen!
Men du _må_ ikke ha det for å få det fett! Det er mer for å "forlenge" emma feelingen i et par uker og slippe evt nedtur og div andre ting!

Lag en fet spilleliste, glowsticks, koseklær(drar alltid på meg pysjbukse og singlet med en gang, og det er überdigg!) og planlegg å ha med ting du vil ha med!
Er dere bare gutter, så ikke syns det er rart å ta på hverandre. Massasje og alt mulig er bare digg og ikke galt! ;p

Her er en tråd med tips til hva du kan gjøre på turen btw; http://freak.no/forum/showthread.php...05#post3121805
Trådstarter
7 0
Takk for tips! Nå er jeg i kontakt med en venn av en venn som har noe han kaller for 'rene krystaller kalt moonsrocks' - det må vel være det jeg er ute etter? Rene MDMA-krystaller. Kjøper noen brukerdoser av det
Det høres bra ut!
Drikk mye vann og husk kondomer..
Trådstarter
7 0
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Drikk mye vann og husk kondomer..
Vis hele sitatet...
Blir man kåt av MDMA? Trodde det motsatte var tilfellet.
Sitat av Blowrow Vis innlegg
Blir man kåt av MDMA? Trodde det motsatte var tilfellet.
Vis hele sitatet...
Tja, en blir gjerne ikke kåt av rusmiddelet i seg selv, kosesyk er vel mer vanlig. Men det forsterker kroppens naturlige positive følelser, så om du kommer i en situasjon du normalt blir kat i, så kan du bli kjempekåt. Kombinert med liten/ingen intimgrense er det sikkert ikke dumt å ha med kondomer.
Trenger ikke nødvendigvis bli kåt, men de seksuelle sperringene man til vanlig har forsvinner fort på mdma. Det betyr ikke at man kliner med vennene sine, men man blir kosete, kjærlighetsfull og tja, sånn delvis "gay" der og da. Vi satt 3 stykker i et lite boblebad og ga hverandre massasje og spa-scrub uten at vi er homofile av den grunn. Pure love.

Ble jo fysen på mdma av å skrive dette...
Skal selv endelig på Tomorrowland i år, og har ikke små forventninger akkurat :P Har en del erfaringer med mdma på hardstyle-festivaler fra før, og må bare si at "you're in for a hell of a ride sir!" hehe. Å stå midt i en folkemengde og kjenne at du nesten letter, mens du føler at hele publikum er din bestevenn og er der nesten kun for deg, da er det gøy å leve da, haha. I tillegg er mdma litt psykedelisk i høyere doser, slik at lasershowene blir helt sinnssyke Det gjør etter eller annet med musikken og, spesielt hardstyle. Når jeg var på Qlimax forrige gang husker jeg at jeg ble genuint forelsket i den forvrengte bassen i sangene.

Anbefaler forresten å kjøpe mdma i krystaller, da skal det være relativt safe og ikke så lett å lure inn masse annet dritt. Så deler du bare opp krystallene i passende doser og wrapper de inn i rizzla papir Når det gjelder test kit så kan du jo kjøpe dette i Amsterdam hvis du skal innom der først Så kanskje vi sees på Tomorrowland da, bare se etter noen store pupiller :P
Mysteri-O : Ses på Q-dance stage på tomorrowland da Vi er en god gjeng med masse utstyr og flagg. Ikke til å unngå
Sist endret av mdmable; 25. mai 2014 kl. 17:34.
Jeg har som OP også tenkt meg på tommorrowland, hvis jeg får billetter til neste år that is... Kanskje et jææveli dumt spørsmål men hvordan får man tak i MDMA på en festival? Og hvor lenge kan det påvises at man har tatt det..?
Edit: rettskriving
Sist endret av Max Uflaks; 25. mai 2014 kl. 23:34.
Det gjør vi så absolutt hr mdmable bam bam bam bam

Max Uflaks: Bare se etter noen som har det litt ekstra gøy, og dans deg bort til de. Etter litt løs prat spør du om ikke de har noe mdma til overs De fysiske effektene er vel omtrent over etter 6-8 timer etter siste inntak. Hvis du er heldig får du en finfin afterglow dagene etterpå
Sist endret av Mysteri-O; 26. mai 2014 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Sitat av Max Uflaks Vis innlegg
Jeg har som OP også tenkt meg på tommorrowland, hvis jeg får billetter til neste år that is... Kanskje et jææveli dumt spørsmål men hvordan får man tak i MDMA på en festival? Og hvor lenge kan det påvises at man har tatt det..?
Edit: rettskriving
Vis hele sitatet...
Bruker aldri å være noe stress. Jeg ender som regel opp med å ha mer dop når drar fra "happenings" enn når jeg kom dit MDMA kan påvises i urinen i mellom 3-5 dager.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Bruker aldri å være noe stress. Jeg ender som regel opp med å ha mer dop når drar fra "happenings" enn når jeg kom dit MDMA kan påvises i urinen i mellom 3-5 dager.
Vis hele sitatet...
Ahh sweet satser på å kjøpe det der da hvis jeg ikke får tak i før, burde vel i bunn å grunn være relativt safe å ta med seg innen eu-land i og med at der ikke er grense kontroller... (er for øvrig meget klar over at Norge ikke er eu men har muligens en som kan skaffe d i Tyskland) Og etter de 3-5 dagene er det komplett ut av systemet eller? Er lærling til sjøs akkurat nå, å tviler på at det blir så godt mottatt hvis de finner et eller anna på en random pisse/blodprøve...
Hei freaks!

Det har seg sånn at jeg skal til Roskilde om 1 måned sammen med noen gode venner.

Jeg har tenkt litt på å kanskje prøve MDMA for første gang der, da vill det være rene MDMA-krystaller (85%+) som evt skal intas.

Kompisene sier at det kanskje ikke er så lurt mtp at nedturen kan ødelegge resten av festivalen for meg.

Jeg har prøvd XTC før men fikk ingen spesiell nedtur.

Jeg har en tendens til å få noia når jeg røyker weed (er litt sosialtforstyrret, og blir enda verre av å røyke) vill MDMA påvirke meg på samme måte som weed?

Takker for svar!
Eneste nedturen jeg har fått av mdma er at jeg er litt sliten dagen etter, men det er ikke så rart når man bare har sovet i noen få timer. Jeg tror du kommer til ha få en skikkelig god opplevelse på mdma på Roskilde
Neida, du trenger ikke bekymre deg. Man har som regel ikke nedtur den første gangen, men heller en Afterglow i dagene som kommer etter. Nedturene på MDMA kommer etter 2-3 gangen, og de blir bare verre, og verre for hver gang du tar det.
Det er da veldig individuelt, James har vel fjotta rundt med mdma siden jeg var 15,har enda ikke opplevd en nedtur..
Er det like morro å ta det alene, når de andre røyker weed og drikker?
Eller burde jeg vente til jeg har noen å ta det med?

Tenker at jeg kanskje tar det en av de siste dagene, om jeg ikke er alt for psykisk sliten av festivallivet.
Fetest å ta det sammen med vennene dine, men du får det nok fett om du tar det uten at de andre tar det også.
Om det noen gang har funnes ett sosialt narkotikum så må det pr definasjon være mdma.-
Sitat av ztaale Vis innlegg
Om det noen gang har funnes ett sosialt narkotikum så må det pr definasjon være mdma.-
Vis hele sitatet...
Amfetamin er nå ganske sosialt det også, føler jeg.. Bedre en Alkohol Der du tror du blir 10 ganger mer sosialt kompetent, men egentlig bare gjør at du tror du er mer sosialt kompetent, og i realiteten er du det motsatte.
Sist endret av Relevant; 1. juni 2014 kl. 15:36.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Amfetamin er nå ganske sosialt det også, føler jeg.. Bedre en Alkohol Der du tror du blir 10 ganger mer sosialt kompetent, men egentlig bare gjør at du tror du er mer sosialt kompetent, og i realiteten er du det motsatte.
Vis hele sitatet...
Vel ja, men imho er det dritkjipt å være ansom og alene på mdma, på amf derimot er det bare å trylle igang ett oppheng så har man i allefall noe å styre med :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
n3w
^ ikke egentlig
10 0
Sitat av Blowrow Vis innlegg
Hei!

1. Har cannabis-rus noe til felles med rusen som MDMA kan gi deg?
2. Har du noen erfaringer med MDMA på en festival som Tomorrowland? Hvor strenge er vaktene på det - om man skulle bli oppdaget?
4. Hva er viktig å tenke på for å gjøre turen så trygg som mulig?
5. Hva bør man tenke på når man kjøper MDMA på festivaler? Hvor sannsynlig er det at pillene er blandet med andre rusmidler, og hvilke er isåfall de vanligste?
6. Hva gjør man hvis opplevelsen går i retning av en "bad trip"?
7. Kan man drikke alkohol etter at turen er over?

På forhånd takk for hjelpen :-)
Vis hele sitatet...
MDMA er 1000000x bedre! De første gangene får du den beste effekten.
bare ikke ta for mye, dropp litt og litt og vent til du merker effekten.
Tviler på at de kaster deg ut så lenge du danser og oppfører deg, husk at sikkert 30% av alle på festivalen har tatt noe.

Husk å drikk mye vann og ikke ta så mye hver dag. Du vil nok få en liten nedtur når du kommer hjem siden du er tappet for endrofiner men går over i løpet av en dag eller 2.
HAVE FUN!
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det er da veldig individuelt, James har vel fjotta rundt med mdma siden jeg var 15,har enda ikke opplevd en nedtur..
Vis hele sitatet...
Slenger meg på her, jeg bruker det ikke ofte, men det har blitt noen ganger, og jeg har enda aldri hatt en nedtur, men veldig ofte afterglow...

Sitat av Blowrow Vis innlegg
1. Har cannabis-rus noe til felles med rusen som MDMA kan gi deg?
2. Har du noen erfaringer med MDMA på en festival som Tomorrowland? Hvor strenge er vaktene på det - om man skulle bli oppdaget?
3. Det verste med min første rus-opplevelse var ikke de fysiologiske forandringene (som hjertebank - som jo var ubehagelig, men ikke direkte skremmende), men den forferdelige følelsen av noia. Jeg forsto ikke hva jeg fikk noia over heller, men tror kanskje det var en uventede rusfølelsen, som igjen fikk meg til å betvile min egen virkelighet. Kan man oppleve noe av det samme på MDMA? Rustelefonen.no skriver at "Det kan også oppstå en periode med forvirring som virker skremmende, og mange får panikk på dette stadiet. Noen opplever kvalme og brekninger". Forvirring og panikk klinger dårlig i mine ører - hvor sannsynlig er det at man opplever dette, og hva kan man gjøre for å unngå det (eventuelt håndtere det)?
4. Hva er viktig å tenke på for å gjøre turen så trygg som mulig?
5. Hva bør man tenke på når man kjøper MDMA på festivaler? Hvor sannsynlig er det at pillene er blandet med andre rusmidler, og hvilke er isåfall de vanligste?
6. Hva gjør man hvis opplevelsen går i retning av en "bad trip"?
7. Kan man drikke alkohol etter at turen er over?
Vis hele sitatet...
1) Nei.
2) -
3) ...aldri hørt om, men tjaaa, ved alt for store doser kan det kanskje være mulig?
4) Drikk litt mer enn normalt, men ikke vær en av idiotene som dør av vannforgiftning. Ikke ta for mye. Ikke hold på for lenge. Ikke ta for ofte.
5) Kjøp krystaller, ikke piller, og sørg for at du kjøper/får hjelp av noen som er på tur selv da de bare vil hjelpe deg (min erfaring) og ikke er ute etter å lure deg på noe vis. Det finnes forøvrig en del bra piller nå for tiden som er som "de gode gamle", men det er vanskelig å vite styrke. Noen av de nye inneholder for mye MDMA imo... Så lenge du får hjelp av noen du stoler på eller noen som er på godtur selv er risiko liten for å få noe humbug...
6) Jeg har aldri hørt om "bad trip" på MDMA... jeg vet ikke om det går an å oppleve noe slikt engang... det er ikke sammenlignbart med LSD, sopp, meskalin etc...
7) Ja, men forbered deg på å bli ganske trøtt, for du bruker en del mer energi enn du føler der og da... Jeg har aldri hatt lyst på fylla rett etter en tur, men det er kanskje individuelt...
Sist endret av phish; 15. juli 2014 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.