Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1244
Halla! Har kjøpt meg et par LD Lrx 215 høytalere, noen som har noen tips til hvordan jeg kan spille dem inn ?

White noise, Pink noise, vanlig musikk? Jeg har ingen anelse XP
Å "spille inn" høytalere er ikke noe du gjør, men noe som skjer. Spill favorittmusikken din
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Det viktigste er vel bare å spille dem en del før du blaster på maks lyd!
Hmm Ja okej, takk! Men jeg har hørt at det går an å "framskyve" prosessen ved å spille av enkelte lyder over lengre perioder. Noen som vet noe om dette :S?
La de stå på hele tiden og spille musikk, selv om du ikke er der
Hifi-ekstremister sier mye rart. Uttrykket "du skal høre mye" passer perfekt her.

Spill den musikken du ønsker så lenge du vil.
Okay, tusen takk for svar, Da blir det vel mye Micheal Jackson tenker jeg, for å nå alle frekvenser
Prøv å spille Lady Gaga's Paparazzi på repeat i 4 dager. Etter det kommer hva som helst til å høres bra ut.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Prøv å spille Lady Gaga's Paparazzi på repeat i 4 dager. Etter det kommer hva som helst til å høres bra ut.
Vis hele sitatet...
olol!

Ellers har jeg hørt at folk (lyd & bilde) spiller inn basser med en stor forsterker og 1hz sinuskurve, mens elementet ligger løst (ikke i kasse) og blir kjølt med vifte. Går noe jævlig med strøm på såpass lave frekvenser, noe som fort fører til brent svingspole
Det som skjer når en høytaler spilles inn er at selve konstruksjonen får beveget på seg(gummipakning/membran, oppheng og spole). I praksis finnes det vel ingen fasit for når de har beveget seg lenge nok, hva som er "lenge nok" og det er heller ikke beviselig når en høytaler ikke er spilt inn, ikke spilt inn lenge nok eller spilt inn perfekt. Lyden vil kunne endre seg, noe de med godt øre kan høre. Men ellers ville eg ikke tenkt så mye på det. Det er heller ikke noe som heter "spilt inn godt nok på høye frekvenser, men ikke spilt inn nok på lave frekvenser".