Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2908
Hei, jeg er en 18 år gammel gutt som igår var ute å drakk..
Jeg sovnet rundt 3 i natt. Jeg skal kjøre, men vet ikke om jeg bør.

Drakk:

+6 -0.5L øl
+ 3 glassflasker med øl (0.33)
+1-2 glass vin

Har jeg promille ?

edit:
Jeg sovnet under festen å spydde litt..
Sist endret av Deexc; 15. mai 2011 kl. 12:50.
Regn ut her
Sist endret av HossCarter; 15. mai 2011 kl. 12:51.
Du kan prøve denne. Vet ikke hvor sikker den er, men antagelig vis mye bedre enn hva du får i svar her. Er gode odds for at i løpet av noen minutter er det ti stk. som har foreslått en løpetur. (som ikke virker)
http://www.promillekalkulator.no/
Slottsnarr
Allure's Avatar
Er du i tvil, så er det ikke tvil.
Teller Penger
du bør ikke kjøre før minst 24timer etter du drakk.., skal ingenting til for å gjøre utslag på en promille test
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Kan noen med den siden? kan noen bare pluggge det inn for meg ??
sluttet å drikke kl 3 i natt å begynte å drikke rundt 7 på ettermiddagen igår?
Da må du hvertfall skrive hvor mye du veier.
Sitat av Deexc Vis innlegg
Kan noen med den siden? kan noen bare pluggge det inn for meg ??
sluttet å drikke kl 3 i natt å begynte å drikke rundt 7 på ettermiddagen igår?
Vis hele sitatet...
Hvor mye veier du? Jeg antok 85 kg og fikk dette, men synes det hørtes litt rart ut.

Din promille er nå 1.80
Din promille er under 0.2 om 11 timer

De fleste får problemer med hukommelsen. Hukommelsesproblemene øker med stigende promille.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt tolv timer siden siste drink. Just sain..
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
rundt 76-78
Du regnet nok ikke ut siden drikkestart Skateward. Jeg får opp at han har 0.29 i promille hvis han veier 85 kilo.

Med 77 kg så får jeg opp dette:

# Din promille er nå 0.60
# Din promille er under 0.2 om 3 timer

Uansett så bør du vente så du går klar med god margin. Liten vits å miste lappen på bakfylla.
Sist endret av HossCarter; 15. mai 2011 kl. 13:04.
Reglene sier at du skal vente minst 12 timer etter siste drink ble inntatt..
Teller Penger
Sitat av Deexc Vis innlegg
Kan noen med den siden? kan noen bare pluggge det inn for meg ??
sluttet å drikke kl 3 i natt å begynte å drikke rundt 7 på ettermiddagen igår?
Vis hele sitatet...
du kan ikke stole på den siden, den vet ikke hvor mye du forbrenner eller ikke, vekt har ikke så mye å si.., jeg skrev min vekt , 12 pils og 4 halvlitere, kom opp at jeg ikke skulle ha hatt promille etter 12 timer, og jeg er fortsatt brisen etter å ha drukket det...
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Du regnet nok ikke ut siden drikkestart Skateward. Jeg får opp at han har 0.29 i promille hvis han veier 85 kilo.
Vis hele sitatet...
Haha, nei, så det nå. Jeg regna 6 timer jeg, fra klokka var 7 på morgenen.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Deexc Vis innlegg
Hei, jeg er en 18 år gammel gutt som igår var ute å drakk..
Jeg sovnet rundt 3 i natt. Jeg skal kjøre, men vet ikke om jeg bør.

Drakk:

+6 -0.5L øl
+ 3 glassflasker med øl (0.33)
+1-2 glass vin

Har jeg promille ?

edit:
Jeg sovnet under festen å spydde litt..
Vis hele sitatet...
Du drakk jo så lite att du bør føle deg fin nå da!
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Dama sier at jeg sovna hall 12, å drakk ikke etter det.
Sist endret av Deexc; 15. mai 2011 kl. 13:10.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Reglene sier at du skal vente minst 12 timer etter siste drink ble inntatt..
Vis hele sitatet...
Og hvilke regler er det? 0,2 promille er regelen, alle har forskjellig forbrenning, så det er ingen fasit
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Altså, du drakk litt over en sekser, spydde og sovna 12..
Da bør du vere trygg nå!
Forbrenning er nokså konstant på 0.15 uansett kjønn og vekt hos gjennomsnittet, men igjen finnes det unntak...
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=155158206


Kjøp sånn der til neste gang, alle som har bil burde ha en sånn, veldig kjekt, har en sånn selv i bilen
Oppkast forekommer vanligvis ved svært høy promille (2+) hvis du hadde 2 i promille klokken 12 i natt skal alkoholen sånn roughly være forbrent etter nøyaktig 12 timer. Det beste du kan gjøre er å kjenne på formen om du føler deg kjørbar, hvis du kjenner deg treg i reaksjonene og lite oppmerksom er nok det beste å sitte i passasjersetet.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Han har jo ikke 2 to i promille etter så lite drikke!
Hvis man regner på reglen om at èn enhet = 0,2 i promille, dvs du kan drikke en halv liter øl og ha 0,2 i promille, så stemmer det ganske greit siden han har inntatt 10 enheter. (regner de 3 0,33-flaskene som to enheter) Nå har han riktignok ikke inntatt alt på en gang, men med alkohol og kjøring bør man alltid være på den sikre siden.
Det er også svært vanskelig å regne ut selv hvor mye promille man har i blodet, det enkleste vil jo være å se på symptomene framfor å regne ut hvor mye man har drukket. Han har ikke drukket sprit og kun blandet øl og vin, vanligvis vil du ikke kaste opp av den blandingen, med mindre du ligger rundt 2 i promille.
Sitat av Insidejob Vis innlegg
Hvis man regner på reglen om at èn enhet = 0,2 i promille, dvs du kan drikke en halv liter øl og ha 0,2 i promille, så stemmer det ganske greit siden han har inntatt 10 enheter. (regner de 3 0,33-flaskene som to enheter) Nå har han riktignok ikke inntatt alt på en gang, men med alkohol og kjøring bør man alltid være på den sikre siden.
Det er også svært vanskelig å regne ut selv hvor mye promille man har i blodet, det enkleste vil jo være å se på symptomene framfor å regne ut hvor mye man har drukket. Han har ikke drukket sprit og kun blandet øl og vin, vanligvis vil du ikke kaste opp av den blandingen, med mindre du ligger rundt 2 i promille.
Vis hele sitatet...
Her er det mye tull. For det første er 1 alkoholenhet øl normalt 0,33 liter. Dvs at TS har drukket 13-14 enehter (avhengig av vinglassets størrelse), og ikke 10 som du kommer frem til. Det stemmer heller ikke at han får 0,2 i promille av 0,5liter øl. Han kan nok få det av 0,33, men det avhenger av kroppsvekten hans.


http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:5567:17:::0:0
Ok, her har jeg tydeligvis slurvet litt med hva som skal regnes som en enhet. Min feil!

Tilbake til topic så kan 13-14 enheter gi deg rundt 2,7 i promille og det ville tatt ca. 18 timer å forbrenne den alkoholmengden
Etter ca 12timer kan du kjøre igjen.. Slapp av..
Ta buss eller taxi du