Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2542
Jeg snakket med en to venner for noen uker siden. Begge to er ganske erfarne hasj brukere. De påsto at når du røyket hasj så ville du bli ruset pga at THC'en trakk ut sukker ifra blodet. Dette var da grunnen til at du fikk røde øyner, munchies, slapphet og selve "hasj rusen". Når jeg fikk høre det virket det egentlig litt logisk, så ble jeg litt usikker.
Er dette sant eller ikke?
Sammenhengen mellom THC og blodsukker er tatt opp i tråden: Myter rundt rusmidler
Se post 19,20 og 36.
Trådstarter
7 0
Takk skal du ha

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Sammenhengen mellom THC og blodsukker er tatt opp i tråden: Myter rundt rusmidler
Se post 19,20 og 36.
Vis hele sitatet...
Det bekreftet at det var grunnen til "munchies". Men ikke om det var grunnen til røde øyne eller store pupiller, Slapphet og selve rusen?
Sitat av dox^ Vis innlegg
Takk skal du ha



Det bekreftet at det var grunnen til "munchies". Men ikke om det var grunnen til røde øyne eller store pupiller, Slapphet og selve rusen?
Vis hele sitatet...
Stoffer i cannabis påvirker åreveggen i blodårer. De får de glatte muskelcellene til å slappe av, sånn at årene utvider seg. Det er dette som skjer når du får røde øyne.
Slapphet kommer gjerne hvis det er snakk om cannabis-indica som har endel muskelavslappende egenskaper, men skjer generelt fordi du trekker i deg karbonmonoksider når du røyker alt bortsett fra vaping.
Karbonmonoksidene stjeler plasser til oksygenet i hemoglobinet, som vi trenger for å frakte oksygen rundt i kroppen. Det gjør at du har hakket mindre plass til oksygen i kroppen. Dette er helt harmløst, men er grunnen til all form for aktivitet gjerne er høyest uaktuelt
Jeg har sukkersyke (men jeg røyker ikke hasj), og jeg antar tilstanden jeg er i når blodsukkeret er meget lavt ikke kan sammenlignes med hasjrus.

Joda, jeg blir litt slapp, weird og likegyldig, men jeg betrakter det overhode ikke som en "rus"..
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Slapphet kommer gjerne hvis det er snakk om cannabis-indica som har endel muskelavslappende egenskaper, men skjer generelt fordi du trekker i deg karbonmonoksider når du røyker alt bortsett fra vaping.
Karbonmonoksidene stjeler plasser til oksygenet i hemoglobinet, som vi trenger for å frakte oksygen rundt i kroppen. Det gjør at du har hakket mindre plass til oksygen i kroppen. Dette er helt harmløst, men er grunnen til all form for aktivitet gjerne er høyest uaktuelt
Vis hele sitatet...
Og hvorfor ligger jeg ikke langflat på sofaen hver gang jeg tar meg en vanlig sigarett da? At karbonmonoksid dannes ved ufullstendig forbrenning er ikke noen særegenhet for cannabis..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, det er ikke opphavet til selve rusen.
THC ligner på et signalstoff som heter anandamid, og trigger mottakere av dette i hjernen.
Farmakologien av THC Har blitt diskutert på forumet flere ganger.
Sist endret av Dodecha; 14. mai 2011 kl. 14:14.