Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1687
Hei

Jeg lurer på din mening om forskjellen på alt innen hasj, cannabis, marihuana osv er.
Mange sier det blir høyere av brunt, men føler seg selv bedre med grønt liksom.
Har hørt så mye forksjellig, så lurer rett og slett på hva dere med erfaringer om alt dette innen fellesnavnet: Hasj.
Hasj gjør meg daff,slapp,careface... Pot gir meg en boost/gladfølelse og en følelse av velvære.
Kommer ann på om det er sativa eller indica. (Søk og les deg frem på f.eks www.google.com)
- Du finner hasj som gjør deg høy også, men ikke langs elva.. At du røyker gress, betyr ikke at du blir høy, finnes mange sorter som gjør deg enormt stein også.
Sist endret av Yayoisking; 12. mai 2011 kl. 14:27.
Hasj er plante rester som blir presset sammen, hasj kan både være sativa dog indica, grønt er toppskuddet på bladene. Blir litt frustrert av å lese her innimellom, sinnsykt mange som tror de har peiling men som ikkr vet en dritt. Kan oppsummere spørsmålet med at hasj en en liten klump med samme presset cannabis og at cannabis er "blomstene" på plantene, begge deler kommer fra en cannabis plante. Og forresten ved elva finner man bare puck, ikke noe vits i å handle der. Røyker bare quality
Jeg ass
Hei

Alt kommer an på råvarene en lager hasj`en av.Kun sativa råvarer blir en "opp av sofa`en" en Indica `sats`. 50/50 alt vel



Max
Her er det mye feilinformasjon!

Hasj er det brune som blir laget av å presse sammen kief (keef, keif whatever), som er nesten helt ren THC. Kiefen får man på forskjellige måter (søk på Youtube). En måte er å ha en grinder med kiefcatcher på bunn.

Hasj gjør deg heller ikke slapp. Det kommer helt an på strainen, om det er sativa eller indica-dominert.
Hasj har konsistens som buljong, weed har konsistens som gammel te og lukter sterkere.
Hasj kan forresten variere veldig i rus, jeg har opplevd kribling i kroppen
og lysten til å bevege meg etter en ener med brunt av god kvalitet.
Sitat av Captain Obvious Vis innlegg
Her er det mye feilinformasjon!

Hasj er det brune som blir laget av å presse sammen kief (keef, keif whatever), som er nesten helt ren THC. Kiefen får man på forskjellige måter (søk på Youtube). En måte er å ha en grinder med kiefcatcher på bunn.

Hasj gjør deg heller ikke slapp. Det kommer helt an på strainen, om det er sativa eller indica-dominert.
Vis hele sitatet...
Samtidig blir det feil å si bastant, at sativa-dominerte strainer, da gjerne fullblods sativa-strains, vil automatisk gjøre deg høy og lattermild, og omvendt - At indica strains bare gjør det stein og daff.

Jeg har opplevd at både indica strains og sativa strains både kan gjøre deg høy og stein. Så jeg vil tro at hvordan rusen påvirker deg, uavhengig om poten er indica eller sativa, så er det individuelt om du vil bli stein eller høy, kanskje avhengig av dagsform.

Når det er sagt, så vil jeg si at erfaringsmessig, så vil du bli enten stein eller høy, hvis poten er av god kvalitet, uansett hva angår strain.

Jeg vet i alle fall om mange som både har opplevd å bli stein og høy av sativa, og vica verca
Såvidt jeg vet har det også noe å si å hvor gammel hasjen er, når man kjøper hasjen her i Norge har den sannsylingvis brukt litt tid på å komme seg hit, og kanskje vært oppbevart en stund i Norge også.
Over tid blir litt av thcen omdannet til andre cannabinoler som gjør at det blir en litt annen ruskvalitet. Rusen blir gjerne litt mer sløvende og sofavennlig. Pot man kjøper i Norge er gjerne dyrket i Norge og er relativt fersk, og har gjerne en større andel thc iforhold til cbd.
Føler selv også at jeg blir mer høy av pot, og mer stein av hasj sånn gennerelt, men selfølgelig er det ikke alltid sånn. Er også sant det som er nevnt med at det ikke er slik at man alltid blir stein av indica og høy av sativadominerte strains. Her har blandt annet tidspunktet for høsting en del å si, man kan vel si at tidlig høsting gir mer uplifting rus og sein høsting gir sofamodus.