Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6925
shit was so cash
Anda22's Avatar
Hei freaks!

Jeg og en kompis har gått inn for og dyrke cannabis, skal antaglig vis bestille fra everydoesit eller nirvana. Alt er ordnet med Visa spendon og kommer til og bestille på en annen venn sin laptop.

I tilleg har jeg en annen kompis som kommer til og mota varene for meg pga han har ikke så mye og tape, med tape mener jeg at meg om min venn ( han jeg skal bestille urten med ) bor oss våre foreldre og han andre (som røyker hasj ) bor på hybel. Har aldri hatt lyst og teste hasj som ikke jeg har dyrket selv (eller som er grønt ) pga har ikke lyst på det noen definerer som "gatedrit" svartings, brunings eller hva det heter

Har lest på freak i over et år nå og følte egentlig at tiden var inne og dyrke min egen cannabis og prøve stoffet. Eneste rus jeg har prøvd er alkohol, cipralex og min tidligere stemor sin valium.

Har da noen spørsmål til dere som dyrker cannabis :

- Har dere fått noen skade på planten når dere har dyrket ute ? f.eks elg eller hjort som har åte opp planten ?

- Hvilken gjødsel bruker dere ?

- Hvordan er område dere dyrker i, hvilken treer er der, planter,busker osv.

- Hvilken type cannabisfrø bruker dere? Skal selv dyrke Northern Light ( tror jeg )

- Har dere noen gode råd/tips før jeg begynner ?


Og ikke minst, til alle dere cannabis røykere/brukere der ute. LEGALISER
Sist endret av Anda22; 9. mai 2011 kl. 03:11.
Ville kanskje vurdert å ta dette på NorCan i stedet for Freakforum, der finner du nok flere spesialister.
Digital nomade
trippy's Avatar
Står masse kjekt å vite i den store groguiden
http://freak.no/forum/showthread.php...light=groguide
Lykke til!
Du dyrker ikke hasj selv, du lager det. Og kunne vært greit å bli litt vandt med rusen først, kjøpe 2 gram og røyke litt av å til, sånn at du får maksimal effekt av det du dyrker selv.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Trådstarter
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Du dyrker ikke hasj selv, du lager det. Og kunne vært greit å bli litt vandt med rusen først, kjøpe 2 gram og røyke litt av å til, sånn at du får maksimal effekt av det du dyrker selv.
Vis hele sitatet...
Mente cannabis, problemet er at det er omtrent umulig og få tak i grønt her i byen. Eneste man får er noe dårlig brunt. Har ingen planer om og røyke såperester
Ville gått for en autoflower strain hvis jeg var deg. Det blir nok ikke så mye utbytte av de, men sjangsen for å få noe som helst er vesentlig større. Northern light vil nok ikke være klar for høsting før godt uti oktober, og med høststormer og kjølig vær kan de fort finne på å ta kvelden. Det er fullt mulig å få til å dyrke fine cannabisplanter ute i Norge, men ikke lett. Om sommere trives plantene godt og vokser fint, hvis du går for en autoflower strain så vil plantene blomstre om sommeren når de har det godt. De blomstrer etter tid, og ikke etter lys som er det vanlige. De blir ikke store, så det er ikke så mye godsaker man får av de, men sikkert nok til å bringe glede i heimen en god stund framover..
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Northern light vil nok ikke være klar for høsting før godt uti oktober, og med høststormer og kjølig vær kan de fort finne på å ta kvelden.
Vis hele sitatet...
De Northern Light's jeg har vært borti har stått i full blomst etter 45dager, det er under 400w hps dyrkelys. Kanskje de bruker lenger tid i naturen men jeg tviler på at vi snakker godt ut i oktober.

Når det er sakt ville jeg gått for en strain som heter Ruderalis. De stammer originalt fra deler av Russlad som har veldig likt klima som oss, og er utmerket for utendørsdyrking.

Det er en god vår i store deler av Norge, vist man vil prøve utendørsdyrking så er tiden for å spire frø'ene nå! Jeg ville spirt dem i vindusruten og tatt de med og plantet de da de hadde fått et lite rotsystem og 2-3 bladpar.

Lykke til med grønnsakene!
Sitat av Lataralus Vis innlegg
De Northern Light's jeg har vært borti har stått i full blomst etter 45dager, det er under 400w hps dyrkelys. Kanskje de bruker lenger tid i naturen men jeg tviler på at vi snakker godt ut i oktober.

Når det er sakt ville jeg gått for en strain som heter Ruderalis. De stammer originalt fra deler av Russlad som har veldig likt klima som oss, og er utmerket for utendørsdyrking.

Det er en god vår i store deler av Norge, vist man vil prøve utendørsdyrking så er tiden for å spire frø'ene nå! Jeg ville spirt dem i vindusruten og tatt de med og plantet de da de hadde fått et lite rotsystem og 2-3 bladpar.

Lykke til med grønnsakene!
Vis hele sitatet...
Ruderalis inneholder lite til ingen virkestoffer og er ikke mye å dyrke hvis man er ute etter noe å røyke, men auto-flower strainsa er krysset med den.

"Cannabis ruderalis has a lower THC content than either C. sativa or C. indica; thus, it has little recreational use. However, C. indica strains are frequently cross-bred with C. ruderalis to produce plants combining a higher THC content with the hardiness and reduced height of ruderalis.[citation needed]"
kan ikke så mye om det, men du burde ihvertfall dyrke inne
shit was so cash
Anda22's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thawatskeburt Vis innlegg
kan ikke så mye om det, men du burde ihvertfall dyrke inne
Vis hele sitatet...
Som sagt, bor oss min far så har desverre ikke muligheten til dette, og vist jeg skulle så plantet inne ville det luktet noe så inn i f***
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Som sagt, bor oss min far så har desverre ikke muligheten til dette, og vist jeg skulle så plantet inne ville det luktet noe så inn i f***
Vis hele sitatet...
Velg en strain som gir lite lukt og bruk kull-filter. Problem solved =)
- Har dere fått noen skade på planten når dere har dyrket ute ? f.eks elg eller hjort som har åte opp planten ?
I tidlig stadie i vekst er det rimelig farlig for planten med tanke på dyr.
Jeg ville laget et provisorisk hønsenettinggjerde rundt planten om jeg skulle dyrket ute. Ihvertfall til den fikk litt størrelse. Etterhvert vil cannabisplanten begynne å produsere THC, også i bladene og da er den mye tryggere da planten smaker forferdelig for dyr.

- Hvilken gjødsel bruker dere ?
For ditt bruk er det bare å anbefale en hvilken som helst random cannabisnæring. I en utegrow trenger du ikke de store næringstilskuddene da det finnes mye bra næring i jorden ute fra før og da ser jeg ikke helt poenget med å kjøre på med en merkediskusjon på dette området. Om du planter i godt jordsmonn er det ikke sikkert du trenger næring i det hele tatt.

- Hvordan er område dere dyrker i, hvilken treer er der, planter,busker osv.
Tenk heller på jordsmonn enn flora. Gå etter deilig jord så spiller det ingen rolle om det er bjørk eller palmer som vokser rundt.

- Hvilken type cannabisfrø bruker dere? Skal selv dyrke Northern Light ( tror jeg )
Northern Lights er ikke den beste utendørsstrainen, ville lagt den på hylla.
Det finnes et par strains som er krysset fram for å takle dansk klima. Det ville jeg satset på. Outdoor Gold og Royal Dane er de to jeg kommer på nå. Disse er motstandsdyktige mot kulde og har en kort blomstringstid(fortsatt grei avkastning). Outdoor Gold kan høstes i September om jeg ikke tar feil.

Ellers kan du jo alltids kjøre en autoblomstrende strain med kort blomstringsperiode. Top44 er den jeg ville kjørt av auto-strains. Protip: les litt om den, fantastisk plante.

- Har dere noen gode råd/tips før jeg begynner ?
Ja. Begynn dyrkingen NÅ. Det begynner å haste skikkelig om du skal ha noe røykbart grodd fra frø. Og om du har muligheten anbefaler jeg å begynne plantene innendørs for så å plante dem ut etter seedling-stadiet.

Ville også spredd dyrkingen litt så de eventuelle herremennene ikke gang-raper damene dine heftig i det første øyeblikket du ikke passer på.
Sist endret av moret; 9. mai 2011 kl. 10:15.
Sitat av Lataralus Vis innlegg
De Northern Light's jeg har vært borti har stått i full blomst etter 45dager, det er under 400w hps dyrkelys. Kanskje de bruker lenger tid i naturen men jeg tviler på at vi snakker godt ut i oktober.

Når det er sakt ville jeg gått for en strain som heter Ruderalis. De stammer originalt fra deler av Russlad som har veldig likt klima som oss, og er utmerket for utendørsdyrking.

Det er en god vår i store deler av Norge, vist man vil prøve utendørsdyrking så er tiden for å spire frø'ene nå! Jeg ville spirt dem i vindusruten og tatt de med og plantet de da de hadde fått et lite rotsystem og 2-3 bladpar.

Lykke til med grønnsakene!
Vis hele sitatet...
Når man dyrker inne under hps kan man jo sette de i blomst når man vil..er bare å gi de 12 timer mørke og 12 timer lys så blomstrer de med en gang. Var jo derfor jeg anbefalte autoflower...siden man da slipper å vente på lange netter som ikke finnes midt på sommeren. Ruderalis er ikke noe jeg ville giddet å styre med, ruderalis er så og si ubruklig til å bli skeiv på.
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Ruderalis er ikke noe jeg ville giddet å styre med, ruderalis er så og si ubruklig til å bli skeiv på.
Vis hele sitatet...
Det finnes jo et par hybrider man kanskje burde se litt nærmere på da. Vet det finnes et par canadiske strains som er krysset med Ruderails. Ruderails-planter er bedre rustet for vårt nordiske klima med kort blomstringstid og bedre egenskaper med tanke på klima, vær og insekter. Ruderails er jo tross alt et russisk ord, og russland er ganske close til Norge.
Mighty Mite er en canadisk strain som anbefales med tanke på Ruderails.
Går du for autostrain, kan jeg anbefale Lowryder#2. Bra til førstegangsgrow, god bud, liten i størrelse(lett å gjemme),og den blir fort ferdig(2 måneder ifølge produsenten, men du kan nok regne med at det tar noe lenger tid ute i Norge).
Eneste nedturen med planta er at du får lite yield per plante, men kjøper du 5 feminiserte frø ender du fort opp med hvertfall 50 gram, ofte mer.
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Som sagt, bor oss min far så har desverre ikke muligheten til dette, og vist jeg skulle så plantet inne ville det luktet noe så inn i f***
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en growbox med kullfilter, da vil det ikke lukte og er lett og gjemme vekk. det er bare te pckarbinett som er bygd for dyrking