Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 7146
Hei !
Starter nokk en tråd vedrørende prøving av ett nytt rusmiddel for første gang.
Drar til Praha i morgen tidlig, å hører det ikke er akuratt vanskelig å komme over kokain.
Føler jeg har ganske god kontroll på hvordan rusen er, men lurer litt på bivirkningene ved stoffet.
Kan du litt om dette, så ikke nøl med å skrive !

Takker på forhånd

Edit: Da tenker jeg selvfølgelig ikke på et daglig bruk, men kanskje kun for denne ene turen : )
Sist endret av hitsfromthebong; 5. april 2011 kl. 16:15.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hvordan kan du vite at du har ganske god kontroll på hvordan rusen er, når du prøver stoffet for første gang?
Sitat av orbeck Vis innlegg
Hvordan kan du vite at du har ganske god kontroll på hvordan rusen er, når du prøver stoffet for første gang?
Vis hele sitatet...
What he said.
Sitat av orbeck Vis innlegg
Hvordan kan du vite at du har ganske god kontroll på hvordan rusen er, når du prøver stoffet for første gang?
Vis hele sitatet...
Har hørt mye av venner som har prøvd det, men vet jo selvfølgelig ikke helt hvordan den er når jeg ikke har prøvd det.
Du vil ikke få den optimale kokain rusen de 2-3 første gangene du prøver det. så lenge du ikke tar så alt alt for mye av stoffet så tror jeg ikke kommer til å merke noe annet en at du kanskje du har litt vondt oppi nesa, hvis du hadde planer om å snorte det
Sitat av Nugi Vis innlegg
Du vil ikke få den optimale kokain rusen de 2-3 første gangene du prøver det. så lenge du ikke tar så alt alt for mye av stoffet så tror jeg ikke kommer til å merke noe annet en at du kanskje du har litt vondt oppi nesa, hvis du hadde planer om å snorte det
Vis hele sitatet...
Hva baserer du dette på?
Pass på så du ikke går på en smell,man vet aldri med kokain i utlande med mindre du har bekjentskaper det elns.Stebroren min havnet på sykhus en gang han prøvde kokain i tyrkia..
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Hva baserer du dette på?
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke sitte her å si at jeg vet alt om alt osv, men jeg baserer det på det jeg har lest om stoffet å førstegangs brukere. klart det er jo litt forskjellige fra person til person, men etter min oppfattning av det folk flest sier så vil du ikke få den optimale kokain rusen de første gangene, men du vil så klart få en rus
Veldig få som får "funk" de første gangene på kola. Men du vil heller ikke få noe nedtur. Svært sjelden man får noe som helst bivirkninger på kola.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Kanintenner Vis innlegg
Veldig få som får "funk" de første gangene på kola. Men du vil heller ikke få noe nedtur. Svært sjelden man får noe som helst bivirkninger på kola.
Vis hele sitatet...
Hva er det du sier? Svært sjelden man får bivirkninger? Er du utdannet lege?

Det er svært OFTE man får bivirkninger på kokain.

Psykiske plager er de hyppigste, aggresjon, søvnløshet og paranoia etc. Det er for dumt at folk som ikke har peiling i det hele, skal uttale seg med fri rett på dette forumet, uten å bli straffet. Når det er snakk om rusmilder, kan følgene bli katastrofale.

Ta litt ansvar folkens, ikke kom med feilaktige påstander, bare for at det skal se ut som dere sitter med kunnskap om rusmidler.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kokain
Bivirkninger er det veldig OFTE ja som du sier ranman22. men det jeg sier er at til de fleste så får de ikke den optimale rusen de første gangene som også gjør at de ikke får den store nedturen eller så sterke bivirkninger som du vil få om du bruker det konstant daglig.

helt enig i det du sier, hvis du ikke vet noe om forskjellig stoffene som blir laget tråder på her på rusmidler siden så kan du la være å si noe. for folk som skriver her forventer svar fra folk som har personlig erfaring med stoffet å tror på det de sier.

Stoffet er som sagt veldig avhengighets skapende, så en dokumentar om det en gang på National geographic der de forsket på hvor avhengighets skapende det faktisk er. De som sier de skal bare prøve det en gang har vanskeligheter med å la være å prøve det flere ganger eller ende opp i det miljøet

prøve forresten å se etter den dokumentaren, men fant den ikke desverre
Funker ikke de første gangene som folk sier. Av akutte bivirkninger er det hjertestans og psykose som er verdt å nevne. Dette forekommer oftest etter overdoser og misbruk. Verdt å prøve sier nå jeg, få i deg endel vann før inntak. Tørker ut kroppen veldig!

Men uten kontakter må du passe deg for buff og useriøse folk.
God tur:-)

Funker ikke de første gangene som folk sier. Av akutte bivirkninger er det hjertestans og psykose som er verdt å nevne. Dette forekommer oftest etter overdoser og misbruk. Verdt å prøve sier nå jeg, få i deg endel vann før inntak. Tørker ut kroppen veldig!

Men uten kontakter må du passe deg for buff og useriøse folk.
God tur:-)
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Funker ikke de første gangene som folk sier.
Vis hele sitatet...
Ser mange nevner dette.
Så da kan jeg komme med mine erfaringer.
Første gang jeg prøvde, er den gangen jeg har fått best funk i Norge. Tviler også sterkt på at jeg har fått noe dårligere kola alle de andre gangene jeg har prøvd her til lands.
- Etter å ha testet i utlandet, så har jeg rett og slett droppa kola i Norge. Aldri fått noe som er i nærheten av f.eks Sør-Amerika. Sikkert noe med kontakter og gjøre..

Bivirkninger?
Så klart er det ikke bra for kroppen og er veldig avhengighetsskapende.
Men har sikkert tatt det med 30-40 forskjellige mennesker, hvor kanskje 20 av dem har vært førstegangsbrukere.
- Og verken jeg eller de har fått noen bivirkninger som merkes iform av noia, "dagen der på" syke, osv.

Anbefaler deg jo så klart å holde deg unna, men å teste én gang vil nok ikke være noe problem (så lenge det ikke er noe hjertesykdommer o.l i bildet).
- Det som derimot kan være farlig er at du rett og slett blir alt for glad i det.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:06.
Den verste bivirkningen med kokain er at du får så utrolig lyst på mer, uavhengig om du merker rusen første gang eller ikke ..

Psykiske plager og sånt kommer senere, lite sannsynlig at du får det første gang du prøver det. Noen mennesker kan oppleve en form for aggresjon under rus når de ikke merker den egentlige effekten, men slike tilfeller hører til sjeldenhetene. Beste botemiddel på det er en slurk øl eller to. Da garanterer jeg at du opplever cola effekten. Men vær obs! Kokain og alkohol er svært helseskadelig og den verste bivirkningen med denne kombinasjonen er plutselig død ..
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Hva baserer du dette på?
Vis hele sitatet...
Fordi din mentalitet og psykiske side ikke er vant med stoffet som blir intatt. Dermed vill du ikke ha ett overperspektiv av hva som skjer med deg.
Som regel blir du skuffet over rusen fordi den bare er energisk og får deg pratsom + en kraftiger hangover
Eller så legger du ikke merke til hva som skjer og du blir dratt med rusen og vill bare ha "en" linje til, man følger seg jo så bra.

Har sett dette utallige ganger.

Mere selv perspektiv man har mere ruskontroll har man. Mere man flyter med den ubevisste delen av hjerne jo mere _kan_ gå galt. ikke nødvendigvis
Sitat av noy Vis innlegg
Kokain og alkohol er svært helseskadelig og den verste bivirkningen med denne kombinasjonen er plutselig død ..
Vis hele sitatet...
Så rein cola må du nok ut av dette landet for å få tak i
Og correct me if im wrong, men kan ikke huske og ha lest om ett eneste tilfelle av den kombinasjons død i Norge ever...
Ergo, en smule overdrevet påstand, dog enig at det ikke er sundt
Råd 1 er: Gi faen, det er ikke verdt det.
Hvis du likevel insisterer, begrens mengden første gang. Føler du deg "snytt", legg heller på mer gradvis. Mye bedre enn å dra en kjempesvær larve uten at du vet hva du går til.
Rusen varer ikke så lenge, og du vil få tenning på å bygge på. Det er her du må begrense deg. Det går an å overdose på kola, og trangen på fortsatt rus er sterkere enn fornuften. Hvis du kan, bruk barnevakt - dvs noen nyktre som kan passe på deg. Det er din beste forsikring. Netter i et fremmed land, og følelsen av stålkontroll, kan være veldig farlig.
Kan godt nevne hva jeg syns var best, og hva jeg syns er verst.

Det beste var å ta litt mens man drakk. Blir mer frigjort på en måte, mer gira.

Det dårlige er at etter en 3-4 gangers bruk (over et par måneder) så føler du at du mister hodet ditt og personligheta. Det kan virkelig få deg til å føle at du får panikk.
Enda en negativ ting er at det du kjøper her i norge er blanda ut, 15-30% rent. Enda en, det er sinnsykt dyrt. Du får 4-5 flasker sprit på polet for samme pris for 1 kveld med kokain. I sverige får du 7-8 flasker. Eller 60 liter\5 brett halvlitere øl.
Og man vil alltid møte seg selv i døra "neste gang" man kjøper, at man sier til seg selv "jeg er ikke avhengig, bare skal prøve èn gang til". Best å legge det vekk først som sist.

Jeg skulle ønske jeg aldri prøvde, men kan ikke nekte deg!
drikk deg helt snurredritings så dra noen linjer - tar litt tid å lære å kjenne rusen av kokain tho.
Kokain og sex... Noen som har erfaring med det? Jeg og min elsker har lyst til å prøve...
Sitat av xxx75 Vis innlegg
Kokain og sex... Noen som har erfaring med det? Jeg og min elsker har lyst til å prøve...
Vis hele sitatet...
Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Noen klarer det bare ikke, -men jeg vil tro at det bare ligger i psyken.
Kokain og ereksjon er ikke 2 ord som hører sammen Det kan de fleste her inne som har prøvd bekrefte.
Alkohol og kokain også er vel ikke den beste komboen. Er du drita og får i deg noe bra kola går det ikke lenge før du er "edru" av alkoholen.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Alkohol og kokain også er vel ikke den beste komboen.
Vis hele sitatet...
Tja, både ja og nei, vil jeg påstå...
Sitat av Wikipedia
If consumed with alcohol, cocaine combines with alcohol in the liver to form cocaethylene. Studies have suggested cocaethylene is both more euphorigenic, and has a higher cardiovascular toxicity than cocaine by itself.
Vis hele sitatet...
Kilde
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:06.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Kokain og ereksjon er ikke 2 ord som hører sammen
Vis hele sitatet...
Jeg vil si den komboen hører bra sammen. Veldig bra, 2 gode ting samtidig
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:06.
Kokain, hvordan det virker og kokain/sex er sikkert så individuelt at en nesten bare må prøve for finne ut hvordan det funker.
Har noe erfaring med kokain fra tidligere, men flere år siden sist. Jeg velger å tro at potensproblemene garantert dukker opp etter bruk over tid, men kanskje ikke i forbindelse med en engangsgreie sammen med sex. Men kan sikkert gå på en smell der... Men kanskje noen har noe annet å anbefale kombinert med sex( :
Hvordan kan man få tak i kokain med bra kvalitet, virker vanskelig, sånne miljøer er så lukket. Kjenner ikke lenger de samme som jeg kjente for noen år siden da jeg bodde i Oslo, og har aldri kjøpt selv...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Tja, både ja og nei, vil jeg påstå...

Kilde
Vis hele sitatet...
Dette.

Kola og alkohol går hånd i hånd med tanke på rusvirkninga men det er mer farlig enn stoffene hver for seg.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Hva er det du sier? Svært sjelden man får bivirkninger? Er du utdannet lege?

Det er svært OFTE man får bivirkninger på kokain.

Psykiske plager er de hyppigste, aggresjon, søvnløshet og paranoia etc. Det er for dumt at folk som ikke har peiling i det hele, skal uttale seg med fri rett på dette forumet, uten å bli straffet. Når det er snakk om rusmilder, kan følgene bli katastrofale.

Ta litt ansvar folkens, ikke kom med feilaktige påstander, bare for at det skal se ut som dere sitter med kunnskap om rusmidler.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kokain
Vis hele sitatet...
Du må ha kildekritikk på lik linje her på forumet som du må ellers på internett. Man finner alltid mennesker som skriver ting de ikke er sikre på, derfor må man også gå ut ifra dette hver gang man tar til seg informasjon.

Enhver oppegående person ville sjekket ut hvem som skrev posten og om denne personen har fått bra tilbakemeldinger på hva han/hun skriver ellers.

Man må heller satse på egen hjerne enn at man skal legge all jobb over på moderatorene, som jeg tror ville hatt store problemer om dem skulle "straffe" alle posts som ikke var hverken fra egen erfaring eller 100% korrekt.
Sist endret av Edited; 19. mai 2011 kl. 01:42.
Kokain virker selvsagt første gang. Grunnen til at mange må prøve et par ganger før de "finner" formen er nok et resultat av at kokainen i norge stort sett er ganske dårlig, i tillegg til at effekten av en liten dose ikke er overveldende på samme måte som eksempelvis MDMA. Det er ikke det at effekten ikke kommer første gang, bare at brukeren knapt får det med seg før det er over.

Når det gjelder akutte bivirkninger er av samme grunn kokain i Norge ingen værsting. Psykiske plager, aggresjonsproblemer etc oppstår overhodet ikke av beskjeden helgebruk, men hyppig overforbruk over et lengre tidsrom. Med mindre man ligger i millionklassen inntektsmessig er ikke kokainavhengighet en reell problemstilling i Norge.

Sex på kokain er stort sett som sex uten. Gjerne litt potensproblemer, men det kommer vel like mye av alkoholen man gjerne har kombinert med. Ser man etter en seksuell opplevelse er det nok det siste jeg hadde giddet å satse på, da er stimulanter som amfetamin eller MDMA langt bedre egnet.
Sitat av xxx75 Vis innlegg
Kokain og sex... Noen som har erfaring med det? Jeg og min elsker har lyst til å prøve...
Vis hele sitatet...
Hørt det kan være vrient å få den opp.. Men tester jeg snø endag, så skal det testes